Læderdragt og rygbeskytter
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 25-01-06 22:12

Er der egenteligt plads til en rygbeskyttet under en læderdragt. Jeg har kig på:

http://www.motshop.de/shop/catalog/product_info.php/cPath/2_17_73/products_id/1402

Men det ser ikke ud til at en sådanne dragt er lavet til at køre med rygbeskytter - kan det passe?

--
/mikkel
"Those penguins... they sure 'aint normal..."

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-01-06 22:34

"Mikkel F.S. Andersen" <mikkel@taageluskeren.dk> writes:

> [...]
>
> Men det ser ikke ud til at en sådanne dragt er lavet til at køre med rygbeskytter - kan det passe?

Hvis der ikke er plads til en rygbeskytter, så har du købt den et
nr. for lille - eller så skal du bare på slankekur

Min one-piece ræsdragt har rygbeskytter indbygget. Min to-delte
touringdragt er der gjort plads til rygbeskytter (dragten er syet
efter mål...).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : joppe

Dato : 25-01-06 22:35

Mikkel F.S. Andersen skrev:

> [...]
>
> --
> /mikkel
> "Those penguins... they sure 'aint normal..."

Jeg har selv en Denise dragt der ligner den på en prik. Der er fin
plads til en rygbeskytter. Den er faktisk rar at køre med da den
hjælper med at holde ryggen ret, og fylder vel 2cm i tykkelse. Da det
er midt på ryggen har det minimalt at sige mht størrelse, men du
prøver vel først ik...

Fra : Carl

Dato : 25-01-06 22:47

"joppe" <jesperbjerregaard@gmail.com> wrote in message
[...]

Jeg kører også med Denise dragt og rygbeskytter. I meget varmt vejr har jeg
sportsundertøj, rygbeskytter og læderdragten på, her giver rygbeskytteren et
behageligt og afkølende mellemrum mellem kroppen og læderdragten.

Forleden dag kom jeg lidt for hurtigt ud af døren og havde glemt
rygbeskytteren, det var faktisk mindre behageligt end med den på.

Nu må sneen forresten godt forsvinde fra vejene - jeg er træt af at køre i
S-tog!

--
mvh. Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : MKS - 74

Dato : 25-01-06 22:41

On Wed, 25 Jan 2006 22:12:01 +0100, "Mikkel F.S. Andersen"
<mikkel@taageluskeren.dk> wrote:

>Men det ser ikke ud til at en sådanne dragt er lavet til at køre med rygbeskytter - kan det passe?

Næh - Det kan det ikke, i beskrivelsen står:

"vorbereitet für Rückprotektor Back-Space T2"

Og som de øvrige svar antyder er der almindeligvis fin plads til en
normalt udformet rygbeskytter i både en one-piece og en delt dragt.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Armand

Dato : 27-01-06 10:26

MKS - 74 skrev:

> Og som de øvrige svar antyder er der almindeligvis fin plads til en
> normalt udformet rygbeskytter i både en one-piece .......

I one-piece's, ikke mindst fordi de hører til indenfor RR-sporten hvor
rygbeskytteren er reglementarisk påkrævet :-|

Men er du, Mikkel, opmærksom på den detalje at det ér en one-piece?
I mine øjen er one-piece's upraktiske til daglig/normal brug, og ofte
dyrere end to-delte!
Endvidere er one-pieces, netop p.g.a. designet til sportsbrug udstyret
med store udluftnings-arealer (der ér svedigt at stå på hænder (á
opbremsninger af 1 G's styrke) 6-8 gange i minuttet over en halv times
tid!), som vil kunne føles kolde ved gadekørsel i ydersæsonerne.
Den linkede dragt er tydeligvis udstyret med sådanne stof-arealer á de
matsorte felter under armene/v. kraveben, samt i skridt-knæhaser!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..