Once upon a time in the West.
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 22-01-06 16:12

Filmen med alle de lange frakker. Jeg har aldrig set den, men er af og
til rendt ind i små brudstykker, som jeg mener er fra den. Disse klip
har vist noget, som får mig til at tro at skaberne af filmen har villet
noget særligt med hensyn til det billedmæssige. At den skulle være
spændende at se, hvis man interesserer sig for den side af sagen.

Men hvordan er den ellers? Er der en god historie, er der noget om, at
den er meget rå, det synes jeg, jeg har hørt en gang.

Ruth

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-01-06 17:03

Ruth Nielsen wrote:
> [...]
>
> Men hvordan er den ellers? Er der en god historie, er der noget om, at
> den er meget rå, det synes jeg, jeg har hørt en gang.

Der er en fin historie, der er fremragende musik, der er smukke billeder.
Det er den hidtil bedste film der er lavet. :)

Køb den på DVD - koster under en hund - og nyd den i fulde drag, dedikér dig
selv til filmen, slå telefonen fra, kast evt. børn over til naboen og sæt et
"vil ikke forstyrres"-skilt på hoveddøren. Den skal naturligvis ses på en
stor skærm, helst et lærred. :)

Den vinder ved gensyn. Over tyve af slagsen er det blevet til for mit
vedkommende.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 23-01-06 20:46

Nej hvor specielt !

Jeg ville lige høre, hvad de siger i filmgruppen om "Once upon a time in
the West". Det er et supersvar jeg får. Hold da fest, hvor får den ros.
Især fra ham den første her, men også fra et par andre, som har svaret.
Det er ikke nogen stor tråd, men det er åbenbart de mere specielle, der
interesserer sig for den.

Her er indlægget med det første svar på mine to spørgsmål. Fantastisk.

ja - hilsen Ruth

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-01-06 17:13

> [...]
>
> Men hvordan er den ellers? Er der en god historie, er der noget om, at
> den er meget rå, det synes jeg, jeg har hørt en gang.

Billedsiden er ganske rigtigt uden sidestykke... intet mindre imo

Historien er god og underholder hele vejen.

Efter nutidens standarder er den vel næppe særligt rå, men igen, det er
filmens stil man beundrer - den bedste western overhovedet efter min smag.

http://www.axelmusic.dk/productDetails/7332431009660 - den har jeg og
billedet er fantastisk!

samlet set en uovertruffen filmoplevelse!

en af de film der hører under min egen kategori jeg kalder 'wow-oplevelser'
og det er nu alt for sjældent det sker
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Tim Christensen

Dato : 22-01-06 18:50

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> filmens stil man beundrer - den bedste western overhovedet efter min smag.

Eller her til en lidt bedre pris:

http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=7080&subcat=region2&affid=5550

Mvh

Tim

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 22-01-06 23:52

"Tim Christensen" skrev i en meddelelse

> Eller her til en lidt bedre pris:

http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=7080&subcat=region2&affid=5550

TAK skal I sandelig have alle tre. Jamen det lyder da formidabelt, ud
over alle grænser. Så kan jeg jo kun glæde mig. Jeg ved hvor jeg kan gå
hen og købe den til 49, - kr.

Festlige hilsener

Ruth

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-01-06 17:00

> TAK skal I sandelig have alle tre. Jamen det lyder da formidabelt, ud
> over alle grænser. Så kan jeg jo kun glæde mig. Jeg ved hvor jeg kan gå
> hen og købe den til 49, - kr.

en hån hvis du ikke handler til den pris - hvis det er den udgave jeg har
til 49 må det være en af de bedste dvdkøb jeg har hørt om overhovedet

Glæd dig!

Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-01-06 01:38

Køb endelig "Special Collector´s Edition" som vist i linket tidligere
i tråden.
Der er en hel DVD med ekstra materiale - bl.a. interviews med
Sergio Leone og Henry Fonda.

I øvrigt er de lange frakker ren opdigtning fra Leones side - ingen
gik klædt sådan, men flot ser det ud.

Som gammel fan af spaghetti-westerns kan jeg i øvrigt anbefale
øvrige westerntitler af Sergio Leone - de fleste foreligger nu i en
restaureret version med en del ekstramateriale.

Og så må vi ikke glemme den uforlignelige musik af Ennio Morricone,
som som følger mange af Leones film. Imponerende, at musikken
i de fleste tilfælde er komponeret inden filmen blev lavet.
Håber snart, at han får den Æresoscar han fortjener, men det er
en anden historie.

Kim
Check www.70mm.dk - en guldgrube for biograffreaks.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-01-06 19:20

Nu vi snakker om Leones westerns, hvad er så den 'bedste' DVD af Hævn for
Dollars?

Ifølge http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=618 mangler stort
set alle udgivelser af filmen scenen hvor de to dusørjægere får tæsk af
Indios bande.

Hvorfor??? Hvorfor helvede er lige den pillet ud? Jeg gider sgudda ikke købe
filmen uden den scene. Alle de gange jeg har set filmen i tv eller på vhs
har den været med. Findes der dog ikke en 'ordentlig' udgivelse af Leones
Dollar 2 (som af uransagelige årsager er min personlige favorit), i stedet
for den her forvirring?

Fra : Kim Schroeder

Dato : 26-01-06 02:50

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse news:43d66fce$0$38665$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> set alle udgivelser af filmen scenen hvor de to dusørjægere får tæsk af

I den version jeg har (som er MGM DVD "Special Edition" med dansk tekst på
bagsiden og mulighed for at vælge danske undertekster) findes scenen i 2 versioner
som ekstramateriale.
Den lange - og mere brutale - er 35 sekunder længere end versionen
som oprindeligt udgivet på det amerikanske marked.

Den scene har aldrig været min kop the - lidt for meget afstumpet vold for
mig. Ingen tvivl om, at scenen er med i filmen - men jeg kan ikke lige huske,
om det er den lange version, som er medtaget - men jeg kan da lige se den
igennem ved lejlighed, hvis det har interesse.

I øvrigt blev der jo også oprindeligt klippet en pæn bid ud af scenen,
hvor Tuco får sin bekomst i krigsfangelejren i "Den gode, den Onde
og den Grusomme".

Man har nok ment, at det generelt var for stærk kost for datidens publikum.

Kim

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-01-06 13:43

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> wrote in message

> [...]
> om det er den lange version, som er medtaget - men jeg kan da lige se den
> igennem ved lejlighed, hvis det har interesse.

Nu kender jeg ikke filmen uden den scene, så jeg vil føle mig snydt hvis jeg
køber den og den mangler eller er forkortet. Og så vil jeg selvfølgelig
helst have en 'komplet' film under alle omstændigheder, hvad det så end
betyder i det enkelte tilfælde. Og nej, en sådan scene vil aldrig blive min
kop te heller, men samtidig er den en 'nødvendig' del af scenariet på samme
måde som hos eks. Tarantino.
HVIS du gider, må du faktisk gerne checke din udgave igennem for
ovenstående, så bliver det nok den udgave jeg vil gå efter.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 28-01-06 03:48

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse news:43d8c3d2$0$38667$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> HVIS du gider, må du faktisk gerne checke din udgave igennem for
> ovenstående, så bliver det nok den udgave jeg vil gå efter.

Scenen er med i filmen i kort version - i den lange version varer slagsmålet
lidt længere, inden Indio afbryder den med et par kommentarer.
Som nævnt findes den lange version (+35 sekunder) på DVD2 som
ekstramateriale.

De har tilsyneladende valgt ikke at tilføje noget til filmen, som ikke var der
oprindeligt - i hvert fald ikke i den amerikanske udgave.
Info på DVD2 giver ikke svar på, om den fulde sekvens har været med i
andre versioner.

Men..flotte billeder - meget bedre end de slidte kopier, som jeg i sin tid
så i biografen - og så er det hele restaureret i diverse eksotiske lydformater.

Min favoritscene er, hvor Ennio Morricone lader kirkeorglet spille en
variation over starten på Bach´s Toccata og Fuga i d-moll.

Kim
www.70mm.dk - en guldgrube for film- og biograffreaks