Hotel i Rom
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 05-01-06 21:58

Hejsa,

Skal til Rom for første gang!!

Jeg har kigget lidt på hoteller og finder også noget, der ser fornuftigt ud,
men kender jo ikke rigtig områderne. Kan området i nærheden af Termini
anbefales? og/eller er der andre dele af byen, der bør undgåes. hvis man
skal føle sig tryg ved at gå hjem om aftenen

vh
Michael

Fra : Holst

Dato : 05-01-06 22:37

Michael Nørgaard wrote:

> [...]
> anbefales? og/eller er der andre dele af byen, der bør undgåes. hvis man
> skal føle sig tryg ved at gå hjem om aftenen

Termini er jo rimelig centralt, og jeg ville ikke umiddelbart have noget
problem med at gå der om aftenen. Jeg har været i Rom en gang om gik i
mange forskellige områder også om aftenen uden at virke utryg. Generelt
var der aldrig tomme gader, og det er jo i sådanne, at man ofte bliver
utryg.

Hotellet var et tilfældigt - og ret billigt - fundet via en eller anden
hotelhjemmeside. Det lå ude i EUR-distriktet ganske tæt (150 meter) fra
metrostationen Laurentia. Her var der noget mere tomt, sådan lidt
forstadsagtigt, men jeg synes ikke, det var utrygt på nogen måde.

Fra : Carsten Keller

Dato : 06-01-06 09:00

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in message
> [...]
> anbefales? og/eller er der andre dele af byen, der bør undgåes. hvis man
> skal føle sig tryg ved at gå hjem om aftenen

Vi boede i området omkring Termini. Booket i sidste øjeblik gennem
Hotelclub.net, med klækkelig rabat på grund af det sene tidspunkt. Maser af
restauranter i området, nemt at komme til og fra.

Keller

Fra : Lars Holst

Dato : 06-01-06 13:37

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> said in

> [...]
> nærheden af Termini anbefales? og/eller er der andre dele af byen, der
> bør undgåes. hvis man skal føle sig tryg ved at gå hjem om aftenen

Hvis man ønsker en god hotelstandard til rimelige penge så kan Hotel
Franklin anbefales.
Det er på den anden side af Tiber i forhold til Termini men tæt ved
Vatikanet.
Det er jo ikke noget problem at komme frem og tilbage fra den ene del af
byen til den anden.

Desuden indeholder alle dele af Rom noget der er værd at besøge.

Vi har også boet på femstjernede hoteller lige ved Termini og deres
stjerner tæller altså mindre på en eller anden måde for standarden er
lavere til trods for samme antal af stjerner og højere pris.

--
Lars Holst

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 08-01-06 17:39

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefales? og/eller er der andre dele af byen, der bør undgåes. hvis man
> skal føle sig tryg ved at gå hjem om aftenen

Hej Michael.
Min kone og jeg boede forrige sommer på et hotel ca. 5 min fra Termini.
Vi gik rundt i Rom hver dag og aften, og der er da rigtig mange
ikke-italienere der hænger ud i området dér ved Termini.Da mange er
alkoholikere, hjemløse, grupper af unge, osv, kan man godt føle sig lidt
utryg, når man passerer gennem sådan en gruppe på måske 100-150 personer,
men der skete os ingenting, og vi forsøgte bare at undgå at gå ind i disse
grupper.
Rom er dog kendt for sine mange lommetyve, så pas nu på alligevel.
Mvh Niekls