Gps i USA ?
Fra : Anders

Dato : 11-01-06 18:36

Hej.
Vi har lejet en bil i USA, men vi kunne ikke få GPS i udlejningsbilen ..
Mit spørgsmål er så : Kan vi tage en håndholdt GPSer med hjemme fra Danmark
og i så fald hvilken mærke og model ?
Mvh Anders

Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-01-06 18:50

> [...]
> Mit spørgsmål er så : Kan vi tage en håndholdt GPSer med hjemme fra
> Danmark og i så fald hvilken mærke og model ?

En vilkårlig GPS (GPS blev opfundet i Guds Eget Land, så det burde virke)
med kort der dækker det givne område du skal være i. Bemærk dog at de kører
110v, så vær sikker på at din lader kan køre dette, såfremt det ikke er en
model der kan benytte cigarettænderen.

Generelt kan jeg anbefale TomToms produkter, som jeg ikke har haft bøvl med
(kender dog ikke deres USA support, men ved kort kan købes online).

Husk iøvrigt rejseforsikring... omkring en mia gange vigtigere end GPS'en -
især i USA ;)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Jens G

Dato : 11-01-06 19:01

On Wed, 11 Jan 2006 18:36:17 +0100, "Anders" <kta38@c.dk> wrote:

>Vi har lejet en bil i USA, men vi kunne ikke få GPS i udlejningsbilen ..
>Mit spørgsmål er så : Kan vi tage en håndholdt GPSer med hjemme fra Danmark
>og i så fald hvilken mærke og model ?

Alle GPS modtagere virker overalt på Jorden.
Spørgsmålet er mere om du kan få fat i et kort.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Holst

Dato : 11-01-06 20:34

Anders wrote:

> Vi har lejet en bil i USA, men vi kunne ikke få GPS i udlejningsbilen ..
> Mit spørgsmål er så : Kan vi tage en håndholdt GPSer med hjemme fra Danmark
> og i så fald hvilken mærke og model ?

Som de andre skriver, så burde det ikke være noget problem. Er den
håndholdt, kører den sikkert på batterier, og de er vist magen til i
USA. Er det genopladelige batterier, skal du være opmærksom på at have
en oplader, som kan klare 110 V.

Du vil givetvis også skulle have et kort til den, og kort har det med at
koste penge, ofte mange penge.

Men prøv at søg råd i news:dk.teknik.satellit.navigation