billig email fra Australien?
Fra : Christian Johansen

Dato : 07-01-06 13:37

Hej Forum

Vi rejser 6 uger til australien her om en måned.
Vi tager en bærbar PC med på turen, da vi havde tænkt os en gang
imellem, at sende en email hjem med billeder og oplevelser til familie
og venner.
Vi havde tænkt os at bruge mobiltelefonen som opkobling til
internettet, men har lige til vores gru opdaget, at det vil komme til
at koste 110 kr. pr. Mb og så skal vi ikke sende ret mange billeder
hjem før, det går hen og bliver rigtig dyrt.
Er der nogen der kender et godt og billigt (billigere i hvert fald)
alternativ??

Mvh.

Christian Johansen

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 07-01-06 14:07

Christian wrote:
[...]

Mm, de kalles Internet-kafeer, eller "Internet Cafes" på australsk.
Du må bare finne en god måte å få flyttet tekst og fotos du vil
bruke i teksten over fra din bærbare PC til Internet-kafeens
maskineri.

Foreløpig er det få Internet-kafeer som tilbyr trådløs
tilkobling til egen PC, så da blir det enkleste om du kjøper
en liten USB-minne-fidus. Du trenger ikke stort, 64MB holder
lenge, og det får du sikkert kjøpt for hundre kroner i en
hvilken som helst computer-forretning. Når du plugger den
inn i en PC vil den dukke opp som en liten harddisk som du
enkelt kan kopiere eller åpne filer fra.

Ikke spør om lov til å gjøre det, bare gjør det. De aller
fleste steder vil det gå helt fint, og hvis ikke så forsøk
bare et annet sted.

Australia er fullt av backpackere, og ingen sender så mye
mail som dem. Derfor vil du lett finne tilgang til Internet
overalt.

God reise!

Bjørn
http://www.iposeogsekk.com/

Fra : rt

Dato : 07-01-06 14:22

> [...]
>
> Australia er fullt av backpackere, og ingen sender så mye
> mail som dem. Derfor vil du lett finne tilgang til Internet

Ja, og så anskaf evt. en google-mail (gmail), de har svjv
den største kapacitet - når nu I skal sende fotos.

/rt

Fra : Søren Blom

Dato : 07-01-06 16:52

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev

> Ja, og så anskaf evt. en google-mail (gmail), de har svjv
> den største kapacitet - når nu I skal sende fotos.

Endnu bedre, hvorfor ikke lave en hjemmeside hjemmefra, som I oploader jeres
billeder til, det er langt bedre for dem som skal se billederne at kunne se
dem på et web-site end at skulle bøvle med at få mange MB billeder sendt på
mail, for når man sender billeder og andre filer via mail, så vokser de 50%
i størrelse, hvilket giver langt mere datatrafik end hvis man oploader
billederne til et web-site via FTP protokol eller som jeg har det på mit
site, oploader billederne via browseren.
En hjemmeside der er skruet rigtigt sammen, kan vedligeholdes fra en hvilken
computer der har Internet afgang.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-01-06 19:00

> En hjemmeside der er skruet rigtigt sammen, kan vedligeholdes fra en
> hvilken computer der har Internet afgang.

Kræver sådan en computer ikke særlige programmer til at
redigere/vedligeholde hjemmesiden med?
Hvordan lader det sig gøre, at oploade billeder op til ens EGEN hjemmeside,
uden brug af programmer?
Spørger lidt dumt, da jeg bruger Frontpage...

Mvh

Emil

Fra : Søren Blom

Dato : 09-01-06 21:18

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev

> [...]
> Hvordan lader det sig gøre, at oploade billeder op til ens EGEN
> hjemmeside, uden brug af programmer?
> Spørger lidt dumt, da jeg bruger Frontpage...

Nej, der er ikke andre krav når systemmet køre, end at få at oploade
billeder til web-sitet, at computeren har Internetadgang. Selve systemmet
som er et CMS system kræver lidt, men ikke de store færdigheder, da man kan
lave det hele i et færdigt CMS system som tilmed er gratis, det kræver et
domænenavn, et web-hotel der understøtter PHP og har en MySQL database, alt
i alt er det noget som kan gøres for få 100 kr. i opstart og det kræver ikke
en masse viden om HTML, PHP eller MySQL.
Nu er dette ikke lige forummet at snakke web-design i osv. men kontakt mig
på mail, jeg skal gerne hjælpe.

Fra : Jan

Dato : 07-01-06 23:10

Eller forsøg med <http:// www.mail2web.com>

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : John

Dato : 15-01-06 16:11

rt skrev:

> Ja, og så anskaf evt. en google-mail (gmail), de har svjv
> den største kapacitet - når nu I skal sende fotos.

Man får 1 terrabyte her: http://www.hriders.com/

Men GMail virker mere stabil.

Mvh

John

Fra : Jan

Dato : 07-01-06 23:12

Sat, 7 Jan 2006 13:06:50 +0000 (UTC), bct@pvv.org (Bjørn Christian
Tørrissen); <dpoeda$v3q$1@orkan.itea.ntnu.no>; <dk.fritid.rejse>:

> [...]
>Du må bare finne en god måte å få flyttet tekst og fotos du vil
>bruke i teksten over fra din bærbare PC til Internet-kafeens

Den amerikanske kaffekæde Starbucks har iethvertfald i USA og i Berlin,
sandsynligvis også andre steder, frit trådløst Internet for sine gæster.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 08-01-06 01:09

On Sat, 07 Jan 2006 23:12:18 +0100, in dk.fritid.rejse Jan
<jan*@nospam.no.invalid> wrote:

>Den amerikanske kaffekæde Starbucks har iethvertfald i USA og i Berlin,
>sandsynligvis også andre steder, frit trådløst Internet for sine gæster.

Det er korrekt at Starbusck mange steder i verden, herunder USA, har
WiFi "HotSpot", men gratis er det altså ikke.

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 08-01-06 16:04

Nu ved jeg ikke helt med den austrailske lovgivning, men i danmark
kunne man jo bare fonde et ukrypteret netværk og sende sine mails over
det. Ellers har mange hoteller jo også internet adgang i dag.

M.V.H
Jimmi