125 std.
Fra : Jesper FA

Dato : 12-06-01 17:50

Hvilke dæk er tilladte at køre med?
Reglementet henviser til en liste lavet af SDB?
Er det kun Dunlop D207GP som for standard 250/400?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 12-06-01 18:04

> Er det kun Dunlop D207GP som for standard 250/400?

---------------------------
Sådan har jeg forstået det. Jeg har det fra http://www.dmusport.dk/roadrace/
, men der har du sikkert selv været forbi =:)

Kunne du bruge min mail ?

Anders Rude

Fra : Jesper FA

Dato : 12-06-01 18:28

Anders Rude Andersen wrote:

> ---------------------------
> Sådan har jeg forstået det. Jeg har det fra
> http://www.dmusport.dk/roadrace/ , men der har du sikkert selv været forbi
> =:)

Jep. Det jeg har fundet er i reglementet pkt. 2.09.8 hvor der står
-----
Der må kun anvendes dæk som er E- eller DOT-mærkede.
I 125cc standard følger dæk liste lacet af SDB.
Ved NM og DM-stævner i Standard 250/400 klassen er kun Dunlop D207GP
(for 110/70 ZR 17 og bag 150/60 ZR 17) tiladt.
-----

> Kunne du bruge min mail ?

Jo.. jeg har dog ikke fået ringet til han endnu. Men det må jeg heller få
gjort.. man skal åbenbart være endnu hurtigere udenfor banen end på banen
for overhovedet at komme til at køre.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-06-01 15:14

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> skrev i en meddelelse

> Jo.. jeg har dog ikke fået ringet til han endnu. Men det må jeg heller få
> gjort.. man skal åbenbart være endnu hurtigere udenfor banen end på banen
> for overhovedet at komme til at køre.

Jo mere man roder med ræs, desto mere respekt får man for de professionelle
raceteams.
Det er kun toppen af isbjerget man ser, når de viser løb i fjerneren. Der
ligger fookin' meget forarbejde for sådan et løb.

/Rune

Fra : Jesper FA

Dato : 13-06-01 19:57

Rune Larsen wrote:

> [...]
> Det er kun toppen af isbjerget man ser, når de viser løb i fjerneren. Der
> ligger fookin' meget forarbejde for sådan et løb.

Ja, det har jeg fundet lidt ud af. Min far startede med at køre 4 hjuler
sidste år. Der går dælme meget tid forud for hvert løb.
Jeg var så også ude at se bilrace på jyllandsringen her i weekenden. Der
var nogle svenske standardvogne. Jeg hørte at budgettet for én bil der lå
på 20+ mil. for en season. Med sådanne budgetter burde der også være råd
til at få styr på detaljerne.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-06-01 21:49

> var nogle svenske standardvogne. Jeg hørte at budgettet for én bil der lå
> på 20+ mil. for en season. Med sådanne budgetter burde der også være råd
> til at få styr på detaljerne.

Det hjælper en hel del, at ens arbejde ikke tager så meget af ens fritid....

/Rune

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 18:28

Jesper FA <news@skydiver.dk> wrote in article
<9g5h84$23ic$1@news.cybercity.dk>...
> Hvilke dæk er tilladte at køre med?
> Reglementet henviser til en liste lavet af SDB?
> Er det kun Dunlop D207GP som for standard 250/400?

Nope, der er (næsten) frit valg fra hylde 1.

Dækkene skal være godkendt til gadebrug - så vidt jeg ved det eneste krav?
I motorbladet (fra DMU) var der en dækliste, der omfattede stort set alle
"sports"dæk på markedet.

Selv kører jeg på Pirelli Dragon Corsa - MT01 og MT02, men Pilot Race er
vist det foretrukne valg blandt de der ved noget om det

--
Mikkel

Fra : Tommy

Dato : 13-06-01 00:22

207GP er mest brugt. Men de nye Pirelli SuperCorsa virker lovende.

Tommy

Mikkel Christensen skriver:

Fra : Mads Lund

Dato : 13-06-01 07:13

> 207GP er mest brugt. Men de nye Pirelli SuperCorsa virker lovende.

Pilot Race var hurtigst i kvalen ved sidste løb

Var du nede og ræse igår ?

Mads Lund
RS125RR

Fra : Tommy

Dato : 13-06-01 16:13

Jeps jeg var nede og ræse..

Pisse sjovt, men hold da op hvor stod jeg parkeret i forhold til de
andre i første pas. Men det kommer. Langsomt men usikkert )

Tommy

Mads Lund skriver:

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 14-06-01 09:01

"Tommy" wrote..

> Jeps jeg var nede og ræse..
> Pisse sjovt, men hold da op hvor stod jeg parkeret i forhold til de
> andre i første pas. Men det kommer. Langsomt men usikkert )

Jubii.. Endelig en der kan matche min solide kørsel. Jeg glæder mig allerede
til næste tirsdag. (Måske skulle jeg ikke håbe alt for meget ;) )

/Steen

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 14-06-01 09:12

> Jubii.. Endelig en der kan matche min solide kørsel. Jeg glæder mig
allerede
> til næste tirsdag. (Måske skulle jeg ikke håbe alt for meget ;) )
>
> /Steen

Jeg har også store ambitioner om at fravriste pladsen som backmarker fra
Mikkel =:))

Anders Rude

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 14-06-01 10:20

> Jeg har også store ambitioner om at fravriste pladsen som
> backmarker fra Mikkel =:))

Eneste grund til at han er backmarker er, at jeg ikke har stillet op til
noget løb endnu :)

/Steen

Fra : Per Pedersen

Dato : 14-06-01 20:29

Steen D. Pedersen <sdp@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ng%V6.53$Os1.14744@news.get2net.dk...

> Eneste grund til at han er backmarker er, at jeg ikke har stillet op til
> noget løb endnu :)
>
> /Steen

Man burde overveje en eller anden form for sirene så man kan advare de
hersens backmarkere om at man er på vej, således at de kan gøre deres til
ikke at blive kørt ned. Steen......Hvis ikke jeg har sagt det før.....du
fatter slet ikke hvor tæt jeg var på at baldre ind i dig....

Med Racende Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-06-01 15:17

"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> 207GP er mest brugt. Men de nye Pirelli SuperCorsa virker lovende.

Motorrad har fornyligt i en test scoret D207RR højere end GP - nogen der har
prøvet at skifte mellem dem?

Er det forøvrigt tilladt med D207RR i std. 250/400, eller er det stadig kun
GP'erne der må bruges?

/Rune

Fra : Mads Lund

Dato : 13-06-01 15:24

Der var noget med en finne der blev udelukket på Jyllandsringen, pga han
havde sat et D208 på. Hårdt og kontant. Mon ikke det bedste vil være og
skrive til DMU

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-06-01 15:28

On Wed, 13 Jun 2001 16:23:32 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

>Der var noget med en finne der blev udelukket på Jyllandsringen, pga han
>havde sat et D208 på. Hårdt og kontant. Mon ikke det bedste vil være og
>skrive til DMU

Jow,det tror jeg også,men det foresvæver mig iøvrigt at der var noget
med dispensationer netop i forbindelse med D207RR ?!?

-M