Moteller i USA
Fra : Anders

Dato : 26-12-05 16:27

Hej.
Vi er en familie der skal til USA ( Californien ) til foråret og har tænkt
på at vil overnatte på moteller.
Men vi vil booke de forskellige moteller herhjemme fra inden afrejsen, og
spørgsmålet
er: Er der nogen der kender en søgeside hvor der udelukkende er moteller som
vi kan
booke på forskellige datoer ?
Mvh Anders

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-12-05 16:48

"Anders" <kta38@c.dk> wrote in message
> [...]
> spørgsmålet
> er: Er der nogen der kender en søgeside hvor der udelukkende er moteller

Du kan evt. søge på Google, men det bedste er at finde dem, efterhånden som
I kommer frem. Så er I ikke afhængig af at være på et bestemt sted på et
bestemt tidspunkt.

mvh
Preben

Fra : Jesper Christensen

Dato : 26-12-05 16:49

Anders wrote:
> [...]
> afrejsen, og spørgsmålet
> er: Er der nogen der kender en søgeside hvor der udelukkende er

Du kan gå ind på de individuelle Motellers sider og booke, såsom motel6.com,
super8.com etc.

Du kan også prøve at bruge sider som hotels.com, expedia.com,
travelocity.com eller min egen favorit priceline.com som jeg har benyttet
mig af mange gange. Priceline.com er en side hvor du vælger hvor du vil
booke et hotel, hvor "fint" det skal være og hvor meget du vil betale.
Derefter bliver det sendt til diverse hoteller, som så kan vælge at lade dig
booke et værelse til den pris.

Per erfaring har jeg booket nogle af de bedste hoteller i Chicago til en
fjerdedel af normal prisen.

Motel eller Hotel...der er ikke den store forskel hvis du holder dig til de
store motelkæder.

Alternativt kan du vente til du kommer herover, da der er mange brochurer
med "coupons" til diverse hoteller og moteller. Der er meget sjældent
udsolgt på diverse steder, med mindre der er en eller anden begivenhed i den
by.

Håber det hjalp lidt, ellers spørg løs.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 26-12-05 16:59

Jeg har rejst i USA 5-6 gange før, og skal til Californien til marts igen.
Det eneste jeg booker hjemmefra, er den første overnatning, som det kan være
rart at have parat, samt hvis vi har skullet besøge meget store
turistattraktioner midt i sommerferien, hvor amerikanerne selv holder
ferie.Ellers er det overflødigt at bestille hjemmefra. USA er simpelthen
motellernes "hjemland".Der er moteller overalt, og det er sjældent, at man
går helt forgæves i en by.
Enhver lille flække ude i "ingenting" har sin håndfuld moteller og
fastfoodrestauranter i udkanten af byen. Der er mere "run" på i weekenderne,
og for nogle, kan det da godt give en sikkerhedsfornemmelse, at alle
hotellerne ligger parate, men jeg synes nu at det begrænser mere end det
gavner en ferie i USA.
Hvis I alligevel booker hjemmefra, så undgå de forskellige "agencies" der
tilbyder hotel-bookinger overalt. Find hellere motel-kædens egen web-side,
og bestil derigennem. Jeg har desværre selv stået et par gange med
bekræftede bookinger, der bare ikke var der alligevel, fordi det var
foretaget gennem et travel-agency.Det er altså surt, når men har rejst i
15-25 timer, og er træt m.v., og hotellet så er udsolgt.
Der er masser af kæder: Super 8, Motel6, Best Western, Holiday Inn, Comfort
Inn, Vagabond Inn, Days Inn, Red Carpet Inn,
Endelig er der den mulighed, at ringe til f.eks. My Planet
(Venskabsforeningen), og bede dem hjælpe med at finde og booke hoteller.Det
gør et rejsebureau gerne, selv om man ikke har købt en egentlig rejse gennem
dem.
De får jo en rabat af hotellet, der gør at de kan tilbyde dig til samme pris
som hotellet selv, og så har du nogen til at gøre arbejdet for dig.
Anyway, book den første nat, samt hvis du er usikker på et par overnatninger
mere, men ellers kommer de af sig selv på turen.
Mvh Niels Hejnfelt.

Fra : Nicolai

Dato : 26-12-05 18:56

> [...]
> spørgsmålet
> er: Er der nogen der kender en søgeside hvor der udelukkende er moteller

Vi var 3 derovre, som konstant valgte motel6.com - mener vi gav 40$ pr. nat
for 2 + 8$ for person 3.

Billigt imho.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 26-12-05 23:25

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Vi var 3 derovre, som konstant valgte motel6.com - mener vi gav 40$ pr.
> nat for 2 + 8$ for person 3.
>
> Billigt imho.

Og booker du over nettet hjemmefra så sparer du 5$ pr. nat.

Hvis I har helt styr på hvor I skal være hvornår, så er det en god måde at
gøre det hele på.

Har selv lige været 14 dage derovre hvor 10 af dagene var booket på forhånd
hos motel 6 og det gav ingen problemer.

Grunden til at vi ikke bookede de sidste, var fordi vi var lidt i tvivl om
hvor vi var på de tidspunkter, men alle de andre dage lå i en fast schedule
vi var nødt til at følge og så er det altså en god måde at gøre det på.

Stig