Skiferie i Østrig for begyndere
Fra : Broegger

Dato : 20-01-06 22:22

Hej

Så vover vi pelsen og tager til Østrig i uge 7. Hotel er ok, og
kørevejledning til at forstå.

Nu kommer så tankerne:
Hvad skal vi huske og er der nogle "do's and don'ts"?

Det jeg lige kan liste er:
Nød-Vest til at have i bilen
Motorvejsmærkat - hvor købes den bedst?
Nye vintersutter (de er på plads)
Liftkort (tror det skal købes dernede.)
Skileje (skal ske der nede, kan det svare sig at bestille hjemme fra?)
Skiskole - hvad skal man kigge efter?
Påklædning (hvad er smart at have med)?

andre gode fif? Ruter der skal undgåes etc?

På forhånd tak for hjælpen!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Rune Simonsen

Dato : 21-01-06 14:28

On 20 Jan 2006 21:21:30 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

> Det jeg lige kan liste er:
> Nød-Vest til at have i bilen
> Motorvejsmærkat - hvor købes den bedst?

Aner det ikke :)

> Nye vintersutter (de er på plads)

Godt. Hvor højt skal i bo? Hvis det er lidt oppe er det en god ide
også at have snekæder med.

> Liftkort (tror det skal købes dernede.)

Det kan det sandsynligvis uden problem, men nogle områder tilbyder
også reservation og betaling på nettet.

> Skileje (skal ske der nede, kan det svare sig at bestille hjemme fra?)

Er sikkert ikke nødvendigt, men jeg ville gøre det for en
sikkerhedsskyld.

> Skiskole - hvad skal man kigge efter?

Aner det ikke :) En skole der har danske skilærer, måske?

> Påklædning (hvad er smart at have med)?

Se http://www.skisport.dk/artikler/beklaedning/
Ellers er der tonsvis af andre tips på
http://www.skisport.dk/artikler/

Se også http://www.skisport.dk/artikler/forberedt-til-skiferien/ :)

--

Rune Simonsen

Fra : JCE

Dato : 23-01-06 22:39

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Hilsen Thomas
> du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

De absolutte musts er Gul sygesikringskort og Rejseforsikring! hvor skal du
hen i Østrig, jeg har været stort set alle de steder der er i Østrig, så
måske kan jeg komme med et par gode fif om det sted du skal til....
Jens

Fra : Broegger

Dato : 24-01-06 21:46

"JCE" <jce@it.dk> skrev

> [...]
> skal du hen i Østrig, jeg har været stort set alle de steder der er i
> Østrig, så måske kan jeg komme med et par gode fif om det sted du skal

Til St. Johan.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : J W Nielsen

Dato : 29-01-06 10:23

> Motorvejsmærkat - hvor købes den bedst?

Hej...
Hos FDM feks:
http://www.fdm.dk/public/fdmshoppen/varerprafdeling.asp?ID=21
- men så vidt jeg husker kan du også købe dem ved tankstationerne lige før
grænsen...

Og så rigtig god tur

Mvh Jørgen