Nogle klassisker skal man lade ligge
Fra : Kim2000

Dato : 18-01-06 21:39

Jeg fandt til min store glæde Mad Max forleden, og det var stor spænding vi
satte os ved husalteret, kun for at opdage, at det var godt nok noget lort,
for at sige det mildt. Jeg husker at den gang var hooked på den, jeg var
simpelthen så glad for den´. I dag er det stikmodsat. Godt nok har tiderne
ændret sig, jeg er blevet ældre, men alligevel det er utrolig hvad man faldt
for dengang i tidernes morgen.

Nogle film skal man nok bare lade være med at gense og nyde minderne om. Jeg
gruer for den dag, jeg får fingerene i Star Crash, som var min favoritfilm
da jeg var lille

mvh
Kim

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 18-01-06 22:26

On Wed, 18 Jan 2006 21:39:16 +0100, Kim2000 wrote:

> Nogle film skal man nok bare lade være med at gense og nyde minderne om. Jeg
> gruer for den dag, jeg får fingerene i Star Crash, som var min favoritfilm
> da jeg var lille

Jeg har det på samme måde med ... Star Wars! Jeg var stor fan da jeg var
ung i 80erne, jeg fik fornyligt genset dvderne og det var en skuffelse for
mig. Jeg er glad for jeg ikke pungede ud for boksen :)

Nå, jeg må hellere skjule mig nu, med de fans der er i denne gruppe :)

--
Now Playing:
Megadeth - Anarchy In The U.K.

Fra : HC

Dato : 18-01-06 22:38

Jeg har været heldig åbenbart. De fleste af de film jeg var vild med som
barn kan jeg stadig nyde uden problemer i dag. Flight of the Navigator er en
god film i dag også, synes jeg. Da jeg var lille så jeg den tre gange om
dagen i weekenden en overgang *G*.

HC

Fra : Kim2000

Dato : 18-01-06 23:12

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig. Jeg er glad for jeg ikke pungede ud for boksen :)
>
> Nå, jeg må hellere skjule mig nu, med de fans der er i denne gruppe :)

Dem kan jeg så godt lide fortsat, men Lucas har ellers gjort sit til at gøre
dem langtrukne efter hans mærkværdige behandling af dem ved at indsætte helt
ligegyldige scener, som man iøvrigt kan se er kunstige. Den mest "underlige"
scene jeg lagde mærke til er, hvor HanSolo står og taler med en vagt, en
scene der enten var klippet væk eller lavet udfra gamle klip, i hvert fald
var den uinteressant og bragte ikke handlingen videre på nogen måde,
tværtimod forsinkede den handlingen. Det er dog først i de tre nye Lucas har
perfektioneret kunsten at kede folk til døde.

Jeg må også heller til at gemme mig

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 19-01-06 00:31

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> gruer for den dag, jeg får fingerene i Star Crash, som var min favoritfilm

Max Max holder 100%, jeg har dem alle 3 på DVD, men 1'eren er ikke den
bedste i den serie: Det er The Road Warrior.

Luigi Cozzis Star Crash så jeg på det store lærred i tidernes morgen,
det var noget lort dengang, det er det også i dag. Skal kun ses hvis man
er passioneret Caroline Munro fan.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Peter Heide

Dato : 19-01-06 01:45

Jeps. Hvor har du ret. Sådan har jeg det med Matrix 1-3, Star Wars 1-10,
Star Trek 1-?, Lord of the Rings 1-3
De fleste af dem har haft TV-premiere. Efter 20 min er mit vinforklæde rødt.
Det siver simpelthen
ud af flaben på mig af kedsomhed.

Fra : HC

Dato : 19-01-06 03:02

> [...]
> Star Trek 1-?, Lord of the Rings 1-3
> De fleste af dem har haft TV-premiere. Efter 20 min er mit vinforklæde

Star Wars 1-10?... Forstår ikke helt.

Star Trek er der 10 af.

Lord of the Rings holder da 100% - der er absolut intet ved dem der generer
mig. Efter min mening helt uovertrufne og dejlige :)

Right up-there with Star Wars

HC

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-01-06 14:29

Peter Heide skrev den 19-01-2006 01:44:
> [...]
> Star Trek 1-?, Lord of the Rings 1-3
> De fleste af dem har haft TV-premiere. Efter 20 min er mit vinforklæde rødt.

Matrix og LotR? Hvad har de med film som man har set som ung/barn og
nu som voksen at gøre.

Har Matrix hafttv-premiere?

og hvad er star wars 1-10. der vist kun lavet 6 film.

mvh

Carsten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-01-06 22:28

> Har Matrix hafttv-premiere?

ja - men kun 1eren vist.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-01-06 14:56

> Nogle film skal man nok bare lade være med at gense og nyde minderne
> om. Jeg gruer for den dag, jeg får fingerene i Star Crash, som var
> min favoritfilm da jeg var lille

Klassikere, såsom Carrie og Halloween har tiden heller ikke været nådig ved.

Mark

Fra : Jesper

Dato : 19-01-06 16:04

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:

> Klassikere, såsom Carrie og Halloween har tiden heller ikke været nådig ved.

Jeg synes aldrig at Halloween har været nogen stor film. Så har
Carpenter lavet langt bedre film, f.eks. The Thing der holder 110%

Fra : Mr. D

Dato : 19-01-06 16:23

> Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:
>
> Jeg synes aldrig at Halloween har været nogen stor film. Så har
> Carpenter lavet langt bedre film, f.eks. The Thing der holder 110%

Jeps, jeg så lige The Thing og den holder. Stadig go' film.

simon

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-01-06 00:38

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Klassikere, såsom Carrie og Halloween har tiden heller ikke været nådig
> ved.

Men Casablanca og Citiozen Kane holder.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 20-01-06 01:41

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Men Casablanca og Citiozen Kane holder.
>
> Per V.

DVD udgaven er hård ved Casablanca, de elendige papmaché kulisser og
spfx bliver nådesløst udstillet, noget som de elendige kopier man
tidligere har set på TV Til en vis grad formåede at skjule, men Bogey er
altså god.

Fra : Kim2000

Dato : 20-01-06 10:54

> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Men Casablanca og Citiozen Kane holder.

Casablanca, Borte med blæsten, Ben Hur og mange af de andre storfilm fra
tidernes morgen har jeg faktisk aldrig været specielt imponeret over. De tre
film jeg her nævner har jeg kedet med gevaldigt i selskab med. Ben Hur var
formentlig flot dengang, men sammenlign den med Gladiator i dag, så er den
håbløs!

Da jeg i en filmanmeldelse til Jylland Posten i 94 kaldte Borte med blæsten
for en rædselsfuld gabende kedelig film, blev jeg nærmest bestormet med
hadefulde breve. Redaktøren synes det var useriøst og der gik tre måneder
før jeg fik spalteplads til en ny anmeldelse af en film. Faktum var dog det
at Biocity der havde re-premiere på filmen pillede den af efter anden aften,
hvor der havde været 4 publikumer ialt (inkl. mig, der fik penge for at være
der). Da den blev sendt i fjernsynet havde den seertal på under 30.000 på dr
i primetime en lørdagaften.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-01-06 11:13

Kim2000 skrev:
> Da den blev sendt i fjernsynet havde den seertal på under
> 30.000 på dr i primetime en lørdagaften.

Hvis det har været DR2, kan det muligvis være rigtigt, men det sker så
godt som aldrig, at DR1 har så lave seertal.

Borte med blæsten er en på alle måder flot film, og den giver et
billede af tiden omkring den amerikanske borgerkrig, men som historie
siger den mig måske heller ikke så meget.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kim2000

Dato : 20-01-06 11:34

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det har været DR2, kan det muligvis være rigtigt, men det sker så
> godt som aldrig, at DR1 har så lave seertal.

Det var altså dr1 ! Det er selvfølgelig muligt der var glemt et nul eller at
jeg husker galt. Min pointe er dog at selvom mange siger den er "åh så
fantastisk", så er det ofte de samme, der ikke kunne drømme om at se filmen,
og hvor mange der siger den er "så fantastisk" har rent faktisk set den?

> Borte med blæsten er en på alle måder flot film, og den giver et
> billede af tiden omkring den amerikanske borgerkrig, men som historie
> siger den mig måske heller ikke så meget.

Tja, men den er da overgået utallige gange af nyere film, jeg husker den med
Jodie Foster og Richard Gere som en af de bedste, selvom jeg ikke lige kan
huske navnet på stående fod. Serien North & South gav også et godt billed og
man var underholdt undervejs.

mvh
Kim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-01-06 14:24

> [...]
> er "åh så fantastisk", så er det ofte de samme, der ikke kunne drømme
> om at se filmen, og hvor mange der siger den er "så fantastisk" har

De fleste vel.

Jeg har altid haft lyst til at give Scarlett O'Hara en springskalle, så
historien er heller ikke min kop te, men filmen er, som du siger, flot
skruet sammen.

> [...]
> ikke lige kan huske navnet på stående fod. Serien North & South gav
> også et godt billed og man var underholdt undervejs.

Du tænker Sommersby, der er en remake af:

Retour de Martin Guerre, Le
http://imdb.com/title/tt0084589/

North & South var fed nok og historisk korrekt, så vidt jeg har forstået med
hensyn til beskrivelsen af krigen. Eneste minus er, at figurerne er så
soapopera-agtige.

Mark

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-01-06 15:15

Kim2000 skrev den 20-01-2006 11:34:

> [...]
> og hvor mange der siger den er "så fantastisk" har rent faktisk set den?

Det er vel den samme type mennesker så gerne ser flere økologiske varer
på supermarkedshylderne, men i praksis kun betaler 3,75 for discount-mælk.

mvh

Carsten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-01-06 17:55

Kim2000 skrev:
> [...]
> så er det ofte de samme, der ikke kunne drømme om at se filmen,
> og hvor mange der siger den er "så fantastisk" har rent faktisk

Måske omtrent lige så mange som ikke har set den, men hævder, at den
er dårlig?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-01-06 12:45

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message

> Borte med blæsten er en på alle måder flot film, og den giver et
> billede af tiden omkring den amerikanske borgerkrig, men som historie
> siger den mig måske heller ikke så meget.

Hvis man ikke - både i Borte Med Blæsten og Casablanca - er i stand til at
sætte sig ud over det tekniske og bare nyde de fantastiske skuespillere.,
fortjener man efter min dage 28 dages hæfte med Far til Fire- og
Gyldenkål-film døgnet rundt.

Per V.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-01-06 16:48

og
> Gyldenkål-film døgnet rundt

Gyldenkål er da ikke helt tosset

Fra : Jesper

Dato : 20-01-06 23:54

> [...]

> sætte sig ud over det tekniske og bare nyde de fantastiske skuespillere.,
> fortjener man efter min dage 28 dages hæfte med Far til Fire- og

Casablanca kan jeg sagtens nyde: Here's looking at you kid! Det er Gone
With the Wind jeg har et problem med. Den er ualmindlig kedelig,
opstyltet, prætentiøs og langtrukken, så om den er der kun at sige:
Frankly my dear, I don't give a damn!

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-01-06 15:16

Per Vadmand skrev den 20-01-2006 12:44:
> [...]
> sætte sig ud over det tekniske og bare nyde de fantastiske skuespillere.,
> fortjener man efter min dage 28 dages hæfte med Far til Fire- og

hmmmm, hvem sagde: cruel and unusual punishment.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-01-06 10:15

Carsten Riis skrev:

> Matrix og LotR? Hvad har de med film som man har set som ung/barn og
> nu som voksen at gøre.
>
> Har Matrix hafttv-premiere?
>
> og hvad er star wars 1-10. der vist kun lavet 6 film.

Jeg tror måske hans indlæg var ironisk ment...

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-01-06 10:28

Jesper skrev:

> Max Max holder 100%, jeg har dem alle 3 på DVD, men 1'eren er ikke den
> bedste i den serie: Det er The Road Warrior.

Mad Max fans udråber generelt Road Warrior (2'eren) til den bedste af
filmene. Den første jeg så var Thunderdome (3'eren), i biffen i '85
eller '86. Den var jeg helt vild med, og er det faktisk stadig. Jeg så
så Road Warrior på video i '91, og synes den var OK, men ikke så god
som 3'eren. I '92 købte jeg på en London-tur alle tre film på VHS,
og så dermed 1'eren for første gang. Og for eneste gang. Jeg syntes
den var giga-dårlig. Jeg har samme mening om filmene i dag, omend jeg
er blevet mindre imponeret over 2'eren. Road Warrior var bare én af et
HAV af post-apokalyptiske film fra '80erne, og selv om det er en af de
bedre af slagsen, er den stadig ret dårlig og utroværdig og
B-film-agtig. Mens 3'eren, den synes jeg den dag i dag er en rigtig god
film, der virkelig holder.

> Luigi Cozzis Star Crash så jeg på det store lærred i tidernes morgen,
> det var noget lort dengang, det er det også i dag. Skal kun ses hvis man
> er passioneret Caroline Munro fan.

Den har jeg ikke set, tror jeg. Til gengæld var helt oppe og ringe
over The Last Starfighter dengang den kom. Den var min yndlingsfilm i
årevis derefter. I dag holder den ikke. Men det er ikke historien, der
er dårlig - det er mere måden den er produceret på, som har været
meget sårbar overfor tidens tand. Nogen big-budget produktion var det
bestemt ikke. Men den appellerede *big time* til mine
teenage-sci-fi-dagdrømme.

- Tue