Dublin
Fra : Jakob

Dato : 15-01-06 02:20

Halløj,
Er der nogen der kan anbefale et godt, romantisk hotel i Dublin? Skal ligge
centralt.

Derudover - hvad skal man have set mens man er i Dublin - og hvilke pubs er
et besøg værd, uden at være turistfælder?

Jakob

Fra : Rune Larsen

Dato : 15-01-06 02:43

Jakob wrote:
> [...]
>
> Derudover - hvad skal man have set mens man er i Dublin - og hvilke pubs er
> et besøg værd, uden at være turistfælder?

Jeg var med kæresten i Irland inkl. Dublin i sommers, og vi havde en
herlig tur - du har noget at glæde dig til!
Men det er svært at finde noget ordentligt at bo i til overkommelige
priser. Det samme gælder pubs - både mad og drikke. Mange af stederne
bliver drevet af dårlig østeuropæisk arbejdskraft, hvilket fjerner noget
af charmen ved besøget.
Når du har set det, du skal se i Dublin, så tag ud i de mindre byer - de
er meget mere hyggelige og også billigere. Billeje er billig, og det er
ikke så svært at lære at køre i den "forkerte" side af vejen.

Mine highlights i dublin var:
- Jameson Whisky destillery. Her fik vi en rigtig god og hyggelig
rundvisning med efterfølgende smagskonkurence.
- Guiness bryggeriet (inkl. 1 pt. gratis smagsprøve af deres HIMMELSKE
stout)
- Dublin Castle (i gå-afstand af Guiness Bryggeriet)
- Trinity College og biblioteket med de utrolige, ældgamle keltiske
bøger (ligger sammen med)
- Det gamle fængsel fortæller en spændende del af Irlands historie og
deres evige selvstændighedskamp.

God tur!
- Rune

Fra : Jakob

Dato : 16-01-06 09:46

> [...]
> priser. Det samme gælder pubs - både mad og drikke. Mange af stederne
> bliver drevet af dårlig østeuropæisk arbejdskraft, hvilket fjerner noget

Det er sgu lidt svært at overskue hvilke hoteller man skal gå efter :-/

> [...]
> bøger (ligger sammen med)
> - Det gamle fængsel fortæller en spændende del af Irlands historie og

Gode forslag der er taget til efterretning :)

> God tur!

Tak - glæder os helt vildt :)

Fra : Rune Larsen

Dato : 15-01-06 02:45

Jakob wrote:
> [...]

Jeg var med kæresten i Irland inkl. Dublin i sommers, og vi havde en
herlig tur - du har noget at glæde dig til!
Men i Dublin er det er svært at finde noget ordentligt at bo i til

Mvh Rune