Solens Rige
Fra : Jette

Dato : 10-01-06 22:50

Hej NG

Sikkert gamle nyheder for nogle af jer, men jeg har til min glæde opdaget af
Steven Spielbergs 'Solens Rige' nu langt om længe udkommer på dvd i en
R2-udgave.

Se f.eks. her: http://www.sendit.com/video/item/7000000067700

Godt at have noget at glæde sig til

Med venlig hilsen
Jette

Fra : Jesper

Dato : 11-01-06 01:26

Jette <jette(fjernes)@webhiker.dk> wrote:

> [...]
> Steven Spielbergs 'Solens Rige' nu langt om længe udkommer på dvd i en

Det er en af Speilbergs mindre fremragende film.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-01-06 05:46

On Wed, 11 Jan 2006 01:26:07 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Det er en af Speilbergs mindre fremragende film.

nej da den er da formidabel og det bedste han ha rlavet til dato - med
andre film bliver han alt for oftet nutet - men i solens rige spiller
navneligt drengen helt igenem - bestemt en af mie favoritter.
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-01-06 21:19

> [...]
> andre film bliver han alt for oftet nutet - men i solens rige spiller
> navneligt drengen helt igenem - bestemt en af mie favoritter.

Super film, Spielbergs bedste ved jeg ikke, men helt sikkert en top film fra
ham.

Til gengæld Christian Bales bedste
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Cifly

Dato : 13-01-06 02:12

Jette og Jesper skrev:

> [...]

Er den ikke udkommet for længe siden? Jeg mener, den er til salg her i R2:

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=70390 og her
http://www.videonetto.dk/?50O48O49O483TO49O4831O49O493534O48O491

> Jesper skrev:
>
> Det er en af Speilbergs mindre fremragende film.

Mindre framragende film af Spielberg, efter min ydmyge mening, er "War of
the worlds", "A.I" og "Minority Report".

"Solens rige" er klart én af de bedste. I samme klasse som Shindlers List og
Saving Private Ryan.

Det er en film med ånd og atmosfære, mening, fremragende casting og skuespil
(Christian Bale | John Malkovich) samt blændende fortolkning af romanen ved
sammen navn.

Klart én af mine favorit film der hurtigst muligt skal hjem i samlingen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-01-06 11:50

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> writes:

> Mindre framragende film af Spielberg, efter min ydmyge mening, er "War of
> the worlds", "A.I" og "Minority Report".

"A.I" bliver bedre, hver gang man ser den. Det, der første gang, man
ser den, lugter af ustruktureret pjask, bliver en helt anden oplevelse
anden gang, og tredje gang jeg så den, sad jeg og måbede over, at jeg
ikke kunne se hvilket mesterværk det er, da jeg så den første gang.

Den lukker sine tråde grundigt og sublimt.

Jeg vil ikke gå i dybden med det her - det har jeg gjort både på
gruppen og andetsteds, men hvis man vil kan man læse min gennemgang
efter 2. gennemsyn her:

http://www.geekculture.dk/comments.php3?reviewid=878;shownum=#2

Og tredje:
http://www.geekculture.dk/comments.php3?reviewid=878;page=;commentpage=32

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-01-06 09:56

(Jesper) wrote:

>Det er en af Speilbergs mindre fremragende film.

Jeg er meget uenig.

--
mvh Niels Søndergaard

Sig nej til stoffer.
Det vil få priserne til at falde.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-06 11:57

Cifly wrote:

> [...]
> the worlds", "A.I" og "Minority Report".
>
> "Solens rige" er klart én af de bedste. I samme klasse som Shindlers List og

Sjovt så forskellig folks opfattelse af film kan være.

Jeg ville bytte helt om på din liste (lige med undtagelse af "solens
rige" som jeg også finder fremragende.)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Cifly

Dato : 13-01-06 12:38

Lars Hoffmann skrev:

> Sjovt så forskellig folks opfattelse af film kan være.

Ja. Jeg tror det kommer meget an på hvilke forventninger man har i det
øjeblik man sætter sig foran den fede eller den rigtig fede (læs: tv eller
bif). Men alder, erfaringsgrundlag, uddannelse og personlighed og meget
andet, spiller selvfølgelig også ind.

> Jeg ville bytte helt om på din liste (lige med undtagelse af "solens
> rige" som jeg også finder fremragende.)

(Peter B Juul):

Jeg har set A.I. to gange. Det ændrede ingenting anden gang, bortset fra at
bekræfte, at det bare ikke er en film for mig. Genren er god nok, ideen er
også i orden, men den holder bare ikke. Skuespilmæssigt er det kun Haley
Osment der præstere noget nær helt i orden skuespil. Ikke engang Jude Law,
som ellers plejer at være god, falder helt ind i takten - syntes jeg.

--
"Sometimes, when you lose, you win." - Robin Williams i "What Dreams May
Come"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-01-06 15:05

> [...]

> Osment der præstere noget nær helt i orden skuespil. Ikke engang Jude Law,
> som ellers plejer at være god, falder helt ind i takten - syntes jeg.

Jeg synes netop at Jude Law holder utroligt godt. Han SKAL virke kunstig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Cifly

Dato : 13-01-06 19:50

Peter B. Juul skrev:

> Jeg synes netop at Jude Law holder utroligt godt. Han SKAL virke kunstig.

Det er rigtigt. Men alligevel syntes jeg ikke det virker. Nej - den er bare
ikke mig