Goa Davidair.
Fra : Coppi

Dato : 04-01-06 09:06

Hej.

Er der nogen af jer der har prøvet, at tage med Davidair fra Goa til Taj
Mahal ?

Eller er der nogen, der har prøvet, at køre i tog fra Goa til >Delhi ,
hvordan er standarten på sovekupeerne, skal vi tage 1. klasse eller er 2. ok
?

Hvis I har været med et af de andre tourbureauer fra Goa må I også gerne
fortælle.

coppi

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-01-06 10:56

"Coppi"
> [...]
> ?
>
> Hvis I har været med et af de andre tourbureauer fra Goa må I også gerne

Kender ikke Davidair, men de har ikke været nævnt
i aviserne, som et af de andre inderigsselskaber har
været på det sidste mht. seriøse sikkerheds problemer,
så ... hvorfor ikke.. Taj Mahal er smuk men Agra som den
ligger i er nok den mest forfærdelige by i Indien, jeg bor en
time derfra og møder næsten daglig rejsende derfra der
har den holdning - såå se Taj og tag afsted - anywhere is better-
Fly billetter skulle kunne købes billigt i lyfthavnen, hvis man har
lidt held og lotto indstilling

Det er en f---- lang togrejse fra Goa til Delhi, men aaaah det
er måden at rejse på i Indien, hvis man har tiden. Har gjort
turen 2. class sleeper en del gange og det er trængt, men
en oplevelse, lettere snavset og støjende og man har brug
for en hårdvask og god skrubning når man når frem, kanon
billigt. Til de fleste vil måske 2 tier ac være mere behageligt,
sikkerheden mht. baggage er også bedre - men imo knabt
så "charmerende". 1 klasse, kan være godt, men uhm kedeligt..
1.klasse har kupeer, de andre er ikke opdelt i kupeer, der er
desuden specielle luksus "hurtig" tog Shatbathi express eller noget
i den dur, de skulle være lidt lækre, men koster nærmest som en
flybillet - i forhold til danske priser stadig billigt...

I har ikke brug for "tourbureauer" de fleste små turist steder og
hoteller kan bestille en billet til jer mod en lille kommission,
eller i kan tage til Panaji og købe billetterne selv, der vil være
lang kø, regn med mindst 1 time plus.. og bestil i god tid, i skole-
ferierne kan det være næsten umuligt hvis man ikke bestiller mindst
en måned før.. Det er muligt at bestille på nettet, kan ikke huske
adressen..

Lonely Planet er stadig den bedste guide over Indien, brug den
som underholdende læsning og tag chancen ind imellem og find
noget der ikke er i bogen..

Et tip. Taxi kan lejes for ca 200 - 250 kr pr dag incl 250km.
i bestemmer hvor og hvornår i vil nogen steder. Men pas på
med chauffører der begynder at snakke om sin syge moster,
eller som kender et bedre hotel end det man selv har besluttet.
Hvis i har hyret fra et ordentligt sted, ringer i og klager og en
ny chauffør blir sendt til afløsning. Det er jeres ferie i skal ikke
finde jer i noget "bullshit".. Go professionel behandling belønnes
med pæne drikkepenge - jamerikker og pivskide skal i ikke gi
noget som helst.. Og giv aldrig til børne tiggere, hverken penne,
slik eller penge, det burde være logisk nok, men der er stadig
velmenende mennesker der ikke har fattet det.

-max-

Fra : Søs

Dato : 06-01-06 13:49

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> i aviserne, som et af de andre inderigsselskaber har
> været på det sidste mht. seriøse sikkerheds problemer,

Hej Max!
Har du nogle navne på de indenrigsselskaber, du har læst om har seriøse
sikkerheds problemer?
Vi vil evt. gerne fra Goa til Kerala.
Venlig hilsen Søs.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-01-06 15:29

"Søs" <lars.irene@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hej Max!
> Har du nogle navne på de indenrigsselskaber, du har læst om har seriøse

Hehe, sorry det er den slags info der ryger ud ligså hurtig som
den kommer ind - Times of India (avisen) har muligvis artiklen
på deres hjemmeside..

Fra Kerala til Goa ville jeg helt sikkert vælge toget, en dejlig
tur, nattog evt og ikke alt det besvær med at tjekke ind og ud
af lufthavnen.. Toget til Margao og du er tæt på de sydlige strande,
et stop eller to mere og du er tæt på de nordlige strande (mere party).
Go' tur -max-

Fra : Coppi

Dato : 06-01-06 16:08

Hej Max.

Tusind tak, lækkert, at høre fra en " indfødt ".

Davidair er ikke et luftfartsselskab, men et tourbureau, der organiserer
ture fra Goa, f.eks. til Taj Mahal eller Sydindien.Man bestiller transport,
overnatning, guide, o.s.v. fra bureauet i en samlet pakke og så kører det
bare, det har vi prøvet mange gange i Thailand.

Jeg har prøver, at maile til dem, men det ser ud til at de har fået nyt
domaine.

Sidst ( 2002 ) vi var i Goa, var vi lidt i kontakt med dem, men tog så en
anden tur.

Vi har kun 14 dage i Goa, så jeg skulle helst have helt styr på en tur til
Taj Mahal inden vi kommer, sådan, at vi bare skal betale ved ankomst

Coppi

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-01-06 15:33

"Coppi"
> [...]
>
> Vi har kun 14 dage i Goa, så jeg skulle helst have helt styr på en tur til
> Taj Mahal inden vi kommer, sådan, at vi bare skal betale ved ankomst

Hmm - 14 dage - bedre at gemme Taj til en anden gang når i
er i den del af Indien, Rajastan Varanasi og Himalaya. Det er
for lang en tur for at se på en bygning ( ja den er flot, meeeen).
-max-