Arghhh... Ryanairs hjemmeside
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 29-12-05 18:08

Hej gruppe

I november købte jeg en ryanair billet til London (med afgang i morgen).
Kort efter fandt jeg ud af, jeg ikke skulle afsted, men i og med de ikke
returnerer pengene, tænkte jeg at så kunne det da også bare være lige meget,
men bør man aflyse, og i så fald hvordan? Deres hjemmeside er, og har altid
været, en jungle.

Mvh.
Lars

Fra : bj

Dato : 29-12-05 20:23

"Lars Lauridsen" <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> returnerer pengene, tænkte jeg at så kunne det da også bare være lige
> meget, men bør man aflyse, og i så fald hvordan? Deres hjemmeside er, og

det ville da være fair at aflyse sin billet for ikke at skabe forsinkelser
for de andre rejsende. Ud over evt. forsinkelse for de andre, sker der ikke
noget, men hvis det var dig ville du så ikke sætte pris på, at flyet lettede
til tiden?

bj

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 29-12-05 22:31

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for de andre rejsende. Ud over evt. forsinkelse for de andre, sker der
> ikke noget, men hvis det var dig ville du så ikke sætte pris på, at flyet

Jo, men de venter vel ikke så længe jeg ikke er tjekket ind. De har ingen
mailservice og intet DK nummer. Jeg kan logge ind på siden og ændre min
billet, men ikke aflyse den... Så må de selv finde ud af det.

Mvh.
Lars

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-12-05 09:23

On Thu, 29 Dec 2005 20:23:01 +0100, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk>
wrote:

> [...]
>noget, men hvis det var dig ville du så ikke sætte pris på, at flyet lettede

Så længe man ikke er checket ind så venter de da ikke..

Desuden, hvis de ikke giver pengene tilbage så ville jeg sgutte aflyse
noget....Hvis spørgeren her aflyste i god tid kunne de jo nå at tjene
på samme billet 2 gange når de nu har "no refund" politik. Desuden
hvis de ikke giver pengene tilbage, hvad skulle så være ens incitament
til at bruge så meget som 2 sekunder på det.. Det er lidt den samm
problematik som med supermarkedets kundevogn...hvis man får 10 kroner
for at gå 20 skridt og sætte den på plads så gør man det, men er der
ikke vognpant så får den som regel lov at stå og flyde...

Henrik

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-12-05 10:33

> [...]
> for at gå 20 skridt og sætte den på plads så gør man det, men er der
> ikke vognpant så får den som regel lov at stå og flyde...

Enig i dig med flybilletten. RyanAir har ikke fortjent at tjene to gange på
samme flybillet, når de ikke refunderer pengene hvis man aflyser i rigtig
god tid.
Men problematikken er ikke det sammen med kundevogne i supermarkeder, her er
det et depositium du betaler for kundevognen, som du får tilbage. Du får
desværre ikke penge tilbage hos RyanAir.

Mvh

Emil

Fra : alexbo

Dato : 30-12-05 12:13

"Emil Jensen [2100]" skrev

> Men problematikken er ikke det sammen med kundevogne i supermarkeder, her
> er det et depositium du betaler for kundevognen,

Og det depositum er kun nødvendigt fordi nogen mennesker ikke kan gøre det
rigtige, uden en gulerod for næsen eller en pisk i nakken.
Lars forsøger at gøre det rigtige, men som svar får han, at det skal han da
ikke gøre, når han ikke får noget for det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-12-05 18:07

> Og det depositum er kun nødvendigt fordi nogen mennesker ikke kan gøre det
> rigtige, uden en gulerod for næsen eller en pisk i nakken.

Enig

> Lars forsøger at gøre det rigtige, men som svar får han, at det skal han
> da ikke gøre, når han ikke får noget for det.

Det var også min tanke, men RyanAir vil givetvis forsøge at sælge billetten
igen og dermed tjene 2 x på samme plads. Så det er mere af princip at jeg
ikke ville aflyse min afgang, ikke fordi jeg ikke får noget for det. Hvis
det var en kundevogn som jeg gratis havde taget på parkeringspladsen, havde
jeg da stillet den tilbage, for jeg vil da gerne se kundevogne der næste
gang jeg skal handle.

Mvh

Emil

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-12-05 19:30

On Fri, 30 Dec 2005 18:06:51 +0100, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
>jeg da stillet den tilbage, for jeg vil da gerne se kundevogne der næste

Sammenligningen med kundevognen ville være bedre hvis det nu var et
møntindkast så man ikke fik sin 10 krone tilbage selvom man stillede
den på plads..

Hvis jeg skulle betale 10 Kr for en kundevogn men ikke fik den tilbage
når vognen blev returneret så ville je måske heller ikke gide rende
over i skuret med vognen...

Henrik

Fra : alexbo

Dato : 30-12-05 11:47

"Henrik Madsen" skrev

> Desuden, hvis de ikke giver pengene tilbage så ville jeg sgutte aflyse
> noget....Hvis spørgeren her aflyste i god tid kunne de jo nå at tjene
> på samme billet 2 gange når de nu har "no refund" politik.

Det er da også glimrende, det er jo firmaer som Ryanair der holder priserne
nede, så jo bedre det går for dem, jo bedre for flyrejsende.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-12-05 13:05

On Fri, 30 Dec 2005 11:47:13 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Henrik Madsen" skrev

>Det er da også glimrende, det er jo firmaer som Ryanair der holder priserne
>nede, så jo bedre det går for dem, jo bedre for flyrejsende.

Men det kan vel ikke være et indkalkuleret beløb som Ryanair ligefrem
skal have mulighed for at regne med..

Syntes stadigvæk ikke der er eet eneste incitament til at ringe og
aflyse turen når man INTETfår for det..

Hvis de så valgte f.eks at sige at aflyser man så får man måske ½ af
billetprisen igen såfremt de kan sælge sædet til en anden så var det
jo en anden ting..

Reelt set koster det jo spørgeren penge i form af tid og
telefonregning at ringe ind og forære dem hans billet så de kan sælge
den igen..

hvorfor bruge tid og penge på noget som man overhovedet ikke får noget
for...(Det er da vist kun i forbindelse med velgørende organisationer
man finder folk der vil gøre den slags ... og der får de vel en gang
personlig tilfredsstillelse ved at have gjort en god gerning så ikke
engang der er der ligeså lidt incitament til at gøre noget...)...

Henrik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-12-05 19:17

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> personlig tilfredsstillelse ved at have gjort en god gerning så ikke
> engang der er der ligeså lidt incitament til at gøre noget...)...

Jamen, hvilken herlig indstilling.
Jeg ser for mig fodgængerovergange, der kun virker, hvis man som fodgænger
smider en mønt efter dig, når du er i bil!

hilsen
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 30-12-05 13:13

> "Henrik Madsen" skrev

> Det er da også glimrende, det er jo firmaer som Ryanair der holder
> priserne nede, så jo bedre det går for dem, jo bedre for flyrejsende.

Jeg er principielt enig, men nu sad jeg og ledte på deres side i 20 minutter
i går, uden at finde noget jeg kunne bruge, og så må de sejle deres egen sø.

Mvh.
Lars

Fra : alexbo

Dato : 30-12-05 14:19

"Lars Lauridsen" skrev

> Jeg er principielt enig, men nu sad jeg og ledte på deres side i 20
> minutter i går, uden at finde noget jeg kunne bruge, og så må de sejle
> deres egen sø.

Så har du jo også gjort hvad du kunne, mere kan man ikke forlange.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian S

Dato : 31-12-05 16:13

"Syntes stadigvæk ikke der er eet eneste incitament til at ringe og
aflyse turen når man INTETfår for det.. "

Skaffe plads til andre?

[...]

Du er usympatisk.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 31-12-05 17:06

On 31 Dec 2005 07:12:39 -0800, "Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk>
wrote:

>"Syntes stadigvæk ikke der er eet eneste incitament til at ringe og
>aflyse turen når man INTETfår for det.. "
>
>Skaffe plads til andre?

Hvorfor forære _mit_ sæde til andre hvis kun Ryanair kommer til at
tjene på det....

Desuden...De billige selskaber har en check in policy der siger du
skal være der i god tid og er du ikke det så sælges sædet til en anden
hvis der står en og venter på stand-by...Sædet skal nok blive solgt
alligevel og han slipper for at spilde penge og tid på at ringe til
dem..

>Du er usympatisk.

Ligesom de fleste andre danskere så ?

Hvor mange betaler XXX kroner for en ydelse, ønsker ikke ydelsen
alligevel, ved de intet får for at melde fra ydelsen, ved det vil
koste dem yderligere penge at melde fraog så stadigvæk ville gøre
det.. Måske er jeg usympatisk....Men jeg er sikkert en del af
majoriteten hvis vi skulle dele befolkningen op efter hvem der ville
gøre noget og hvem der ikke ville...

De enste der får noget ud af at han belaster sin tegnebog og sin tid
med at ringe er RyanAir...

I min bog har de selv valgt at de ikke ønsker at have muligheden for
at sælge rejsen igen ved ikke at give manden noget incitament til at
kontakte dem ...

Desuden ser du jo at manden selv skriver at han ikke efter 20 minutter
har kunnet finde nogen måde at fortælle dem det på...

Ergo er han kommet frem til samme konklution som mig....Han brugte
bare 20 minutter på det, jeg brugte 2 sekunder...

Henrik

Fra : T.Liljeberg

Dato : 31-12-05 17:15

On 31 Dec 2005 07:12:39 -0800, in dk.fritid.rejse "Brian S"
<brian_skryder@yahoo.dk> wrote:

>"Syntes stadigvæk ikke der er eet eneste incitament til at ringe og
>aflyse turen når man INTETfår for det.. "
>
>Skaffe plads til andre?

Jeg vil gætte på, at "andre" er bedre stillet, hvis Lars IKKE aflyser.
Andre inkluderer her naturligvis ikke RyanAir. Men RyanAir gør med
garanti som andre flyselskaber, og overbooker Economy-kabinen. De VED
jo, at der altid er passagerer, der ikke møder op i lufthavnen. Hvis
Lars aflyser, så falder sandsynligheden for, at der er flere
passagerer ved check-in end der er sæder.

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-01-06 10:58

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> [...]
> Lars aflyser, så falder sandsynligheden for, at der er flere
> passagerer ved check-in end der er sæder.

Niks, Ryan opererer så vidt jeg ved ikke med overbooking. Det er en del af
konceptet. Jeg har fløjet med dem ofte, der er som regel helt fyldt (som i
alle sæder optaget), og jeg har aldrig set nogen blive taget af, med mindre
de dukker op 44 minutter før afgang. De er ekstremt strikse med deres 45
minutters chek-in...

Keller