Ryanair til London (Stansted) - og videre ~
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 05-01-06 13:12

Hejsa,

Jeg skal til Rom i marts og vurderer, at Ryanair over London er klart det
billigste - de fleste andre har alligevel en mellemlanding (afgang skal være
Tirstrup eller Billund)

Mit spørgsmål er, om det er for vovet at satse på en landing i Stansted kl.
11.10 og afgang til Rom samme sted kl. 12.35. Da check-in er senest 40
minutter før giver det 45 minutter til check-out, bagage, finde ny gate, stå
i kø osv osv.

Er der nogen, der har erfaringer med dette????

vh
Michael

Fra : Holst

Dato : 05-01-06 13:33

Michael Nørgaard wrote:

> [...]
> i kø osv osv.
>
> Er der nogen, der har erfaringer med dette????

Det er mange år siden jeg har været i Stanstead sidst. Selvom det som
oftest går meget hurtigere, er det min erfaring, at man nok bør regne
med, at det kan gå helt op imod 60 minutter, førend ens bagage dukker
op. Aner ikke hvorfor, for andre gange kan det være der efter ti
minutter i samme lufthavn, hvor flyet umiddelbart holder parkeret samme
sted som sidst.

Men skal du tjekke ind igen? Ja, det skal du jo nok, når du vælger at
rejse med Ryanair.

Så har du kun 45 minutter fra landing og indtil seneste tjekin, 45
minutter hvor du både skal ud af flyet, hen til bagagebåndet, vente på
bagagen osv., så ville jeg ikke turde binde an på det. Jeg ville tage et
fly tidligere.

Men ellers ring da til Ryanair og spørg dem.

Fra : Holst

Dato : 05-01-06 14:31

Holst wrote:

> [...]
> minutter hvor du både skal ud af flyet, hen til bagagebåndet, vente på
> bagagen osv., så ville jeg ikke turde binde an på det. Jeg ville tage et

Bommelum ... skal du også gennem tolden eller kan du gå uden om?

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 05-01-06 14:17

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stå i kø osv osv.
> Er der nogen, der har erfaringer med dette????

Det burde teoretisk lige kunne lade sig gøre, men selv om Ryan Air normalt
flyver til tiden, skal der ikke meget forsinkelse eller meget kø til, før
din billet til Rom bliver værdiløs.

Jeg ville bestemt ikke gøre det.

Husk også at Ryan Air undertiden kan finde på at ændre en morgenafgang til
en aftenafgang. Du kan selvfølgelig få din Ryan Air billet refunderet
(siger
de), men hvis du ikke kan ændre din billet fra Stansted til Rom - står du
med et problem.

Ryanair er et "punkt til punkt" flyselskab og er fremragende til prisen -
men man tager en chance, hvis man vil flyve videre samme dag - og det er
uden betydning om man flyver videre med Ryan Air eller et andet selskab.
Jeg har selv gjort det en del gange, og de fleste gange er det gået
perfekt
(og jeg har sparet en masse penge).

mvh
Stig

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 05-01-06 15:16

Thanx,

Jeg har valgt den lidt mere sikre løsning, så er der 4 timer - kan godt se
det ikke er nok, hvis de direkte annulerer en afgang, men den chance må jeg
tage.

Med Ryanair skal man checke ud og ind med told, bagage og det hele, så det
er selvfølgelig lidt bøvlet.

vh
Michael

Fra : Holst

Dato : 05-01-06 15:20

Michael Nørgaard wrote:

> Med Ryanair skal man checke ud og ind med told, bagage og det hele, så det
> er selvfølgelig lidt bøvlet.

Man får jo, hvad man betaler for.

Fra : Carsten Keller

Dato : 06-01-06 08:53

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in message
> [...]
> det ikke er nok, hvis de direkte annulerer en afgang, men den chance må

Det valgte vi også da vi tog samme tur for godt et år siden.

> Med Ryanair skal man checke ud og ind med told, bagage og det hele, så det
> er selvfølgelig lidt bøvlet.

Anskaf dig nogle rejsetasker der kan gå som håndbagage. Så slipper man for
at vente på den ved mellemlandingerne og til sidst. Det burde være muligt at
have sagerne til en storbyferie i en sådan taske...

Keller

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 06-01-06 09:26

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Anskaf dig nogle rejsetasker der kan gå som håndbagage.

God idé, thanx

vh
Michael

Fra : Aksel

Dato : 07-01-06 12:44

> Hejsa,
>
> Jeg skal til Rom i marts og vurderer, at Ryanair over London er klart det
> billigste - de fleste andre har alligevel en mellemlanding (afgang skal
> være Tirstrup eller Billund)

Har du tænkt på afgang fra Hamborg, det er i faktisk nærmere Lübeck?

Jeg har ikke undersøgt, men der er muligvis afgang direkte til Rom

Hilsen Aksel

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 07-01-06 20:06

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Har du tænkt på afgang fra Hamborg, det er i faktisk nærmere Lübeck?

Fra Lübeck er der afgang til Milano (eller rettere Bergamo) og til Pisa, men
ikke Rom.

vh
Michael