Spartacus A/S
Fra : Birger Jensen

Dato : 25-01-06 11:31

Hej MC-folk

Da jeg er på banen for at finde en afløser til min gamle maskine inden
sæsonen sætter ind, er jeg faldet over et financeringsselskab der hedder
Spartacus A/S. Bla. Handelsfirmaet Brdr. Jensen A/S i Horsens samarbejder
med denne financeringsselskab.
Er der nogen der har erfaring med denne form for financering - god eller
dårlig ???

Hilsen bedstefarchopper.

Fra : Schlaeger

Dato : 25-01-06 12:11

Birger Jensen wrote:

> [...]
> med denne financeringsselskab.
> Er der nogen der har erfaring med denne form for financering - god eller

Jeg har brugt Spartacus for nogle år siden, og har kun positivt at sige om
dem.

Dengang var de ejet af en eller anden Nordvestjydsk bank, og jeg mener
helt sikkert, at de er gode nok (I modsætning til det andet nævnte firma).

Mch Schlæger

Fra : Steen E.

Dato : 25-01-06 13:50

> [...]
> hedder
> Spartacus A/S. Bla. Handelsfirmaet Brdr. Jensen A/S i Horsens

Hvis det er med alle omkostninger, så ligger de tilsyneladende på
omkring 7% rente (med et hurtigt eksempel over 5 år og 100K/egen
udbetaling 20K) - det svarer nogenlunde til det banker tilbyder, så det
må være OK

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Moller

Dato : 25-01-06 14:29

Steen E. wrote:

> [...]
> omkring 7% rente (med et hurtigt eksempel over 5 år og 100K/egen
> udbetaling 20K) - det svarer nogenlunde til det banker tilbyder, så det

   det da en dyr bank ;) jeg har BG, og har omkring 5,45% med alle
omkostninger medregnet... 5,25% uden omkostningerne ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Bjørn S

Dato : 25-01-06 14:36

Moller wrote:

>    det da en dyr bank ;) jeg har BG, og har omkring 5,45% med alle
> omkostninger medregnet... 5,25% uden omkostningerne ;)

Er det ikke fordi du (endda) er i deres nylig offentliggjorte
højsatsningsområde hvor yngre kunder får de gunstigste renter ?

--
/Bjørn - Halvgammelt røvhuld med middelmådige bankfordele

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 25-01-06 15:07

Hej

Moller <news@molnit.com> writes:
>    det da en dyr bank ;) jeg har BG, og har omkring 5,45% med
> alle omkostninger medregnet... 5,25% uden omkostningerne ;)

Er det nu også alle omkostninger? Hvis du ser her (Billån (B)):

http://www.bgbank.dk/renterpriserudlaanprivat

Så er deres eksempel magen til dit, bortset fra de 5.35% ikke er med
alle omkostninger, men blot renters rente... Deres standard eksempel
har faktisk 7,4% i årlige omkostninger i procent...

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Moller

Dato : 25-01-06 15:59

jesper@FJERNveloce.dk wrote:
> [...]
> alle omkostninger, men blot renters rente... Deres standard eksempel
> har faktisk 7,4% i årlige omkostninger i procent...

   Nu er det kun Nordea som siger Nix kreilung eller hvordan det nu staves
;) såååå, listeprisen kan du ik bruge til så meget ;)

   Om det er fordi jeg er yngre kunde ?? mu ha ha, tvivler fik brev i
sidste uge om at de nu et halvt år efter så jeg ik er under 28 mere, og
derved ikke kan være BG ung plus kunde mere :)

   Nå, min faste rådgiver er flyttet over til Maxbank, så jeg skal lige se
hvad en flytning derover koster ;) det er ikke banken der er den
vigtigste parameter, men den rådgiver man har, og om man kan snakke med
personen :)

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 26-01-06 10:44

Hej igen

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Nu er det kun Nordea som siger Nix kreilung eller hvordan det
> nu staves ;) såååå, listeprisen kan du ik bruge til så meget ;)

Så vil mit næste spørgsmål være: hvor tjener de pengene på dig hvis
det faktisk er rigtigt (hvilket jeg nu stadig ikke helt tror på - der
er jo forskel på renters rente og årlige omkostninger i procent...) at
du har forhandlet de årlige omkostninger i procent ned fra 7,4% til
5.35%

Det var ikke en bank jeg turde handle med. Det lyder ret
uigennemskueligt hvordan man faktisk finder ud af man ikke betaler
"for meget"... Så hellere lave listepriser...

> [...]
> skal lige se hvad en flytning derover koster ;) det er ikke banken der
> er den vigtigste parameter, men den rådgiver man har, og om man kan

Sådan er vi jo så forskellige Jeg vil hellere have skiftende
rådgiver, men til gengæld ved han/hun vhvad han snakker om. Og jeg
gidder ikke betale for at der sidder en og piller næse nede i en
"murstensbank"...

Nå - det er vist ret off-topic... Lad nu det forår komme!

Fra : Moller

Dato : 26-01-06 14:44

> [...]

> er jo forskel på renters rente og årlige omkostninger i procent...) at
> du har forhandlet de årlige omkostninger i procent ned fra 7,4% til

   Nu har vi f.eks. købt hus osv... som sagt, jo mere gæld jo mere kan de
tjene, men kan de beholde dig, men tjene lidt mindre frem for at et
andet penge institut for muligheden for at tjene på dig, så gør de det.
Det er kun folk som har for mange penge i plus de ik kan lide, og det så
vi da f.eks. nogen år siden i tv da en mand fik et årligt admin. gebyr
på 5000Kr. årligt for at han havde 5-600.000 stående på bogen, og ingen
lån i den pågældene bank aka Nordea.

> Det var ikke en bank jeg turde handle med. Det lyder ret
> uigennemskueligt hvordan man faktisk finder ud af man ikke betaler
> "for meget"... Så hellere lave listepriser...

   Hvorfor gi hvad der står, når man kan få det til mindre ;) du kan også
forhandle rabatter på dit værksted, din MC forhandler, den lokale
isenkrammer osv... spørgsmålet er ene og alene om tør du eller ej.
Listepriserne er kun for dem som ikke har talegaven, og er frække nok
til at spørge ;) at jeg så ik fik prutte om prisen på suzukien :( det
er der en del som ik har glemt endnu, og jo jeg har det stadig skidt
hver gang jeg tænker over de fejl jeg ku ha brugt til at få den ned i
pris :( men svipsere sker jo.

> [...]
> rådgiver, men til gengæld ved han/hun vhvad han snakker om. Og jeg
> gidder ikke betale for at der sidder en og piller næse nede i en

   Jeg vil heller give mindre, og ha en rådgiver som kan bøje sig ala...
"Hej X, jeg skal i byen i weekenden, jeg får nok overtrukket 2-3000Kr.
er det ok ??... svar : yeps yeps, jeg skal nok slette overtræksgebyret
igen hvis der kommer et." Sådan skal det lyde, ikke en eller anden sur
mokke ;) der holder sig punkt og prikke til reglerne osv.

> Nå - det er vist ret off-topic... Lad nu det forår komme!

   Yeps ;) maskinen står jo og slår røder snart :(

Fra : Hekto

Dato : 26-01-06 16:00

Moller pretended :
> [...]
> for at han havde 5-600.000 stående på bogen, og ingen lån i den pågældene

Ja, de lever jo af at få folk anbragt i 'gældsfælden'

Når man sæler sin første ejerbolig, benytter man bl.a. provenuet til at
indfri al anden gæld. Derefter betaler man kontant - man har jo så
overstået første del af 'etableringen' Når man så ikke betaler renter
på noget, og ikke ødsler kontanterne bort, kommer det hele af sig selv.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 26-01-06 16:39

Hej

> [...]
> årligt admin. gebyr på 5000Kr. årligt for at han havde 5-600.000
> stående på bogen, og ingen lån i den pågældene bank aka Nordea.

Det har du sikkert ret i. De tjener på at låne penge ud. Det er på den
anden side også der de taber penge Men at være husejer er altid
godt - det kan jeg tale med om...

Men hvis det koster penge at have plus på kontoen, så skifter man bank
med det samme. Der findes masser af banker hvor det ikke er tilfællet.

> [...]
> det er der en del som ik har glemt endnu, og jo jeg har det stadig
> skidt hver gang jeg tænker over de fejl jeg ku ha brugt til at få den

Jeps! Jeg synes også det er lettere at sammenligne MC-priser end
bank-priser! Men jeg går bestemt ind for at krejle. At jeg så kan
blive bedre til det, er en helt anden sag.

> [...]
> overtræksgebyret igen hvis der kommer et." Sådan skal det lyde, ikke
> en eller anden sur mokke ;) der holder sig punkt og prikke til

Jeg mener nu også jeg giver "mindre" Så der har vi samme
præferencer... Men den med overtræk - den kan jeg planlægge mig ud af
- det gidder jeg ikke betale "strafgebyr" for ved at skulle have en
gebyr-bank... Der findes sgu banker der tager gebyr for selvbetjening!
(netbank) :-/

>    Yeps ;) maskinen står jo og slår røder snart :(

Ja - og de er så fandens svære at få op af betonen...

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 10:33

jesper@FJERNveloce.dk skrev i meddelelsen ...

> [...]
>er jo forskel på renters rente og årlige omkostninger i procent...) at
>du har forhandlet de årlige omkostninger i procent ned fra 7,4% til

På renteforskellen Små banker og sparekasser har ikke de helt vilde
omkostninger. Mit MC-sparekasselån siger 5,5/5,6%, ingen gebyrer, heller
ikke ved oprettelse. Eneste gebyr jeg mærker går specifikt på BG,(giro),
overførsler, og det er vel for at motivere til brug af betalingsservice, som
er en guldgrube for samtlige pengeinstitutter. :-/

De store banker/sparekasser lever højt på vores tillid til dem. Jeg betalte
selv i årevis "ågerrente" på et etableringslån, og kun lidt af en
tilfældighed bragte mig over på den anden side af gaden til det lille
pengeinstitut. Resultat, renteudgifterne halveret ellers havde jeg
såmænd stadig hængt på det gamle etableringslån, og lånet til MC havde været
utænkeligt.

mvh
Orla

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-01-06 12:59

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Nu er det kun Nordea som siger Nix kreilung eller hvordan det
> nu staves ;) såååå, listeprisen kan du ik bruge til så meget ;)

Det kan du heller ikke i Nordea. Man kan sagtens krejle med dem, hvis
man har noget de gerne vil have

En tidligere kollega overvejede at flytte til Nordea, og ved møde med
banken startede de (Nordea) ud med at sige "Det der med 'noget for
noget' - det gælder ikke for jer. I får den laveste sats"

Sådetså.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Moller

Dato : 26-01-06 14:46

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> banken startede de (Nordea) ud med at sige "Det der med 'noget for
> noget' - det gælder ikke for jer. I får den laveste sats"

   hmmmmm, noteret... kærsten er IKKE den som varetager kontakten under
forhandlinger med ny bank ;)

Fra : Jansen

Dato : 25-01-06 15:08

"Birger Jensen" <fam-jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med denne financeringsselskab.
> Er der nogen der har erfaring med denne form for financering - god eller

Hvorfor vil du hele den vej udenom

Penge .... Brug din bank
MC.........Køb hos Aut. forhandler/MC værksted

Det er du nok bedst kørende med i det lage løb.

--
Ole Jansen
BMW K 100 RT

Fra : Hekto

Dato : 25-01-06 15:16

Jansen formulated on onsdag :
> Penge .... Brug din bank
> MC.........Køb hos Aut. forhandler/MC værksted

Bank? ... man køber penge hvor de er billigst!!!
Aut. Fohandler? Er det ikke bare sådan en der har misforstået en
servicehåndbog, og kan ødelægge alt på ens MC???

Fra : Jansen

Dato : 25-01-06 16:22

"Hekto" skrev i en meddelelse >

> Bank? ... man køber penge hvor de er billigst!!!
> Aut. Fohandler? Er det ikke bare sådan en der har misforstået en
> servicehåndbog, og kan ødelægge alt på ens MC???

LOL
man ka' jo godt gå i selvspind når man sådan sidder og venter på forår
))

Fra : Michael Gertz Nielse~

Dato : 26-01-06 15:12

www.pengepriser.dk er en side der er kommet op fra dagsdato. Måske værd at
kigge på inden man spørger sin egen bank...

Fra : Jansen

Dato : 27-01-06 12:49

"Michael Gertz Nielsen" <michael_gertz_nielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43d8d8a4$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-01-06 13:17

"Spartacus A/S. Bla. Handelsfirmaet Brdr. Jensen A/S i Horsens samarbejder
med denne financeringsselskab"

Har også engang brugt Spartacus uden probs. Og da jeg ville indfri gælden
før tid, var det intet problem.

Men Brdr. Jensen ville jeg nok lige overveje engang mere.... Søg på
Google...

--
Mvh.
Henrik