Email subject/emne???
Fra : Andreas Hjordt

Dato : 07-12-00 13:41

Når jeg skriver en tekst der gerne skulle være subject ved en mail er det
kun det første ord som dukker up i subjected.

se http://www15.brinkster.com/andreas666/ for live eksampel.

Fra nogle uger siden havde jeg ikke noget problem. Jeg ved ikke hvad det er
som jeg gør anderledes?

På forhånd tak,

Andreas Hjordt

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-12-00 14:04

Andreas Hjordt wrote:

Det er en URL, så den skal URL-encodes:

M.v.h.

Jonathan

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 15:57

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-12-00 15:57

Andreas Hjordt wrote:

> subjected i ovenstående er faktisk resultatet af en urlencoding, nemlig
> nedenstående %)
> text") %>">email me</a>

Øhm - jeg forstår ikke helt din kommentar, men hvis du vil URL-encode med
ASP, skal du stadig have placeret anførselstegnene rigtigt:
text") %>">email me</a>

M.v.h.

Jonathan

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 11-12-00 14:52

Problemet er at URL-encodeningen giver "+" istedet for mellemrum og når der
er mellemrum kommer teksten efter mellemrummet ikk med i subjected.

MvH
Andreas Hjordt

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-12-00 16:10

Andreas Hjordt wrote:

> Problemet er at URL-encodeningen giver "+" istedet for mellemrum og når der
> er mellemrum kommer teksten efter mellemrummet ikk med i subjected.

Hmm - ja det er netop meningen med URL-encoding. Men Netscape
Messenger glemmer tilsyneladende at decode pluserne. Kan være det også
er tilfældet med andre mail-klienter. Prøv med:
me</a>
(altså %20 i stedet for mellemrum - det virker i hvert fald her).

M.v.h.

Jonathan

p.s. Tag også lige et kig på: http://usenet.dk/netikette/quote.html