KeyAscii
Fra : Spacemann'

Dato : 12-06-01 16:52

Hvor kan man læse de forkellige koder for de forskellige taster ??

M.V.H. Stefan

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 12-06-01 17:12

Spacemann' skrev:
> Hvor kan man læse de forkellige koder for de forskellige taster ??

Tjaa...
Enten kan man dem udenad - ellers finder man dem måske i en eller anden
hjælp-fil...
Du kan jo også lave dette lille program:

Private Sub Form_KeyPress(KeyAscii As Integer)
Me.Caption = "Du trykkede tast nr. " & CStr(KeyAscii) & " - Tegn: " &
Chr(KeyAscii)
End Sub

Foresten så vil Chr(KeyAscii) i rigtig mange tilfælde give dig det tegn, som
tasten repræsenterer.
Og så skal du også lige huske på at KeyAscii kan give forskellige værdier
for samme tast, hvis f.eks. shift, ctrl eller alt er trykket ned samtidig.
Hvis du vil løse det problem vil jeg råde dig til at bruge KeyCode (dvs.
KeyDown-sub'en) i stedet for (men husk at KeyCode giver nogle andre værdier
end KeyAscii):

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Me.Caption = "Du trykkede tast nr. " & CStr(KeyCode) & " - Shift-værdi:
" & CStr(Shift)
End Sub

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 12-06-01 17:07

Spacemann' <spacemann@mail.dk> skrev i news:9g5do6$ig6$1@news.inet.tele.dk
> Hvor kan man læse de forkellige koder for de forskellige taster ??

Søk etter "Key Code Constants" i VB-help.....

--
Snutten

No of SETI units returned: 5117
Processing time: 10 years, 34 days, 21 hours.
(Total hours: 88437)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu