Firefly - jeg takker
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-01-06 15:08

Jeg købte det anbefalede boxset med Firefly og må give de personer, der
anbefalede serien, fuldstædig ret: den er røvfed.

Man fatter jo ikke, at serien stoppede eller der ikke er lavet en lignende
serie før.

En "rough & dirty wild west" sf-serie er på mange måder mere troværdig end
de renskurede og temmelig tightass Star Trek serier. Og væsentlig mere
underholdende.

Så tak herfra for anbefalingen, drenge.

Mark

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-01-06 15:18

Hej!

Mark Thomas Gazel wrote:

> Jeg købte det anbefalede boxset med Firefly og må give de personer, der
> anbefalede serien, fuldstædig ret: den er røvfed.

Godt du har set lyset

> En "rough & dirty wild west" sf-serie er på mange måder mere troværdig end
> de renskurede og temmelig tightass Star Trek serier. Og væsentlig mere
> underholdende.

Well, nu er jeg stor fan af TNG, så det ved jeg nu snart ikke. Begge serier har
deres fordele og ulemper :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-01-06 18:27

> Well, nu er jeg stor fan af TNG, så det ved jeg nu snart ikke. Begge
> serier har deres fordele og ulemper :)

TNG er fed nok, men det er ikke overraskende, at det er Data (med det
tåbelige navn), der er mest populær.

Mark

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 19-01-06 15:32

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> En "rough & dirty wild west" sf-serie er på mange måder mere troværdig
> end de renskurede og temmelig tightass Star Trek serier. Og væsentlig

hehe jeg havde det på samme måde - læste skamrosninger
herinde og endte med at købe boksen - for pokker hvor blev
jeg glad for det :) Den er nemlig fed. Jeg må indrømme at
jeg blev solgt da Reynolds sparker "banditten" ned i motoren.
Det var 100% god gammeldag Han Solo-stil som jeg elsker.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Do you know what the chain of command is here?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-01-06 18:29

> [...]
> jeg blev solgt da Reynolds sparker "banditten" ned i motoren.
> Det var 100% god gammeldag Han Solo-stil som jeg elsker.

Lige præcis.

Mark

Fra : Mr. D

Dato : 19-01-06 15:40

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg købte det anbefalede boxset med Firefly og må give de personer, der
> anbefalede serien, fuldstædig ret: den er røvfed.
>
> Så tak herfra for anbefalingen, drenge.

Må jeg have lov at joine koret med Mark. Har modtaget serien og set de tre
første afsnit. Det ser rigtig godt ud. Jeg er positiv overrasket.

Må sige, at jeg lige i de første minutter af den første episode var noget
skeptisk over vores helt, der rendte rundt på en planet og skød
stardestroyere ned med plasticgeværer. Men det var kun de første minutter.
Serien rettede sig ind, og jeg glæder mig til at se resten af den.

Der findes i forvejen for lidt god scifi

simon

Fra : PerX ...

Dato : 19-01-06 19:56

In article <43cfa480$0$99995$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> [...]
> Serien rettede sig ind, og jeg glæder mig til at se resten af den.
>
> Der findes i forvejen for lidt god scifi

Heh, og pudsigt nok så blev netop den scene til fordi slipse cheferne
fra Fox dikterede at der måtte virkelig være noget tju bang action i
starten :)

Fra : Mr. D

Dato : 19-01-06 20:53

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Heh, og pudsigt nok så blev netop den scene til fordi slipse cheferne
> fra Fox dikterede at der måtte virkelig være noget tju bang action i

Tja slipsedyrene ud af scifiproduktionen!

simon

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-01-06 21:44

> Heh, og pudsigt nok så blev netop den scene til fordi slipse cheferne
> fra Fox dikterede at der måtte virkelig være noget tju bang action i
> starten :)

Næ. Joss Whedon ville have tjubang. Slipsefyrene ville have at serien skulle
starte med The Train Job, så det blev det. Serenity (piloten) blev først
vist senere.

Mark

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 10:55

In article <43cff9f2$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
cafesletmig@kulturhuset.dk says...

> Næ.

Jo.

> Joss Whedon ville have tjubang.

Ikke efter hvad jeg har læst.

> Slipsefyrene ville have at serien skulle
> starte med The Train Job, så det blev det. Serenity (piloten) blev først
> vist senere.

Ja, fordi den ikke var god nok for dem. De sagde han skulle lave den om,
den mente ikke den var god nok da den var lavet om og så startede de med
train job.

Fra : Jesper

Dato : 19-01-06 16:02

> [...]

> En "rough & dirty wild west" sf-serie er på mange måder mere troværdig end
> de renskurede og temmelig tightass Star Trek serier. Og væsentlig mere

Jo, den er udmærket, men jeg synes den er langt fra så god som
Battlestar Galactica (2003), det er den fedeste sf serie i årevis.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : HC

Dato : 19-01-06 16:48

> Jo, den er udmærket, men jeg synes den er langt fra så god som
> Battlestar Galactica (2003), det er den fedeste sf serie i årevis.

Jeg synes sjovt nok den er kedsommelig... Jeg så mini-serien, og var ved at
gabe kæberne af led. Måske for dyster til mig, for langsom i skoene, men
jo - forfærdelig 'realistisk' hvis man kan kalde det for dét. Jeg kommer
uden tvivl til at investere i serien på et tidspunkt, for det er da muligt
den bliver bedre efter mini-serien.

Jeg er derimod skideglad for den ny Doctor Who. Den er dejlig underholdende.
Fræk som en slagterhund, sjov, underfundig, og bare generelt skidegod

Og Babylon 5 går man jo altså ALDRIG forkert af, hvis man er til sci fi og
fantasy. Uha da.

HC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-01-06 17:00

"HC" <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> writes:

[Battlestar Galactica]
> Jeg synes sjovt nok den er kedsommelig... Jeg så mini-serien, og var ved at
> gabe kæberne af led. Måske for dyster til mig, for langsom i skoene, men
> jo - forfærdelig 'realistisk' hvis man kan kalde det for dét.
[..]
> Og Babylon 5 går man jo altså ALDRIG forkert af, hvis man er til sci fi og
> fantasy. Uha da.

Sjovt. For BG og B5 minder meget om hinanden, synes jeg. Selv
uniformerne er næsten ens.

> Jeg er derimod skideglad for den ny Doctor Who. Den er dejlig underholdende.
> Fræk som en slagterhund, sjov, underfundig, og bare generelt skidegod

SUBSCIRBE!!1!
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kun sammen kan vi lukke kunder hver især."
The RockBear. ((^)) - Ole, salgschef

Fra : HC

Dato : 19-01-06 17:30

> Sjovt. For BG og B5 minder meget om hinanden, synes jeg. Selv
> uniformerne er næsten ens.

Gør de virkelig? Da ikke historiemæssigt, gør de? Hvis dét er rigtigt, så
skal jeg s'gu da ha' anskaffet mig første sæson snarere end jeg umiddelbart
ville have gjort det pga. den skuffende mini-sere.

> SUBSCIRBE!!1!

?... Subscribe?... Ikke sikker på hvad du mener.

HC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-01-06 17:48

> Gør de virkelig? Da ikke historiemæssigt, gør de? Hvis dét er rigtigt, så
> skal jeg s'gu da ha' anskaffet mig første sæson snarere end jeg umiddelbart
> ville have gjort det pga. den skuffende mini-sere.

Det er en "menneskehedens fremtid afgøres her og nu"-ting, ligesom B5,
istedet for en "vores fremtid afgøres nu. Hvis vi ikke dør."-ting som
Firefly og Farscape.

Der er i meget høj grad tale om et langt, sammenhængende forløb. Det
er ikke oplagt, at de gode er gode eller de onde er onde. Og der er
nogle væsener, hvis mål flåden tror, at de kender, men som vi slet
ikke er så sikre på...

Samtidig er der kolossale gnidninger mellem den civile og den militære
magt.

En fordel over B5 er, at Sheridan/Sinclair-fyren (Commander Adamas)
ikke er fejlfri og renskuret. Om end han prøver at være det.

> ?... Subscribe?... Ikke sikker på hvad du mener.

Gammel nørdmåde at erklære sig helt enig på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Mr. D

Dato : 19-01-06 18:17

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> "HC" <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> writes:
>
> Gammel nørdmåde at erklære sig helt enig på.

subscirbe?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-01-06 12:23

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> subscirbe?

SUBSCIRBE!!1!

--
Peter B. Juul, o.-.o "En fremmed er en idiot,
The RockBear. ((^)) du ikke har smadret endnu."

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 21:51

> SUBSCIRBE!!1!

Åkææj... men æh lad da så også undertegnede hyle med i det enige kor:

SUBSCIRBE!!1!

simon

Fra : HC

Dato : 19-01-06 18:38

> [...]
> En fordel over B5 er, at Sheridan/Sinclair-fyren (Commander Adamas)
> ikke er fejlfri og renskuret. Om end han prøver at være det.

Heh... Sæson 1 er hermed bestilt. Du solgte den s'gu lige dér.

> Gammel nørdmåde at erklære sig helt enig på.

Okay, det er jeg da glad for - den er bare så 'dejlig', den serie. Heh.

HC

Fra : Mogens L

Dato : 19-01-06 21:55

> Heh... Sæson 1 er hermed bestilt. Du solgte den s'gu lige dér.

Du kan lige så godt få bestilt til og med sæson 4, når du nu er
igang...B5 er fedt, men er endnu federe når man får set det hele.

Sæson 5 kan dog godt undværes..Jeg syntes ikke den gav noget til
historien....men sæson 1-4 er hammergod sci-fi..

Mvh.

Mogens L.
"live long and prosper"

Fra : HC

Dato : 19-01-06 22:44

> Sæson 5 kan dog godt undværes..Jeg syntes ikke den gav noget til
> historien....men sæson 1-4 er hammergod sci-fi..

I sæson 5 kommer man længere ud af universets tidshorisont, men ja - den har
mere med 'konsekvenserne' af de fire første sæsoner at gøre, end den er en
egentlig fortsættelse.

Men god er den da - omend en smule som sæson 1 der også for det meste var
enkelt-afsluttede episoder.

HC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-01-06 12:29

Mogens L <teater-lyd@_________ofir.dk> writes:

> Sæson 5 kan dog godt undværes..Jeg syntes ikke den gav noget til
> historien....men sæson 1-4 er hammergod sci-fi..

Jeg synes nu ikke, at den kan undværes, men ja, den er lidt akavet.

Det skyldes at man i løbet af sæson 4 fik besked på, at der ikke ville
blive en sæson 5. Derfor var JMS nødt til at afslutte de overordnede
handlingsforløb allerede i løbet af sæson 4, der så blev lidt vel
hæsblæsende.

Da den så var lavet færdig meldte... hmmm... TNT? Sci-Fi Channel? sig
som betalere af sæson 5 og man lavede i al hast "The Deconstruction of
Falling Stars". "Sleeping in Light", som afslutter serien, kunne jo
ikke så godt vises allerede en sæson før serien sluttede. (Det afsnit
får mig til at tude.)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : PerX ...

Dato : 19-01-06 19:59

In article <43cfbe79$0$38686$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "HC" <hc@
(NOSPAM)coolcomics.dk> says...

> Gør de virkelig? Da ikke historiemæssigt, gør de? Hvis dét er rigtigt, så
> skal jeg s'gu da ha' anskaffet mig første sæson snarere end jeg umiddelbart
> ville have gjort det pga. den skuffende mini-sere.

Jeg vil mene det er en meget subjektiv vurdering - men det kan jo være
du har den samme :)

Fra : PerX ...

Dato : 19-01-06 19:58

In article <m2bqy8w6mw.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...
> "HC" <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> writes:
>
> [Battlestar Galactica]
> [..]
>
> Sjovt. For BG og B5 minder meget om hinanden, synes jeg. Selv
> uniformerne er næsten ens.

Sjov igen, for jeg syntes ikke de mindre særligt meget om hinande - jo
måske er der en overfladisk ligehed i uniformeren, men som HC skriver er
den "realistisk" på en for mig negativ måde. De er stort set alle sammen
utiltalende - jeg er mere tilbøjlig til at heppe på cylonener (Og jeg
savner nogle rigtig robotter ikke det der androide pjat)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-01-06 12:38

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> writes:

> jeg er mere tilbøjlig til at heppe på cylonener

Præcis. Det er en af seriens forcer. "De onde" er ikke så onde...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Jesper

Dato : 19-01-06 21:53

HC <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> wrote:

> [...]
> Fræk som en slagterhund, sjov, underfundig, og bare generelt skidegod
>
> Og Babylon 5 går man jo altså ALDRIG forkert af, hvis man er til sci fi og

Gaber kæberne af led??? Jeg synes at miniserien er fabelagtig, så det
forstår jeg ikke helt.

Doctor Who syntes jeg var sjov da jeg var 13 år gammel, idag synes jeg
den er noget pjattet.
B5 lyder afgjort spændende.

Fra : HC

Dato : 19-01-06 22:45

> Doctor Who syntes jeg var sjov da jeg var 13 år gammel, idag synes jeg
> den er noget pjattet.

Den Doctor Who jeg taler om var ikke kommet til verden da du var 13 år
gammel.

> B5 lyder afgjort spændende.

Det er den også

HC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-01-06 16:58

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Jo, den er udmærket, men jeg synes den er langt fra så god som
> Battlestar Galactica (2003), det er den fedeste sf serie i årevis.

Begge er fænomenale, men på meget forskellige måder.

Battlestar vinder på "wow hvor stort"-faktoren, mens Firefly vinder på
"markante personer"-faktoren.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Jesper

Dato : 19-01-06 21:53

Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:

> Begge er fænomenale, men på meget forskellige måder.
>
> Battlestar vinder på "wow hvor stort"-faktoren, mens Firefly vinder på
> "markante personer"-faktoren.

Korrekt, Firefly har et sjovt persongalleri med skæve personer. Og
ja...Battlestar Galactica 2003 er /meget/ imponererne.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 31-01-06 17:57

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]

Så skynd dig at få set Serenity hvis ikke du allerede har gjort det.
Hvis du er ligeglad med regioner så er kan den købes billigt på R3 fra
cdwow.

>Jo, den er udmærket, men jeg synes den er langt fra så god som
>Battlestar Galactica (2003), det er den fedeste sf serie i årevis.

Peter BJ anbefalede den - så jeg har fået set både mini-serien og
første sæson. Det er udmærket - men jeg synes der er nogle plot-huller
der er svære at sluge. F.eks.

**** SPOILER *****

Det irriterer mig at Cylons er så gode til at lave kloner og så kun
kan lave en håndfuld varianter.

Det irriterer mig også at de har udslettet en hel verden, men
bygningerne står nærmest intakt og gaderne flyder ikke med lig.

Den der med "de ligner os, så alle kunne i princippet være fjenden" er
lidt gammelt og slidt koncept.

Men ellers var jeg da rimeligt underholdt og jeg skal da se sæson 2
når den udkommer på dvd. Jeg synes dog Firefly er bedre. Jeg kan ikke
helt sammenligne med B5, da jeg ikke har set så meget sammenhængende
til at jeg kan danne en mening. Det er dog ved at ændre sig. Lige nu
er jeg ret glad for Stargate SG-1, som jeg synes er noget af de bedste
scifi længe.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-06 22:39

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:

> **** SPOILER *****

> Det irriterer mig at Cylons er så gode til at lave kloner og så kun
> kan lave en håndfuld varianter.

Hvad Cylonernes egentlige formål er, står stadig uklart. Jeg er
overbevist om, at de ikke bare vil udrydde menneskene. Det havde det
formentlig kunnet gøre for længe siden.

Der er ting i anden sæson (og første, vel), der tyder på, at de ØNSKER
at bliver "afsløret". Samtidig ER de computere. Kreativitet er ikke
deres force.

Det er også mit gæt, at der eksisterer fraktioner indenfor
cylonerne. De virker ikke slet som den enige flok med fælles fodslaw,
som hovedpersonerne opfatter dem som. Muligvis repræsenterer de
forskellige "former" forskellige fraktioner. Jeg ved det ikke. Det er
gisnerier. Men portrætteringen er sådan, at man KAN gisne, og det er i
sig selv et kendetegn ved en god serie.

> Det irriterer mig også at de har udslettet en hel verden, men
> bygningerne står nærmest intakt og gaderne flyder ikke med lig.

De har ryddet op.

> Den der med "de ligner os, så alle kunne i princippet være fjenden" er
> lidt gammelt og slidt koncept.

Ja. Men såre aktuelt. I 50'erne og 60'erne var det kommunister. I dag
er det terrorister. Mønsteret og frygten er den samme.

Men tak for at du mindede mig om det. Det mindede mig om det eneste
rigtig gode Star Trek:TOS-afsnit, jeg har set. (jeg har ikke set så
mange, så lad være med at tæve mig, trekkies)

Det er afsnittet "Balance of Terror", hvor Federation får sit første
glimt af en romulan - og de ligner Spock. Masser af paranoia og
mistro.

> Men ellers var jeg da rimeligt underholdt og jeg skal da se sæson 2
> når den udkommer på dvd. Jeg synes dog Firefly er bedre.

Det er to meget forskellige serier, men jeg foretrækker også Firefly.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 31-01-06 23:44

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Hvad Cylonernes egentlige formål er, står stadig uklart. Jeg er
>overbevist om, at de ikke bare vil udrydde menneskene. Det havde det
>formentlig kunnet gøre for længe siden.

De gjorde ellers et hæderligt forsøg. Der er mindre end 50.000 tilbage
ud af flere milliarder.

>De har ryddet op.

De har kastet brintbomber og alligevel står de fleste bygninger.

>Ja. Men såre aktuelt. I 50'erne og 60'erne var det kommunister. I dag
>er det terrorister. Mønsteret og frygten er den samme.

Ja. Jeg synes bare det er lidt slidt. Det bodysnatchers om igen. Vi så
det i ST:TNG - med de der parasit-agitige ting. Vi så det i endnu
højere grad i ST:DS9 med shapeshifters. Og sikkert masser af andre
stedet jeg ikke lige kan huske. Jeg synes det er et slidt
historie-trick.

> [...]
>mistro.

>Det er to meget forskellige serier, men jeg foretrækker også Firefly.

Desværre var det så Firefly der ikke engang nåede at få en sæson.

Hvad jeg kan huske at B5 så tror jeg at jeg foretrækker den over
Battlestar. Men det er længe siden og så mange afsnit har jeg ikke
set. Jeg har dog lige bestilt dem på DVD - fandt dem til nogenlunde
okay pris på nettet og jeg har længe gerne ville se serien i
sammenhæng.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-06 23:50

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:

> De gjorde ellers et hæderligt forsøg. Der er mindre end 50.000 tilbage
> ud af flere milliarder.

Ja. Lige nok til at genpuljen ikke går i indavl, men få nok til, at
man kan lave sine forsøg med dem.

> De har kastet brintbomber og alligevel står de fleste bygninger.

det er jo ikke sikkert, at de har tæppebombet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-02-06 00:06

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Ja. Lige nok til at genpuljen ikke går i indavl, men få nok til, at
>man kan lave sine forsøg med dem.

>det er jo ikke sikkert, at de har tæppebombet.

Det så det nu ud til, når man så det fra oven. Og ellers ville de jo
bombe byerne, ikke sandt?

Nåja, og så irriterer det mig at de bruger gamle græske (eller
romerske) guder i en eller anden forklædning. Der kommer nok en
forklaring på det som jeg virkelig håber er god. For ellers er det
ikke særligt originalt. I det hele taget synes jeg der er en del
religion i det - men igen måske konvergerer det til noget meningsfuldt
senere.

Og så synes jeg hallucinationerne er ved at blive lidt trivielt. Det
var skægt nok i starten og der kommer faktisk nogle halv-morsomme gags
ud af det. Men jeg håber snart det udvikler sig til et eller andet.
Jeg synes der er lidt for mange løse ender og slutningen på sæson 1
var lidt af et antiklimaks. - og så var den for kort. De kunne godt
have lavet 22-24 afsnit. Ja ..

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : PerX ...

Dato : 06-02-06 08:15

In article <i3rvt113me7146fu4pphatr6nisajhubl8@dtext.news.tele.dk>,
lkl@fabel.dk says...

> [...]
> ikke særligt originalt. I det hele taget synes jeg der er en del
> religion i det - men igen måske konvergerer det til noget meningsfuldt

I den originale serie der HED de jo faktisk de, i den nye er det blevet
ændre til deres CallName.

Fra : PerX ...

Dato : 19-01-06 19:54

In article <d58d8$43cf9d26$3e3d8e23$16423@news.arrownet.dk>,
markgazel@hotmail.com says...
> Jeg købte det anbefalede boxset med Firefly og må give de personer, der
> anbefalede serien, fuldstædig ret: den er røvfed.

Aha! Endnu en! :)

> En "rough & dirty wild west" sf-serie er på mange måder mere troværdig end
> de renskurede og temmelig tightass Star Trek serier. Og væsentlig mere
> underholdende.

Nu er der nogen af de der asses som ser bedre ud i tights, men det er jo
noget andet *cough*

> Så tak herfra for anbefalingen, drenge.

Well, nå venner, fjender og flamere alle mener den er god så må der være
noget om det :)

Fra : HC

Dato : 19-01-06 20:09

> Nu er der nogen af de der asses som ser bedre ud i tights, men det er jo
> noget andet *cough*

Heh, så tjek Cleopatra 2525 ud. Historierne er til grin, men hovedrollerne
er til at holde ud at kigge på - i de kostumer de render rundt i. Heh. Porn
in Space, næsten.

Gina Torres fra Firefly er med i den.

HC

Fra : Jesper

Dato : 20-01-06 01:28

> [...]
> er til at holde ud at kigge på - i de kostumer de render rundt i. Heh. Porn

Jeg er stor tilhænger af Cleo 2525, der får en box med begge sæsoner i
R1. Uhyrer fornøjelig serie. Og så kan filmens hovedpersoner bestemt
ikke beskyldes for at være stofmisbrugere, så de er helt bestemt ikke
hårde ved optikken!

Fra : HC

Dato : 20-01-06 02:12

> [...]
> R1. Uhyrer fornøjelig serie. Og så kan filmens hovedpersoner bestemt
> ikke beskyldes for at være stofmisbrugere, så de er helt bestemt ikke

Gør den virkelig?... Det synes jeg er vildt. Troede ikke den havde noget
publikum - havde aldrig hørt om den før, da jeg pludselig så den for et par
pund på en hjemmeside...

Hvornår kommer den ud på R1 så? Hvis den ikke bliver for dyr, så kunne det
da være man skulle købe den - den er jo griner. :)

HC

Fra : Christina Estrup

Dato : 19-01-06 22:47

PerX ... wrote:

> Nu er der nogen af de der asses som ser bedre ud i tights, men det er jo
> noget andet *cough*

"Firefly" har da sin egen Captain Tight Pants ...

Christina

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-01-06 12:35

Christina Estrup <klawz@hotmail.com> writes:

> "Firefly" har da sin egen Captain Tight Pants ...

Firefly har Kaylee. Suk. Simon Tam, den flødebolle, fortjener hende ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 13:43

> Christina Estrup <klawz@hotmail.com> writes:
>
> Firefly har Kaylee. Suk. Simon Tam, den flødebolle, fortjener hende ikke.

Sjovt nok, at det lige er hende, der springer én i øjnene med de andre
skuespillere, der er på settet

simon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-01-06 14:12

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Sjovt nok, at det lige er hende, der springer én i øjnene med de andre
> skuespillere, der er på settet

Nix. Kvindelige nørder er altid vidunderlige på TV :)

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-01-06 14:29

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> Nix. Kvindelige nørder er altid vidunderlige på TV :)

og især når de er så kønne som Jewel Staite :)

Dog er hun en kende naiv - men det kunne man vel leve med :D

/hilsner

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-01-06 14:39

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> writes:

> og især når de er så kønne som Jewel Staite :)

Eller Alyson Hannigan. Whedon ved godt, hvordan man holder
nørd-segmentet fanget.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-01-06 15:28

> Eller Alyson Hannigan. Whedon ved godt, hvordan man holder
> nørd-segmentet fanget.

hehe indeed :) Jeg er dog glad for at Jewel Staite tog
et par pund på til Firefly-serien - det klædte hende.

hmm er dette egentlig ikke lidt off-topic? :D

Fra : HC

Dato : 20-01-06 16:47

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> hehe indeed :) Jeg er dog glad for at Jewel Staite tog
> et par pund på til Firefly-serien - det klædte hende.
>
> hmm er dette egentlig ikke lidt off-topic? :D

Nej. Firefly er forgængeren til Serenity. Det er vel on-topic at diskutere
filmskuespillere?

HC

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-01-06 17:04

"HC" <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> wrote in

> Nej. Firefly er forgængeren til Serenity. Det er vel on-topic at
> diskutere filmskuespillere?

ok - fint.. Morena Baccarin er også flot :D Men på en
helt anden måde.

I øvrigt - er jeg den eneste der synes det var lidt en
overraskelse at se hvordan Kaylee kom at være med ombord
på Firefly? - det var ikke det jeg havde regnet med!

/hilsner

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 19:15

> "HC" <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> wrote in
>
> I øvrigt - er jeg den eneste der synes det var lidt en
> overraskelse at se hvordan Kaylee kom at være med ombord
> på Firefly? - det var ikke det jeg havde regnet med!

Jeg er kun nået til afsnit 4, så skriv venligst spoiler i emnelinien, når du
spoiler

simon

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-01-06 19:47

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in

> Jeg er kun nået til afsnit 4, så skriv venligst spoiler i emnelinien,
> når du spoiler

sorry - lod med vilje være med at skrive noget om hvad der sker for
ikke at spoile noget - men nu ved du så at _jeg_ blev overrasket.
Håber ikke det har ødelagt noget. Jeg hader selv at få at vide hvad
der sker - er stort set holdt op med at se trailere af samme grund.

/hilsner

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 19:57

> [...]
> Håber ikke det har ødelagt noget. Jeg hader selv at få at vide hvad
> der sker - er stort set holdt op med at se trailere af samme grund.

ok

simon

Fra : HC

Dato : 20-01-06 20:00

> [...]
> Håber ikke det har ødelagt noget. Jeg hader selv at få at vide hvad
> der sker - er stort set holdt op med at se trailere af samme grund.

Det var en skæg måde, ihvertfald :)

HC

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-01-06 12:32

> ok - fint.. Morena Baccarin er også flot :D Men på en
> helt anden måde.

De er allesammen toplækre. Også Summer Glau.

http://www.axelmusic.dk/userpictures/025192632723/217.jpg

> I øvrigt - er jeg den eneste der synes det var lidt en
> overraskelse at se hvordan Kaylee kom at være med ombord
> på Firefly? - det var ikke det jeg havde regnet med!

Det var helt i seriens ånd!

Mark

Fra : John Hinge

Dato : 22-01-06 10:16

On 21 jan 2006 Mark Thomas Gazel was heard to say:

> http://www.axelmusic.dk/userpictures/025192632723/217.jpg

Ohdeargod :)

Det er sjovt, da jeg så serien, så syntes jeg Summer var.. Nåja..
Hun druknede lidt i mængden når der nu var Søde Jewel og fascinerende
Morena at kigge på..
Men med Filmen.. wrowrrr...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 11:09

In article <Xns9753688553798SHAYERA@62.243.74.162>,
sidekick_gimmenospam_@nntp.dk says...
> On 21 jan 2006 Mark Thomas Gazel was heard to say:

> Ohdeargod :)

Hm.. hvordan har du det så med flere billeder fra den session:

http://community.livejournal.com/firefly_daily/26907.html
;)

> Det er sjovt, da jeg så serien, så syntes jeg Summer var.. Nåja..
> Hun druknede lidt i mængden når der nu var Søde Jewel og fascinerende
> Morena at kigge på..
> Men med Filmen.. wrowrrr...

I still don't get it. Måske fordi hun altid er barfodet *g*

Fra : John Hinge

Dato : 01-02-06 09:53

On 31 jan 2006 PerX ... was heard to say:

> Hm.. hvordan har du det så med flere billeder fra den session:
> http://community.livejournal.com/firefly_daily/26907.html
> ;)

fint tak.. Hvis i lige har mig undskyldt.. Jeg skal finde en spand is..

Fra : PerX ...

Dato : 04-02-06 22:04

In article <Xns975D6493BFE83SHAYERA@62.243.74.162>,
sidekick_gimmenospam_@nntp.dk says...
> On 31 jan 2006 PerX ... was heard to say:

> fint tak.. Hvis i lige har mig undskyldt.. Jeg skal finde en spand is..

He'll be in his bunk! *g*

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 11:03

In article <18c6e$43d21b8e$3e3d8e23$1883@news.arrownet.dk>,
markgazel@hotmail.com says...

> De er allesammen toplækre. Også Summer Glau.
>
> http://www.axelmusic.dk/userpictures/025192632723/217.jpg

Eeek - Morena har noget skrækkeligt hår på det billede.

> Det var helt i seriens ånd!

Klart - der er lidt undertrykt sex bombe i hende *g*

Fra : Mr. D

Dato : 31-01-06 18:40

> Klart - der er lidt undertrykt sex bombe i hende *g*

Nu hvor jeg har set det afsnit må jeg udtrykke min enighed i dette. Hvis hun
blot havde været en naiv teenagerjomfru på vej mod de 35, der frustreret og
febrilsk kaster sig over det eneste reelt ledige stykke mandfolk ombord, så
ville hendes vindende væsen have været mindre vindende.

Men hun er mere end en frustreret jomfru. Hun er en down-to-earth, ligetil,
her-kommer-jeg-og-jeg-vil-nyde-hvert-øjeblik, bevidst-blåøjet romantiker.
Hun formår at være den top prof. galaksemekaniker, der også elsker at lege
fangeleg, ligesom hun til en hvis grad er en seksuel erfaren, der formår at
bevare sin uskyld.

Derfor er hun jo så spændende i forhold til doktoren. Hun fremstår som den
uskyldsrene romantiker (og det er ikke falskt), der med tindrende stjerner i
øjnene længes efter en gentlemansgestus fra ham, som hun kan modtage,
beundre og se op til - og dog, når det kommer til stykket, er hun ham totalt
overlegen i næsten enhver henseende.

simon

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 10:59

In article <m2vewft3we.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Eller Alyson Hannigan. Whedon ved godt, hvordan man holder
> nørd-segmentet fanget.

Så når jeg ikke syntes de er lækre, betyder det jeg ikke er nørd? ;)

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 31-01-06 12:42

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> Så når jeg ikke syntes de er lækre, betyder det jeg ikke er nørd? ;)

jeps - du kan simpelthen ikke være med så :P

Du er åbenbart ikke nørdet nok :) Eller også er
du _for_ nørdet? Findes der en finere inddeling af
nørdniveauer?

/hilsner

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-06 13:38

> Så når jeg ikke syntes de er lækre, betyder det jeg ikke er nørd? ;)

Hvis nørd-elementerne i deres personligheder ikke skaber kraftig
sympati hos dig, så er du ikke nørd. Tror jeg nok.

Fra : Mr. D

Dato : 31-01-06 18:47

> [...]
> says...

> Så når jeg ikke syntes de er lækre, betyder det jeg ikke er nørd? ;)

.... eller at din førehund er gået på pension? :0)

simon

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 10:58

In article <4af5f$43d008cb$5113e29d$12814@news.jay.net>,
klawz@hotmail.com says...

> "Firefly" har da sin egen Captain Tight Pants ...
>
> Christina

Yes dear, but I don't like male butts ;)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-01-06 09:36

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> I øvrigt - er jeg den eneste der synes det var lidt en
> overraskelse at se hvordan Kaylee kom at være med ombord
> på Firefly? - det var ikke det jeg havde regnet med!

Ja, jeg mener også det var et ukarakteristik øjeblik, der ikke er i
linie med hendes personlighed.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann