Mit liv som Geisha!
Fra : Per

Dato : 24-01-06 10:18

Hej NG!

Er der nogen der har set "Mit liv som Geisha"?

Jeg overvejer at tage kæresten med ind og se den - er det ikke lige en "par"
film

Er den værd at se i bio?
--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-01-06 10:30

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har set "Mit liv som Geisha"?
>
> Jeg overvejer at tage kæresten med ind og se den - er det ikke lige en

Jeg har oversat bogen, som var god, men af og til på grænsen til det
sukrede. Ifølge anmeldelserne overskrider filmen langt denne grænse.

Per V.

Fra : Anna Bahnsen

Dato : 24-01-06 21:19

Per <mesked@hotmail.com> skrev:

>Jeg overvejer at tage kæresten med ind
>og se den - er det ikke lige en "par"
>film Er den værd at se i bio?

Den er fantastisk og din kæreste vil synes det er et hit!
Anmeldelserne er slet ikke fair - måske
fordi man kun har sendt mænd ud for at anmelde filmen? Der er blevet
fokuseret meget på, at
skuespillerne taler engelsk med japansk accent og at det skulle være
generende. Det synes jeg
tværtimod er helt forkert. I engelske og amerikanske film tillægges de
"fremmede" altid accent -
selv speakerne på CNN taler med tysk accent, hvis de taler oveni en
tyskers tale. Det fungerer
100 % og er en forrygende flot film og meget tro mod bogen. Og så er
den super godt castet!
Så go see :)

Mvh.
Anna

Fra : Geir Friestad

Dato : 24-01-06 23:25

Anna Bahnsen <annnananannan@hotmail.com> wrote:

| Anmeldelserne er slet ikke fair - måske fordi man kun har sendtk
| mænd ud for at anmelde filmen?

The Japan Times' kvinnelige anmelder er ikke enig med deg:
http://www.japantimes.co.jp/cgi-bin/getarticle.pl5?ff20051215a1.htm

En annen korrespondent går enda hardere til verks:
http://www.japantimes.co.jp/cgi-bin/getarticle.pl5?fl20060108rp.htm

"Imagine a story set in United States in the pre-Civil War South in which
the slaves are portrayed as locked in internecine in-fighting as one of
them, the most innocent, longs to be rescued by a Prince Charming in the
guise of a noble white plantation owner. Would there be anything mysterious
and exotic about the everyday life of the slaves? This is analogous to what
"Memoirs of a Geisha," transposed to 20th-century Japan, is doing."

--
geir@portman.org || gfriestad@gmail.com || www.portman.org
"My readers are intelligent: I don't write for stupid people."

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-01-06 00:30

On Tue, 24 Jan 2006 10:18:05 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Hej NG!
>
>Er der nogen der har set "Mit liv som Geisha"?

jep

>Jeg overvejer at tage kæresten med ind og se den - er det ikke lige en "par"
>film
>
>Er den værd at se i bio?

tja, det er den da. Men den er efter min mening for lang. den går i
stå lidt for mange gange. Og den er noget præget af, at det er
Hollywoods udgave af Japan.

Jeg ville nærmere anbefale Stolthed og fordom som en kærstefilm. Den
har nogle glimrende skuespilpræstationer og er mere tro mod den
epoke/kultur den udspiller sig i. amtidigt er den også morsom

Peter