Det var li'godt utroligt :-))
Fra : -=JF=- priv

Dato : 09-01-06 20:21

De sidste 5-6 år har vi, to voksne og to børn, rejst med min søster og
svoger og deres børn på charterferier rundt omkring i europa - til stor
fornøjelse for alle parter. I år besluttede begge familier så at prøve at
holde ferie hver for sig igen.

For en uges tid siden talte jeg med min søster, og fortalte at vi samme dag
havde købt en uges vinterferie på Tenerife.
Det viser sig at søster og svoger dagen før havde købt en uges vinterferie
på Tenerife.
At det var samme uge er vel ikke overraskende da alle unger er
skolesøgende - men at det var afgang og hjemkomst med samme fly og at
rejserne var købt i samme bureau var noget overraskende Vi skal bo i
hver sin by, men tæt på hinanden.

I dag ringede søster så og fortalte at de havde købt en kør-selv ferie... 14
dage ved Gardasøen.
Det pudsige er at vi i går købte en kør-selv ferie... 14 dage ved Gardasøen.
Og get this: Vi har købt de eksakt samme to uger så vi kommer nok til at
ligge kofanger ved kofanger gennem Europa Igen er det i hver sin by, men
igen er det meget tæt på hinanden.

Synes bare at det var så pudsigt at jeg ville fortælle om det

Mvh John

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 09-01-06 21:04

On Mon, 9 Jan 2006 20:20:53 +0100, "-=JF=- priv"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>svoger og deres børn på charterferier rundt omkring i europa - til stor
>fornøjelse for alle parter. I år besluttede begge familier så at prøve at

-----------------------------

Fed historie - for fremtiden skal I vist holde familieråd ang. ferie -
I er bestemt til at holde jeres ferie sammen ( godt det ikke er mig -
ønsker absolut ikke at holde ferie samen med familen) ))))
Tror I skalre sammen med familien for fremtiden - og det er sikkert
nok det bedste for jer

Mogens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-06 23:02

Den Mon, 9 Jan 2006 20:20:53 +0100, skrev -=JF=- priv :

> Synes bare at det var så pudsigt at jeg ville fortælle om det

Godt nok pudsigt....

Jeg har engang været på en 10 dages guidet tur i Sinai ørkenen mellem
Egypten og Israel. Turen indeholdt også en 3 dages vandring for rigtigt
at opleve ørkenen.

På hele den vandring så vi kun 3 andre mennesker. 3 vandrere der kom
imod os dér midt i Sinais store intethed.

Den ene var en gammel skolekammerat jeg ikke havde set i 10 år. Dælme
mærkeligt at stå dér og bræge om gamle dage på dansk, mens en flok
fremmede ser måbende til

--
Kent Oldhøj

Fra : Zilly ink

Dato : 10-01-06 00:05

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> år. Dælme mærkeligt at stå dér og bræge om gamle dage på
> dansk, mens en flok fremmede ser måbende til

Jeg og kæresten kørte på vejen fra Biarritz i sydvestfrankrig til
La Coruna i det nordvestlige hjørne af Spanien og nogle få
hundrede kilometre inde Coruna siger min kæreste at hun er sulten
og vi skal finde et sted at spise.

Snart derefter bliver vi overhalet af en motorcykel hvor køreren
havde en irgrøn køredragt på og jeg siger at det kunne være en
gammel musikerven med den irgrønne dragt.

Pludselig siger kæresten at der vist nok var et "kniv og gaffel"
skilt og efter en hurtig plaver bliver vi enig om at vende slæden
og køre tilbage for at se om det var rigtigt.
Sandelig ikke om det godt vejrbidte skilt indikerede mamse, så vi
kørte ud til den lille bitte kystby hvor der var et lillebitte
torv med en bar/restaurant. Overfor på torvet lå et lille
hospital (!) og mens vi spiste udenfor kom den grønne mand ud...
og bingo! vores gamle musikerven stod og måbede det bedste han
havde lært da han hørte hans navn gjalde henover pladsen.

Stor moro og masser af vino senere på aftenen!!

--
zillyink.dk

Fra : Stig Nielsen

Dato : 10-01-06 00:26

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Godt nok pudsigt....

Jeg har stået midt i Costa Ricas regnskov sammen med min hollandske
rejsefælle, da en af hans skolekammerater kommer gående imod os.
De går forbi hinanden, hvorefter at Danny som min fælle hedder efter lidt
tænken (Der var jo gået en del år siger), siger "Ham der har jeg gået i
skole med."
Han vender om, og det samme gjorde hans skolekammerat og så fik de ellers
sludret på dutch uden at jeg fattede en bjælde.

----------------------

En anden historie:

På en overlandtur op gennem Afrika blæser min engelske rejsefælles skjorte
ud over siden på lastbilen uden at vi opdager det.
Vi er langt ude i Kalahari-ørkenen.
Skjorten indeholder alle hans kontanter der lå som sedler i lommen plus hans
kreditkort.

Mike er helt knust, men da vi om aftenen sidder på en restaurant i en
forholdsvis stor by kommer en tysk fyr hen og spørger om vi er dem fra
Exodus.
Vi kan jo blot svare ja, hvorefter han siger at de havde set vores lastbil
på et tidspunkt ude i ørkenen og efterfølgende havde de fundet en
skjorte...........

Behøver jeg at fortælle at Mike fik alle sine penge og sine nu spærrede
kreditkort tilbage !
Og så var aftenen for tyskerne ellers på hans regning.

Verden er sgu nogen gange lille.

Fra : Elmand

Dato : 10-01-06 09:12

"Stig Nielsen" <klm@no.pq> skrev i en meddelelse

> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Verden er sgu nogen gange lille.

Og een mere:

For en del år siden, arbejdede jeg hos en af mine kunder den sidste dag før
fabriksferien.
Ved dagen slutning fik vi en øl og ønskede hinanden god ferie.- Intet om
hvor denne skulle
gå hen.
Mandag mødte vi hinanden på hovedgaden i Bergen.

Vh.
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : JK

Dato : 10-01-06 10:52

> [...]

>igen er det meget tæt på hinanden.
>
>Synes bare at det var så pudsigt at jeg ville fortælle om det

Ventede på at der skulle komme en pointe med at den ene part havde
fået en helt anden pris end den anden, etnisk rabat og hvad ved jeg.
Men det kom ikke !

:-/

John

Fra : -=JF=- priv

Dato : 10-01-06 21:14

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ventede på at der skulle komme en pointe med at den ene part havde
> fået en helt anden pris end den anden, etnisk rabat og hvad ved jeg.
> Men det kom ikke !

Nøh... Det er jo 2 x 2 forskellige rejser - så selvfølgelig er der
prisforskel!
På tenerife skal vi bo på hvert vort hotel i hver vor by - og i Italien bor
vi på hotel, mens de har lejet en hytte på et feriecenter.

Mvh John

Fra : Niels H

Dato : 10-01-06 11:09

Tak til alle for de sjove historier
I skal så også have min historie :

Allerede i Københavns lufthavn havde vi bemærket denne her hamrende
irriterende weekend-far, der var helt overgearet i sit samvær med sin ca.
8-10 årige søn.
Højrøstet og larmende, spille fodbold i gangene m.v., og sørme om ikke han
skulle med samme fly til Amsterdam som os, og med samme uro i flyveren.
I Amsterdam fortsatte cirkus'et, og "idioten" skulle selvfølgelig med samme
flyver videre til Chicago som os, og stadig med vild underholdning hele
vejen derover.
I Chicago slap vi ham endelig, og vi fløj videre til Salt Lake City i Utah
(et par tusinde km vestpå), hvorefter vi brugte 4 dage på at køre op til
Yellowstone i Wyoming.
På 3. dagen i denne nationalpark på størrelse med Sjælland, havde vi forladt
bilen, og var vandret et par km ud i den underskønne natur, for at se
græssende bisonokser på den anden side af en tilstødende flod, og da jeg
råber mine børn an, for at vi skal holde os på afstand af disse kæmper,
popper "idioten" fra flyveren frem fra det rene ingenting, og konstaterer,
at :"Gud, er der andre danskere her??"
Vi lod som ingenting, og skyndte os væk, men jeg har ofte fortalt historien,
til stor morskab for alle.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Karina

Dato : 10-01-06 16:06

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det i hver sin by, men igen er det meget tæt på hinanden.
>
> Synes bare at det var så pudsigt at jeg ville fortælle om det

Hej john.

De var da en pussig historie

I sommerferien mellem 2. og 3g i gymnasiet var jeg 1 måned i Kenya sammen
med 12 andre elever.
Vi rejste rundt sammen med en underviser fra gymnasiet, som havde "tilbudt"
os turen. Vi skulle blot selv betale.
Med på turen var bl.a. en af mine bedste veninder; og hendes forældre havde
bestilt en charterrejse til Kenya i samme tidsrum.
Vi kendte ikke nogen til hinandens planer og havde derfor ikke overvejet
tanken, at vi kunne støde på hinanden.
En dag var vi så ude på en "Lodge"(et hotel), hvor vi sad og nød udsigten og
fik en drink(det var ellers ikke en luksustur, så vi nød det ekstra meget).
Pludselig ser jeg min venindes forældre og vi bliver alle meget overraskede.
Det var rigtigt hyggeligt og sjovt at møde dem og vi kom også med på deres
video.

M.v.h. Karina