/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Starte en bil med MC batteri.
Fra : Kenneth


Dato : 23-01-06 16:05

Hej

Ja, selvfølgelig har min gamle brødkasse ikke strøm her i kulden. Nogen der
har prøvet at koble et MC batteri på, og så starte?

--
Kenneth



 
 
Hekto (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-01-06 16:20

It happens that Kenneth formulated :
> Hej
>
> Ja, selvfølgelig har min gamle brødkasse ikke strøm her i kulden. Nogen der
> har prøvet at koble et MC batteri på, og så starte?

I teorien ja - hvis det kan levere strøm nok til at trække
starteren!!!!

Til gengæld kan det gå rimeligt galt hvis ikke batteriet kan holde til
at levere den noget større strøm bilstarteren trækker - det kan
flække/eksplodere/koge over.

Det er nok mere sikkert at købe et nyt batteri eller en lader!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



OZ7PUS (23-01-2006)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 23-01-06 22:15


"Kenneth" <ridderFJERN@FJERNcoolgoose.com> skrev i en meddelelse
news:4g6Bf.5292$Cl2.130556@news000.worldonline.dk...
> Hej
>
> Ja, selvfølgelig har min gamle brødkasse ikke strøm her i kulden. Nogen
> der har prøvet at koble et MC batteri på, og så starte?
>
> --
> Kenneth
>
>

Kan ikke tilrådes idet at MC batt nok ikke kan levere den saft og kraft der
skal til

Mobiliser en kammmerat eller 2 og skub madkassen igang

OZ3BTO



Torben Scheel (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-01-06 07:55

OZ7PUS wrote:
> Kan ikke tilrådes idet at MC batt nok ikke kan levere den saft og kraft der
> skal til
>
> Mobiliser en kammmerat eller 2 og skub madkassen igang
>
Så længe den ikke har kat..

--
vh
Torben

Jes Vestervang (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-01-06 14:31

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> OZ7PUS wrote:
>> Kan ikke tilrådes idet at MC batt nok ikke kan levere den saft og
>> kraft der skal til
>> Mobiliser en kammmerat eller 2 og skub madkassen igang
>>
> Så længe den ikke har kat..

Hvad sker der så?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

bem (24-01-2006)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 24-01-06 16:29


"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87bqy1rbvn.fsf@gmail.com...

> > Så længe den ikke har kat..
>
> Hvad sker der så?

Så koster det en hund
Katalysatoren kan blive ødelagt af uforbrændt benzin, der eksploderer. Mig
bekendt er det ok at løbe bilen i gang, hvis den starter ved første eller
andet forsøg.

/Bo



Armand (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-01-06 02:14

bem skrev:
>
> Katalysatoren kan blive ødelagt af uforbrændt benzin, der eksploderer. Mig
> bekendt er det ok at løbe bilen i gang, hvis den starter ved første eller
> andet forsøg.

Der er da ikke meget forskel på om man først tømmer et batteri i
forgæves startforsøg, og efterfølgende fortsætter v.h.a. startkabler fra
et andet køretøj, og så til om man forsøger at skubbe køretøjet igang
over nogle hundrede meter :-/

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

OZ7PUS (24-01-2006)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 24-01-06 16:52


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d5cf4b$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> OZ7PUS wrote:
>> Kan ikke tilrådes idet at MC batt nok ikke kan levere den saft og kraft
>> der skal til
>>
>> Mobiliser en kammmerat eller 2 og skub madkassen igang
>>
> Så længe den ikke har kat..
>
> --
> vh
> Torben

En fis i et glas vand den med katten ...

Vi har selv bil med kat og den er blevet skubbet igang en del gange og
katte funker stadig ifølge synshallen

Rigtig at de første af dem der kom frem kunne bryde i brand men det er kun
i såfald at bilen er varm .. Katten tager jo nogen minutter om at blive
varm og inden det sker er det uforbrændte benzin væk

OZ3BTO



Ib Jakobsen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 24-01-06 19:42

OZ7PUS skrev:

>
> En fis i et glas vand den med katten ...

Enig. Har aldrig skiftet en kat på den konto.


> Rigtig at de første af dem der kom frem kunne bryde i brand men det
er kun
> i såfald at bilen er varm .. Katten tager jo nogen minutter om at blive
> varm og inden det sker er det uforbrændte benzin væk


Der hvor det måske kan være farligt for katten er en situation jeg så.
En bil var blevet fugtig, og ville ikke starte. Efter adskellige
minutters konstant brug af starter og motoren humpende på 1-2 cyl var
den blevet varm. Faktisk så meget at den lyste op under bilen. Så den
havde nok passeret 500 grader. Den virker stadig.


Og startkabler tøver jeg ikke med at bruge hverken den ene eller anden
vej rundt. Er grejet i orden, så sker der ikke noget.



--
MVH

Ib Jakobsen

Jim Andersen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 24-01-06 19:58

OZ7PUS wrote:
> Mobiliser en kammmerat eller 2 og skub madkassen igang

Hvordan gør man det, når kassen har automatgear ?

/jim



OZ7PUS (25-01-2006)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 25-01-06 01:22


"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:43d678ab$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> OZ7PUS wrote:
>> Mobiliser en kammmerat eller 2 og skub madkassen igang
>
> Hvordan gør man det, når kassen har automatgear ?
>
> /jim
>

Umuligt ..

Men rigtige mænd kører da med manuelt gear

OZ3BTO



Armand (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-01-06 02:16

Jim Andersen skrev:
> OZ7PUS wrote:
>> Mobiliser en kammmerat eller 2 og skub madkassen igang
>
> Hvordan gør man det, når kassen har automatgear ?

Erkender at batteriet er en sliddel, og får det udskiftet førend
alternative startprocedurer bliver påkrævet :-|

--
Armand.

Jim Andersen (26-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 26-01-06 19:44

Armand wrote:
> Jim Andersen skrev:
>> OZ7PUS wrote:
>>> Mobiliser en kammmerat eller 2 og skub madkassen igang
>>
>> Hvordan gør man det, når kassen har automatgear ?
>
> Erkender at batteriet er en sliddel, og får det udskiftet førend
> alternative startprocedurer bliver påkrævet :-|

Ok... så man skriver til ham der "Spørg Oraklet" i Alt for Damerne og får
ham til at spå om hvornår konen glemmer at slukke lyset på bilen ?

/jim



Armand (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-01-06 01:11

Jim Andersen skrev:
> Armand wrote:
>>
>> Erkender at batteriet er en sliddel, og får det udskiftet førend
>> alternative startprocedurer bliver påkrævet :-|
>
> Ok... så man skriver til ham der "Spørg Oraklet" i Alt for Damerne og får
> ham til at spå om hvornår konen glemmer at slukke lyset på bilen ?

Auch!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Torben Scheel (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-01-06 10:41

Jim Andersen wrote:

> Ok... så man skriver til ham der "Spørg Oraklet" i Alt for Damerne og får
> ham til at spå om hvornår konen glemmer at slukke lyset på bilen ?
>
Samme svar som det til "Hvornår smager en Tuborg bedst?"

--
vh
Torben - med kørelys og glemtlyssummer.

Jim Andersen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 24-01-06 19:57

Kenneth wrote:
> Hej
>
> Ja, selvfølgelig har min gamle brødkasse ikke strøm her i kulden.
> Nogen der har prøvet at koble et MC batteri på, og så starte?

Yep. Et par startkabler fra mc (suzuki 250) til bilen (chrysler 2000), og så
starter den.

/jim



Kenneth (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 25-01-06 09:19

> Ja, selvfølgelig har min gamle brødkasse ikke strøm her i kulden. Nogen
> der har prøvet at koble et MC batteri på, og så starte?


Ok, tak for alle forslag. Nu er det en gammel spand fra 94, så har hverken
katte, fugle eller andre dyr. Jeg har spenderet et nyt batteri. Målte
1,2 V på det gamle inden startkablerne kom på. 1,2 V?? Er det da ikke nok??


Men hvad værre er. Da lortet så var startet og jeg trillede, så kunne
bremsepedalos gå i bund. Hva nu? Så nu er det skiftet bremsecylindre bagpå
begge sider. Gamle lort. Grrrrrrrr!!! Kan åbenbart ikke tåle "lidt" frost:


Hvornår er det forår? Jeg vil ud og køre MC. Jeg vil ud og køre MC. Jeg vil
ud og køre MC.

--
Kenneth
www.ziax.dk



Torben Scheel (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-01-06 09:34

Kenneth wrote:

> Ok, tak for alle forslag. Nu er det en gammel spand fra 94, så har hverken
> katte, fugle eller andre dyr.

Tjaeh - min Audi fra '92 har da kat (dobbelt, når Pjuske (what can you
do - det er en Maine Coon og jeg har børn. "Tiger" og "King" faldt ikke
i god jord.) er med i kabinen).

> Hvornår er det forår? Jeg vil ud og køre MC. Jeg vil ud og køre MC. Jeg vil
> ud og køre MC.

Staldet op for tidligt, have we?

--
vh
Torben

Ib Jakobsen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-01-06 12:30

Torben Scheel skrev:

>
> Tjaeh - min Audi fra '92 har da kat


Det skal alle biler efter 90/91 også have.




--
MVH

Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste