Har vi brugt for et nyt køb og salgs site
Fra : Kasper

Dato : 25-01-06 18:32

Hejsa,

Nu da vinteren er over os og jeg ikke kan komme ud og køre, går jeg og
pusler med tanken om at lave et køb/salgs site for mc.

Jeg har fået ideen da jeg kan fornemme mange efterhånden er godt trætte
af dba's stigende priser. Jeg havde tænkt mig at lave det, så det bliver
gratis at indrykke sin annonce, selvfølgelig med synlige kontakt
oplysninger.

Men inden jeg går igang, med at bruge alt min fritid, vil jeg lige høre
om det er noget i vil bruge, for hvis ikke det bliver brugt gider jeg
heller ikke lave det, men hvis vi kan få det op at køre syntes jeg det
kunne være ok sjovt :)

Lad mig høre fra jer....

Mvh Kasper

Fra : Richard

Dato : 25-01-06 18:50

Kasper wrote:

> [...]
> om det er noget i vil bruge, for hvis ikke det bliver brugt gider jeg
> heller ikke lave det, men hvis vi kan få det op at køre syntes jeg det

Det er da al ære værd, men du skal nok hellere spørge forhandlerne og alle
brugtimportørerne. For de har det volumen af brugte og nye cykler, der
skal til, for at folk som os herinde vil besøge stedet

Hvad med at koble dig på Ken Madsens Motorscout - nu MCScout jvf tråden af
samme navn forleden? - så kan I måske sammen få de nødvendige aftaler med
ovennævnte meget vigtige gruppe

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : HHN

Dato : 25-01-06 18:57

Ja en gratis pendant til dba's pengemaskine vil være rigtig godt.
Siden dba lavede om i
deres priser så man ikke mere kunne nøjes med at købe én annonce af
gangen, kan det tælles på én hånd i mit tilfælde, hvor mange gange
jeg har brugt den.

Det største problem i dit tilfælde, er som du selv fisker efter, om
vi vil bruge det, og
i det hele taget få spredt budskabet om at der faktisk er en side hvor
man ikke skal hive
læderet op af lommen bare for at se et nummer og en email.

Men kan du få stablet en side op, og den bliver brugt af mange og
dermed også naturligt nok får mange besøgende, så er der også
potentiale for at du kan hive nogen kroner ind i form af
reklamebannere, forhandlerlinks osv.

'Thumbs up' herfra for det gode initiativ, og held og lykke med det :)

Mvh.
Heino

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-01-06 19:10

Kasper writes:

> [...]
> høre om det er noget i vil bruge, for hvis ikke det bliver brugt
> gider jeg heller ikke lave det, men hvis vi kan få det op at køre

Medmindre du indgår et samarbejde med <http://mcscout.dk>, der lige
har skrevet herinde med et fuldt funktionelt og gratis site, så
tangerer det spildt arbejde.

Har du stadig trang til at lave dit eget, så find på et format for
annonceudveksling med andre salgssites, så sitesene (dejlige
import-ord) kan synkroniseres. Ganske meget lig Usenets
virkemåde. Ellers ender man bare med 20 salgssites hvor der er 20
cykler til salg på hver.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-01-06 20:12

Det var smuk og solrig dag da Jes Vestervang skrev
news:87mzhkuqld.fsf@gmail.com i dk.fritid.motorcykel:

> Medmindre du indgår et samarbejde med <http://mcscout.dk>, der lige
> har skrevet herinde med et fuldt funktionelt og gratis site, så
> tangerer det spildt arbejde.

Var det ikke også noget med at Tony Lorentzen snakkede om at udvide dfmc.dk
til at indeholde en salgsfunktion?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-01-06 21:00

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> writes:

> Det var smuk og solrig dag da Jes Vestervang skrev
>
> Var det ikke også noget med at Tony Lorentzen snakkede om at udvide
> dfmc.dk til at indeholde en salgsfunktion?

Måske, men omvendt har Tony jo allerede en del at se til. En oplagt
mulighed var jo at have en tilgang fra dfmc.dk til mcscout i stil med
Jacob Bunks web-interface, der også kan tilgås fra dfmc.dk.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Anders Majland

Dato : 25-01-06 22:04

Eller under http://www.dmcn.dk/ også kunne bruges som indgangsvinkel - men
ellers er jeg enig med de andre i at det er svært at nå "kritisk masse" som
dba, autoatlas, bilbasen mf...

Ulempen ved DBA er jo primært prisen ...

Fra : Moller

Dato : 26-01-06 14:57

Anders Majland wrote:
> Eller under http://www.dmcn.dk/ også kunne bruges som indgangsvinkel - men
> ellers er jeg enig med de andre i at det er svært at nå "kritisk masse" som
> dba, autoatlas, bilbasen mf...

   Yeps, der for en ting at folk herinde kender til den, hvad med folk der
ikke skriver på nettet, eller læser forums osv... hvordan skal de finde
frem til andet end DBA osv.. ??? for købers vedkommende er det vigtigste
at jo flere der sælger samme sted, jo bedre krejler muligheder med at få
prisen ned ;)

> Ulempen ved DBA er jo primært prisen ...

   bla bla... piv piv, % mæssigt vs. hvad det koster at købe selve MC'en
er der intet der hentyder til at man blir flået :) det er bare en lille
gruppe som ingen fornemmelse har for hvad en service koster, og stadig
tror at alt på internettet er gratis ;) Nå, men det er en debat et andet
steds til... jeg fortsætter mine handler via ebay, motorbasen, og dba,
tiden er for kort til at lede efter små lusky sites.:) og typisk er de
små sites fyldt med anoncer fra folk der tror de sælger guld, da de ik
har konkurence som inde på dba ;) f.eks.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-01-06 15:11

Moller <news@molnit.com> writes:

> [...]
> en lille gruppe som ingen fornemmelse har for hvad en service
> koster, og stadig tror at alt på internettet er gratis ;)

Hvis så bare sælgerne ville betale for at få deres nummer
offentliggjort :-/ Det er jo lidt irriterende at skulle købe et døgns
adgang for at få data på en enkelt annonce, hvis man først får bid på
5. annonce på 5. dag og det drejer sig om en dims til få hundrede
kroner.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Anders Majland

Dato : 29-01-06 22:18

> [...]
> der intet der hentyder til at man blir flået :) det er bare en lille
> gruppe som ingen fornemmelse har for hvad en service koster, og stadig

Det er pisse træls at købe adgang for en enkelt annonce og når man så for
fat i sælger er dimsen solgt. Specielt når der er specielle ting der end
ikke optræder til salg hver uge. Skal man have en mazda 626, eller en gs500
får man mange annoncer for samme pris som for en (solgt) reservedel til få
hundrede kroner.

/A

Fra : Moller

Dato : 29-01-06 22:22

Anders Majland wrote:

> [...]
> får man mange annoncer for samme pris som for en (solgt) reservedel til få

   Hvem køber os reservedele på dba ??? jeg er pt. ikke støt på noget som
jeg ik ku finde i bedre kvalitet eller samme til mindre penge på ebay,
eller andre gode udenlandske webshops :)

   Men jo, jeg gir dig klart ret i at det er lidt surt at skulle købe for
24timers kiggen, for at tjekke en enkelt dims til 100Kr., ku være de
skulle lave en difrensering ala prisgrupperne og det man betaler, lige
som der er forskel på gebyrende på ebay når man sælger sådan at det
stadig kan betale sig at sætte CD'er til salg derinde osv. frem for dyre
genstande osv..

Fra : MKS - 74

Dato : 29-01-06 22:36

On Sun, 29 Jan 2006 22:22:21 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:

>   Hvem køber os reservedele på dba ???

Det er der faktisk mange der gør, selvom jeg altid opfordrer folk til
at søge på f.eks eBay og ikke selv køber dele via DBA, kan der være en
del grunde til at folk vælger det fra, f.eks at de ikke tør/gider,
ikke taler sproget, ikke kan gennemskue totalomkostninger, ikke ved
hvordan og hvor meget de skal byde eller ganske simpelt ofte ikke har
tid til at vente på en tysker...

> [...]
>som der er forskel på gebyrende på ebay når man sælger sådan at det
>stadig kan betale sig at sætte CD'er til salg derinde osv. frem for dyre

DBA bapper krans - er min holdning.....de udnytter ret groft deres
monopollign. position, nogle vil måske kalde det dygtighed, not me.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Moller

Dato : 29-01-06 22:43

MKS - 74 wrote:

> DBA bapper krans - er min holdning..

   Mener du ikke Babbe gren ??? eller er det for... Nej, ikke denne gang :)

....de udnytter ret groft deres
> monopollign. position, nogle vil måske kalde det dygtighed, not me.

   hmmm, hvordan var det nu lige de gjorde da der var en truende konkurent
aka bilbasen ??? de købte den ;) Det alene vil jeg da se som en rigtig
god motivation til at nogen IT røder springer ud i deres eget lille
eventyr i en biks som enten vil være konkurent til dba, eller de kan
sælge med god fortjenste til dba ;) Men en desideret MC salgs side
osv... den tror jeg ikke på, der skal mere til for at den blir stor :)

Fra : MKS - 74

Dato : 29-01-06 22:50

On Sun, 29 Jan 2006 22:42:30 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:

> Men en desideret MC salgs side
>osv... den tror jeg ikke på, der skal mere til for at den blir stor :)

Hvis nogle havde den fornødne udholdenhed og kunne se fornuften i at
samle ressourcerne istedet for at sprede dem, så tror jeg såmænd godt
den kunne blive en succes på sigt, jeg bilder mig ind at jeg har talt
med en hel del DBA-brugere de sidste par år, og det er ikke ligefrem
tilfredshed der præger holdningerne - Sålænge der ikke er et reelt
alternativ må vi dog nøjes....

Fra : Moller

Dato : 29-01-06 22:56

MKS - 74 wrote:

> [...]
> med en hel del DBA-brugere de sidste par år, og det er ikke ligefrem
> tilfredshed der præger holdningerne - Sålænge der ikke er et reelt

   Yepsen, og deri kan en enkelt mand ikke bære opgaven, det skal være 2-3
ildsjæle som mener det seriøst, og de første opgave er ikke at lave
noget hurtigt, men at samle tropperne af halvfærdige løsninger ;)

   men indtil da, må man jo bare aceptere det som det er, eller som flere
og flere af os gør, ty til udlandet aka ebay :) må så håbe en dag at der
kommer en dansk ebay ;) selv om det er auktioner, så er det i princippet
også et handels sted pga. f.eks. "Sofort kaufen" som jo mange gange er
handles prisen, og derved ikke en auktion... en anden ting er at man ved
en dansk portal, for adgang til de udenlandske osv. også, lige som nogen
af os har en .de acount, men sælger og køber nemt fra .com eller uk
osv... puha ;) både dba og QXL.snot vil få store problemer med en dansk
portal af ebay ;)

   Nå, vi må nok drømme lidt videre, måske kigge lidt over mod googles
markeds plads de prøver at få op, hvis de finder en måde at slipper for
Porno spammerne ;)

Fra : Anders Majland

Dato : 30-01-06 10:18

> Yepsen, og deri kan en enkelt mand ikke bære opgaven, det skal være 2-3
> ildsjæle som mener det seriøst, og de første opgave er ikke at lave noget
> hurtigt, men at samle tropperne af halvfærdige løsninger ;)

Og har mod på at kaste lidt annonce kroner i det - F.eks på dba.dk

> men indtil da, må man jo bare aceptere det som det er, eller som flere og
> flere af os gør, ty til udlandet aka ebay :) må så håbe en dag at der
> kommer en dansk ebay ;)

Det største problem med køb fra udlandet er portoen. Jeg har ofte givet
ligeså meget i porto som for stumpen - men samlet set var det stadig en god
forretning.

/A

Fra : bossy

Dato : 27-01-06 00:22

ja der er jo også gul og gratis ... mon ikke mange vil foretrække den.
??? nu hvor den er der og minder lidt om DBA før de blev for
kapitalistiske.

og der er også en side mere .. som jeg desværre ikke husker hvad hedder.
noget med gratisannocer.dk el. lign.