REJSEFORSIKRING
Fra : Elvis

Dato : 11-01-06 20:30

Hej...Skal til Thailand, men mangler at bestille forsikring... Vi er to
voksne og to børn, hvad skal vi vælge?

Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-01-06 21:02

"Elvis" <dk.34@ofir.dk> wrote in message
> Hej...Skal til Thailand, men mangler at bestille forsikring... Vi er to
> voksne og to børn, hvad skal vi vælge?

Jeg ville checke det forsikringsselskab (f.eks. TopDanmark, Alka, Tryg, etc)
du har en indbo/famlieforsikring hos og se om de har et årsrejseprodukt -
oftest er det mere fornuftigt end blot at tegne for den givne periode.
Derudover kan du checke gouda eller lign.

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 11-01-06 21:40

Elvis wrote:
> Hej...Skal til Thailand, men mangler at bestille forsikring... Vi er to
> voksne og to børn, hvad skal vi vælge?

Hvad siger de forsikringer I allerede har.?

Forsikringsselskaber tjener mange penge på uvidenhed.

- At man har 2 forsikringer der dækker det samme betyder ikke at man får
dobbelt dækning.

Mvh. Jørgen

Fra : Elvis

Dato : 11-01-06 21:58

Hej

Hmm...Ja hvad siger de??? Det har jeg slet ikke undersøgt, det var måske en
ide at gøre det.... Tak for det...

Fra : TK

Dato : 12-01-06 10:21

"Elvis" <dk.34@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...Skal til Thailand, men mangler at bestille forsikring... Vi er to
> voksne og to børn, hvad skal vi vælge?
Jeg har Lån og Spar Bank. De har et godt tilbud (595) kr. på et MasterCard
inkl. en årsrejseforsikring for hele husstanden i hele verden i op til 30
dage. Jeg har lige selv benyttet mig af det.
- TK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-01-06 11:35

TK wrote:

> Jeg har Lån og Spar Bank. De har et godt tilbud (595) kr. på et
> MasterCard inkl. en årsrejseforsikring for hele husstanden i hele
> verden i op til 30 dage. Jeg har lige selv benyttet mig af det.

Men med den kedelige formulering, at rejsen skal være betalt med kortet. Og
jeg har ikke fået et fornuftigt svar fra L&S på et spørgsmål om, i hvilken
/grad/ rejsen skal købes med MasterCard.
Jeg spurgte på en tur, hvor flyrejsen er betalt med bonuspoints og hotellet
de 3 første nætter er betalt med Mastercardet og at de efterfølgende
overnatninger ville afhænge af, hvor langt vi ville køre pr. dag i egen bil,
gav et nølende telefonisk svar fra banken gående ud på at 'jeg vil da tro at
du er dækket'. Nu var jeg dækket af en anden forsikring i forvejen, så jeg
fik ikke gjort mere ved det, men svaret blæser stadig i vinden.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : TK

Dato : 13-01-06 14:46

> [...]
> i forvejen, så jeg fik ikke gjort mere ved det, men svaret blæser stadig i

Svaret burde ikke blæse i vinden.
På bankens hjemmeside kan du læse følgende:
"Hidtil har det været et krav, at rejsen skulle betales med MasterCardet,
hvis den tilknyttede rejseforsikringen skulle dække. Fremover gælder
forsikringen uanset, hvordan du betaler din rejse."
Såeh...
vh. TK

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 13-01-06 18:15

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote:
: Men med den kedelige formulering, at rejsen skal være betalt med kortet. Og
: jeg har ikke fået et fornuftigt svar fra L&S på et spørgsmål om, i hvilken
: /grad/ rejsen skal købes med MasterCard.

I stedet for å være misfornøyd med svaret man får, så skal man heller
be om å få se forsikringsvilkårene. Der kan man selv lese hvilke
betingelser som gjelder.

Jeg har lest flere slike, og det aller vanligste prinsippet er at mer enn
halvparten av reisens totale TRANSPORTutgifter skal være betalt med
kredittkortet. Det betyr normalt at hvis du betaler flyreisen med
kredittkortet så er du dekket. Hvis du skal på en omfattende rundreise
med leiebil, slik at kostnadene til billeie og bensin begynner å
nærme seg flybillettens pris, så skal du passe på å betale det også
med kredittkortet.

Hvis uhellet er ute og du får bruk for forsikringen, så er du NØDT
til å dokumentere dine bevegelser gjennom ferien/reisen, og vise
kvitteringer på at du har brukt kredittkortet i tilstrekkelig grad.

De aller fleste banker har den samme avtalen med Mastercard, som
igjen har outsourcet selve forsikringsavtalen til et selskap,
sannsynligvis med base i Sveits. Jeg vil tro at betingelsene i
dansk sammenheng er veldig lik de norske.

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-01-06 18:44

"Bjørn" Christian "Tørrissen" wrote:

> I stedet for å være misfornøyd med svaret man får, så skal man heller
> be om å få se forsikringsvilkårene. Der kan man selv lese hvilke
> betingelser som gjelder.

Tjae...
Når jeg henvender mig til sælgeren af en ydelse, er det vel ikke urimeligt
at forvente, at man kan fortælle hvad det, man har solgt omfatter. På det
tidspunkt, hvor jeg spurgte, fremgik det ikke af vilkårene hvordan man
definerede 'rejsen betalt med'.
Men det hører vel næppe hjemme i denne gruppe.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.