Flyskræk kusus...
Fra : Flemming

Dato : 22-01-06 21:39

Hej,

Først og fremmest, så ved jeg ikke om det er den rigtige gruppe jeg skriver
i...? ellers må I jo lige råbe op... :)

Er der nogle der kender til et kursus man kan komme på, hvis man har
flyskræk??
Det har jeg nemlig, og ikke mindst min kæreste... øv øv, det sætter jo en
ret stor begrænsning, når man nu gerne vil lidt ned syd på (eller til USA
f.eks.!)

Håber inderligt en af jer kan hjælpe!

Venligst

Carina

Fra : Holst

Dato : 22-01-06 21:56

Flemming wrote:

> [...]
> ret stor begrænsning, når man nu gerne vil lidt ned syd på (eller til USA

Tog, biler, skibe. Der er andre transportmuligheder end fly.

Men jeg har hørt, at SAS skulle afholde flyskrækskurser, men jeg kunne
ikke lige finde noget på deres hjemmeside. Men ellers fandt med via
Google hurtigt frem til blandt andet http://www.flyskræk.dk/ og der er
sikkert mere, hvis man kigger længere end første link.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-01-06 22:13

Den Sun, 22 Jan 2006 21:55:51 +0100, skrev Holst :

> Men jeg har hørt, at SAS skulle afholde flyskrækskurser

Det er på sin vis rigtigt. SAS Flight Academy i bl.a. København står for
nogle meget seriøse kurser. Arrangøren er dog en anden. Kursus
beskrivelsen findes her:

http://www.aviasafe.se/Images/kursinnehall.html Det skal bemærkes at
kurset er i den dyre ende for de fleste: Omkring 5.000,- kr inkl
forplejning men exkl. ophold for 3 dage.

Hvis man er seriøst flyskræk vil jeg klart anbefale ovenstående(har selv
delvist gennemført dele af kurset i anden forbindelse), idet man på
kurset stiller en fuldstørrelse flysimulator til rådighed så en rigtig
flyvetur kan opleves uden at lette. Kurset slutter med en virkelig
kortdistance flyvning.

I den billigere ende hvor man primært beskæftiger sig med de
psykologiske aspekter af flyskræk, er der:

http://www.farimag.dk/

--
Kent Oldhøj

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 24-01-06 18:07

> [...]
> kortdistance flyvning.
>
> I den billigere ende hvor man primært beskæftiger sig med de
> psykologiske aspekter af flyskræk, er der:

SAS Flight Academy's kurser er klart at anbefale - jeg har sendt flere
bekendte på dette med stor success. De har en meget høj success-rate.

Kurserne afholdes løbende når der er tilmeldte nok til dem.

Prisen er lidt høj, men taget i betragtning at der er inkluderet en flyvning
og adgang til simulator m.v. er det ok.

Set igennem en længere periode synes jeg pengene er givet godt ud for at
kunne få et afslappet forhold til flyvning og ikke mindst kunne nyde nogle
af de gode oplevelser der kommer ved at kunne rejse uden angst.

Fra : Holst

Dato : 26-01-06 18:15

Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> kurset er i den dyre ende for de fleste: Omkring 5.000,- kr inkl
> forplejning men exkl. ophold for 3 dage.

Jeg fandt ved et tilfælde dette link:

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Foer+afrejse/Seminar.htm

der vist er en beretning om et sådant kursus hos SAS Flight Academy. Har
ikke læst det, så jeg er ikke bekendt med det nærmere indhold, men det
er måske interessant.