Varer købt med hjem fra kina
Fra : mullerman

Dato : 11-01-06 20:45

Jeg har læst et sted at man må have varer så som kopivarer med hjem fra kina
for 1350 kr, gælder det beløb for det man har betalt for varen i kina eller
gælder det den værdi varen ville have i danmark hvis den var ægte.

Fra : Aksel

Dato : 11-01-06 21:25

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller
> gælder det den værdi varen ville have i danmark hvis den var ægte.

Det er ikke tilladt at indføre kopivarer af nogen art.

Hilsen Aksel

Fra : JCE

Dato : 12-01-06 01:41

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
>så blir du sjældent tjekket... Men men, man skal aldrig sige aldrig... Der
>har været eksempler på folk der er er blevet hårdt straffet og
>retsforfulgt.... Vær også opmærksom på at hvis du eksl. får syet nogle
>jakkesæt kan du skulle betale toldafgift af varene... Og det betales ud fra
>hvad man tror du har givet og så hvad varen ville koste i DK. Jeg har taget
>masser af kopivare med hjem.. også jakkesæt osv osv... Men risikoen er der,
>og det skal man vide, tør slet ikke tænke på den millionbøde jeg ku ha fået
>hvis jeg var blevet taget med mine 350 pirat DVD-film fra Thailand
Jens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-01-06 01:53

Den Wed, 11 Jan 2006 20:44:41 +0100, skrev mullerman :

> [...]
> for 1350 kr, gælder det beløb for det man har betalt for varen i kina eller
> gælder det den værdi varen ville have i danmark hvis den var ægte.

Som arbejdende i CPH vil jeg blot nævne at der p.t. er usædvanlig stor
fokus på hvad der hjembringes fra Kina.

--
Kent Oldhøj

Fra : JCE

Dato : 12-01-06 02:17

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Som arbejdende i CPH vil jeg blot nævne at der p.t. er usædvanlig stor
> fokus på hvad der hjembringes fra Kina.
>
> --
> Kent Oldhøj

Ja det har jeg så også hørt... Især Kina, men i det hele taget Asien, da de
fleste kopivare kommer derfra... Har der været nogle sager om
erstatningskrav eller sagsmål, ved du det? det ku da være meget sjovt at
vide, eller konfiskere de bare de pågældende ting?

Fra : mullerman

Dato : 12-01-06 09:43

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Som arbejdende i CPH vil jeg blot nævne at der p.t. er usædvanlig stor
> [...]

Ok, men hvad så med denne lille artikel her:

Når danske rejsebureauer skal sælge deres rejser til Asien reklamrer de
gerne for de billige kopivarer.

Rejsebureauerne reklamerer for disse varer selv om det er forbudt at købe
piratkopierede varer og tage dem med hjem til Danmark, oplyser DR Nyheder

- Vi ser flere forskellige typer af varer, men det er primært
luksusprodukter - altså tasker, sko, ure og beklædningsgenstande, siger
Trine Dancygier fra Told og Skat

EU har valgt at lave en bagatelgrænse ved indførelsen af de forbudte varer,
forklarer Trine Dancygier.

- Hvis man hjemtager til eget forbrug og holder sig inden for
rejsegodsreglerne - det betyder, at man må have 'andre varer' med hjem for
1.350 kroner - så er det ikke noget vi rører ved. Det er en form for
bagatelgrænse, siger Trine Dancygier til DR Nyheder

Kilde: DR Nyheder

fra http://www.rejsebeskrivelser.dk/shownews.php?id=6688

og denne, der vist svarer på hvad der sker hvis man bliver taget!!!

Det kan være dyrt at spare på tøjbudgettet ved at tage lidt ekstra billigt
mærkevare-kopitøj med i kufferten til hele familien efter et besøg i Østen.
I hvert fald hvis man bliver taget i Tolden.

Det måtte en dansker sande. Han blev taget med otte falske mærkevareskjorter
og 27 falske kasketter. Det kostede ham 20.000 kroner, som han måtte betale
til det firma, der havde rettighederne til det pågældende mærke i Danmark.

- Vi har set eksempler på, at danskere for selv meget små forseelser er
blevet dømt til at betale rimelig store beløb i vederlag til
rettighedshaverne, siger projektleder Trine Dancygier fra ToldSkat til
Jyllands-Posten.

Tredoblet beslaglæggelser
Men de høje afgifter skræmmer tilsyneladende ikke danskerne. Sidste år
tredoblede tolderne fangsten af falske varer fra 20 millioner kroner i 2003
til varer for 61 millioner kroner sidste år.

Det er tilladt at indføre tøj til eget brug, men bliver man taget i tolden
med nyt tøj i store mængder og i forskellige størrelser, så falder hammeren.
I princippet må man ikke engang tage kopitøj med hjem til sine egne børn.

Fra http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=244284

Det ser jo ud til at jeg kan taage for 1350 kr med hjem... skal bare sørge
for at det er tøj til mig selv, i hvert fald størrelsesmæssigt...

Fra : JCE

Dato : 12-01-06 13:43

> [...]
>
> Det ser jo ud til at jeg kan taage for 1350 kr med hjem... skal bare sørge
> for at det er tøj til mig selv, i hvert fald størrelsesmæssigt...

Ja.. det er muligt, men det er stadig ulovligt som der står i artiklen
er der ophavsret på design og varemærke.. Og det kan koste dyrt.. Som sagt
blir man sjældent taget, men især toldere er kendt for "dårlige" dage