Rejse med børn
Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 02-01-06 13:37

Hejsa

Min mand og jeg er ved at undersøge muligheden for at rejse med vores to
dejlige drenge. De er 1 og 3.
Er der nogle der har nogle gode forslag. Vi skal afsted i marts og de eneste
krav vi har er at det er børnevenligt og at der er nogellunde varmt.

Hilsen Marianne

Fra : joke

Dato : 02-01-06 14:24

"Marianne Kjær Munk" <marianne@NOSPAMmmmunk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle der har nogle gode forslag. Vi skal afsted i marts og de
> eneste krav vi har er at det er børnevenligt og at der er nogellunde

Har lige været på Tenerife (playa las americas) her virkede det rigtigt godt
med veje og lignede også med klapvogn.

Hilsen

Johnny

Fra : sala

Dato : 02-01-06 20:15

> [...]
> Er der nogle der har nogle gode forslag. Vi skal afsted i marts og de
> eneste krav vi har er at det er børnevenligt og at der er nogellunde

Hej.
Vi har lige købt en rejse til Azoerne og skal have vores lille datter på 10
med - der skulle være nogenlunde varmt, men om der er børnevenligt, det kan
jeg fortælle om om 1 måned Er der nogen her i gruppen der har erfaring
med børn og azoerne?

Fra : Vikkelsø & Rud

Dato : 17-01-06 21:50

> [...]
> Er der nogle der har nogle gode forslag. Vi skal afsted i marts og de
> eneste krav vi har er at det er børnevenligt og at der er nogellunde

Hej Marianne.

Da vores store dreng var 2 år og jeg var gravid med lillebror, tog vi på en
uges ferie (i december) på Gran Canaria, i byen Playa Amadores.

Det ligger i gå-afstand fra Puerto Rico (ca. 30 min langs en
strandpromenade). Det er en "ny" by, forstået på den måde, at først lavede
de stranden, og så byggede de hoteller, så der er ikke så mange endnu, og
der var heller ikke hverken diskoteker eller shoppingcentre, da vi var der i
december 2004. Dvs, at den eneste "larm" der var om aftenen var fra
hotellets underholdning og så fra de taxier, der kørte forbi
Til sammenligning er Puerto Rico en hotelby med masser af lyd og 2 store
shoppingcentre, og derinde kunne jeg absolut ikke tænke mig at bo med
småbørn.

Vi boede på Mirador Del Atlantico
http://www.mytravel.dk/default.aspx?page=http://www.mytravel.dk/hotel/hotel.aspx?HOTCD=MIAT&HOTMUCD=TD&DESTCD=LPA

et dejligt hotel, hvor børn er mere end velkomne: børnepool, legeplads,
spillehal og børneseng, bare for at nævne det. Det jeg lagde mest mærke til
var, at der var ingen, der kiggede skævt til os, hverken når vores søn f.eks
stod op på stolen for at spise morgenmad, eller når han pillede ved tingene
på hylderne i supermarkedet, eller når han hoppede ned ad trapperne eller
nogle af de andre sædvanlige børne-aktiviteter. ALDRIG blev der kigget skævt
til os. Overalt hvor vi kom, var de MEGET glade for at hilse på vores søn.
Vi havde lært ham at sige Hola! som betyder hej. Det udtales Åla.Og så blev
de (om muligt) endnu mere hjertelige, kom med slikkepinde til ham på
restauranterne osv.

Muligheden for at komme frem og tilbage med klapvogn var fin. Da vi skulle
køre med den lokale bus, anviste chaufføren et udvendigt rum, hvor den kunne
være under kørslen.

Eneste minus var, at det regnede en del i den uge vi var der, og så er deres
fortov meget glatte, men det er sådan overalt dernede.

I uge 8-9-10 skal vi igen afsted, og vi er i mellemtiden blevet en mere, så
vores drenge er når vi rejser henholdsvis 10 måneder og 3 år. Denne gang
tager vi 1 uge til Puerto Mogan (en hyggelig lille fiskerby), 1 uge til
Maspalomas (hvor der er masser af udflugter) og 1 uge til Playa Amadores
(samme hotel som første gang)

Af udflugtsmuligheder med børn er der:
ubåd (i Mogan)
markeder (f.eks fredag i Mogan)
udendørs fuglepark (i Maspalomas) - det er et MUST !!
aqua-land (Puerto Rico el. Maspaloms)
Bananpark (Maspalomas)
Kamelridning (Maspalomas)
Tivoli-land (Maspalomas)
Legepladser (Puerto Rico)

Inde midt på øen ligger en krokodillepark, hvis jeres store dreng er til
"farlige dyr". Men der er også 2-3 krokodiller i fugleparken (men de er dog
spærret inde *s*). Fuglen går og flyver helt frit, og de holder shows med
alle slags fugle, som reelt bare kunne flyve væk, men de bliver og deltager
i showet - totalt facinerende at sidde udenfor og se. Fuglene går også op
imellem publikum, og nogle gange (som en del af showet), bliver de sat på
armen af en voksen. Du kan tro at vores søn havde store øjne, da der sad en
fugl på armen af farmand !!

Stranden i Puerto Rico og Amadores er udemærket til småbørn. Jeg håber, at
den i Maspalomas er tilsvarende god.

Afstanden fra Amadores til feks Maspalomas er ca. 1 time i bus, Mogan ca ½
time i bus, Puerto Rico 5 minutter i bus/taxi eller ½ times tid gående med
barnevogn.

Live-webcam fra Amadores: http://www.playa-amadores.com/

Hvis der er mere du vil vide om hotellet/stedet el. lign, må du gerne spørge
igen.

Mvh Marlene

Fra : Malene Højkjær

Dato : 18-01-06 20:06

Hejsa!

Jeg har rejst med min store pige da hun var tre år gammel, der tog vi til
Tenerife. Det var en dejlig tur, og vejret var helt i top1 Vi rejste lige
før jul og temp lå på ca 28 gr.
Ellers kan jeg anbefale Kreta, nærmere Chania - Platanias, som også er
børnevenligt, og billigt