bedst til ukrudt
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-06-01 17:34

Hejsa

Fruen vil til at have noget man kan fjerne ukrudt med, hvad er bedst, en
steamer eller en brænder

Mvh Jesper

Fra : jso

Dato : 12-06-01 18:07

En hakkejern
Hilsen Jørgen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-06-01 19:44

> En hakkejern

Det tror jeg ikke hun bliver vild med , det er til fliser og en
stensætning

Mvh Jesper

Fra : jso

Dato : 12-06-01 21:17

Med risiko for at blive stenet foreslår jeg Round Up, det er en af de få
steder jeg godt kan acc. at bruge lidt gift. Jag gav "mit " fortov en lille
omgang og der har ikke været ukrudt siden.

Hilsen
Jørgen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 13-06-01 19:14

> Det tror jeg ikke hun bliver vild med , det er til fliser og en
> stensætning

Jamen så overtager du blot arbejdet og lader hende få fri!
Mellem fliser bruger jeg et lille skaft hvor der
er skruet en tilspidset krog i enden, den er effektiv.
Damp er ganske effektivt til frøukrudt - græsser og rodukrudt
skal have flere gange - det tager noget tid med damp.
Den må være glimrende på en stensætning.

Per A. Hansen

Fra : havesider.dk

Dato : 12-06-01 20:24

"jso" <jso@c.dk> skrev i en meddelelse
> En hakkejern

ja! men det er ikke så godt til fliser

> "Jesper Pedersen" <duval@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

der er ikke den store forskel, blot man bruger dem rigtigt.
Man skal ikke brænde alt ukrudtet væk, men blot skade det, så
bruger roden kraft på at gendanne planten, og alt etårigt ukrudt
går som regel ud med det samme, hvorimod flerårigt skal have flere
behandlinger.
jeg foretrækker damp, det kan ikke sætte ild til noget af
omgivelserne.

mvh
Leif.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-06-01 20:11

"Jesper Pedersen" <duval@worldonline.dk> wrote in message
> Fruen vil til at have noget man kan fjerne ukrudt med, hvad er bedst, en
> steamer eller en brænder

Tjah - det er brænderen vel ?

Brænderen brænder alt over jorden væk - men rødder m.v. er der
stadig, så det skyder hurtigt op igen......

Steameren "koger" alt over jorden, der så visner - og skal så fjernes
med "håndkraft" - rødder m.v. er der stadig, så det skyder hurtigt op
igen......

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : havesider.dk

Dato : 12-06-01 23:35

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Pedersen" <duval@worldonline.dk> wrote in message
> >

> Tjah - det er brænderen vel ?
>
> Brænderen brænder alt over jorden væk - men rødder m.v. er der
> stadig, så det skyder hurtigt op igen......

Det er lige netop fejlen, man skal ikke brænde alt væk men kun
skade planten "blancere den" så vil rødderne forsøge at genskabe
planten og da der ikke er kraft nok i rødderne til dette dør
planten ud.

> [...]
fjernes
> med "håndkraft" - rødder m.v. er der stadig, så det skyder

Det er kun flerårigt ukrudt der kommer igen, og det gør det kun et
par gange så er det væk.

mvh
Leif Johansen

Fra : Finn

Dato : 13-06-01 04:19

> [...]
> Hejsa
>
> Fruen vil til at have noget man kan fjerne ukrudt med, hvad er bedst, en

Hej Jesper

Jeg ville købe en brænder, da jeg synes den er kanon god.

Jo flere gange man brænder i starten, jo hurtigere få man bugt med ukrudtet.

Mvh. Finn

Fra : Allan og Susanne And~

Dato : 13-06-01 23:38

Prøv med Eddike.
1 del eddike og 1 del vand. Det skal sprøjtes på ligesom Round up, og virker
ligeså godt, det teger ca, en uge så visner og dør planten.
Ps. jeg har fået tippet fra en skovfoged der driver sin skov og plantage
økologisk, Og skal hilse og sige, "DET VIRKER"
mvh Allan.

Fra : Bettina

Dato : 14-06-01 13:48

det lyder næsten for nemt til at være sandt, men jeg vil da straks gå hjem
og gi det et forsøg.
Hvordan sprøjet man på ligesom round up?

Bettina

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 14-06-01 15:01

I artiklen <Vr2W6.128$KN7.1168097288@news.euroconnect.net>, skrev
Bettina <pruehs@mocka.dk>:

> det lyder næsten for nemt til at være sandt, men jeg vil da straks gå
> hjem og gi det et forsøg. Hvordan sprøjet man på ligesom round up?

Økologisk, min bare ...

--
Helge.
StrongArm RiscPC - RISC OS 3.70