/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Ryanair
Fra : T.


Dato : 01-01-06 19:15

Hej gruppe

Vi har for et stykke tid siden bestilt nogle 4 flybilletter igennem Ryanair,
dengang man kunne booke dem til ca.1kr stk.+ afgifter.

Pengene blev trukket via vores Visakort.
I sidste uge fik vi en besked fra dem, som de emnelinjen kalder for: 1st
Notification of a change in departure/arrival time of your flight.

Der stod i denne meddelelse at hvis de var en ændring på mere end 2 timer
end i den oprentlig tid kunne man aflyse sin tur.
Da der var en ændring på næste 11 timer ønsker vi ikke at bruge vores
billetter mere.
Det er så muligt at trykke på et link i den meddelelse hvor man så kan
aflyse alle billetterne, dette gjorde vi så, der stod så også at der ville
gå mellem 5-7 arbejdsdage før vi ville få pengene tilbage. Det er nu 11dagen
siden vi gjorde det, og vi har ikke fået dem tilbage

Dagen efter kom der så en ny mail fra dem hvor der også stod det samme i
emne linjen: 1st Notification of a change in departure/arrival time of
your flight.

Nu er det dog ikke muligt at annullere billetten mere, men man kan få sat
sine penge ind på en konto som man så kan bruge en anden gang, dette ønsker
vi ikke.

Vi har forsøgt at ringe til Ryanair i Sverige man den melder optaget hele
tiden, vi har også prøvet at ringe til deres afdeling i Norge der eksisterer
numret ikke mere,
I England er der også hele tiden optaget, og så har de noget de kalder over
the world der svarer de slet ikke.

Er der en eller anden der har en ide til hvad vi kan gøre for at høre om,
hvorfor vi har fået 2 næsten ens mail, og er der nogen der har erfaring med
at få penge retur fra dem.

Hilsen
T






 
 
Kent Oldhøj (01-01-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 01-01-06 21:15

Den Sun, 1 Jan 2006 19:15:00 +0100, skrev T. :

> Er der en eller anden der har en ide til hvad vi kan gøre for at høre om,
> hvorfor vi har fået 2 næsten ens mail

Sakset fra deres danske oversættelse af deres betingelser:

Kontakt

Passagererne kontaktes via den e-mail-adresse, der blev oplyst på
reservationstidspunktet, ved eventuelle ændringer eller aflysninger af
afgange. Denne adresse vil desuden blive benyttet til at besvare
eventuel korrespondance modtaget fra dig med relation til en afgang.
Bevis for e-mail-afsendelsen betragtes som bevis for modtagelsen.
Hvis du ikke har oplyst nogen gyldig e-mail-adresse til Ryanair, skal du
sørge for at få bekræftet tidspunktet for din ud/hjemrejse 24 og 72
timer inden afgang.
Klager/reklamationer modtages kun skriftligt via fax eller post. Det
anbefales, at passagererne kun fremsender kopierer, da
originaldokumentation ikke returneres.

RyanAir Ltd.
Corporate Head Office
Dublin Airport
Co Dublin
Ireland

Det anbefales at skrive på engelsk, og nærlæse deres engelske
betingelser først:

http://www.ryanair.com/site/conditions/docs/ryanair_carriage.pdf

--
Kent Oldhøj

----PS (09-01-2006)
Kommentar
Fra : ----PS


Dato : 09-01-06 14:33

> Det anbefales at skrive på engelsk, og nærlæse deres engelske
> betingelser først:


Det anbefales at undgå det selskab i det hele taget.
De mange rystende beretninger her og andre steder burde overbevise alle om,
at det er bedre at give nogle få kroner mere hos de mere servicemindede
selskaber.
Det er lavpunktet af service og passagerhensyn.
Psørensen



Holst (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 09-01-06 14:46


----PS wrote:

> Det er lavpunktet af service og passagerhensyn.

Det er vel også det, man bør forvente, når man ikke betaler mere for sin
billet.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste