/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Slidte strålerør
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 22-01-06 22:46

Jeg sidder her og søger lidt på info om suzuki rf 600, da jeg forsøger at
finde folk der har gode fif omkring maskinen, og dens eventuelle skavanker.

Jeg har tidligere skrevet om mit benzinforbrug , der lyder på ca 11 L når
der er tilbagelagt 170km, og den tvinger mig på reservetank. Jeg er ikke
ligefrem imponeret over økonomien.

Jeg kommer forbi dot enginerring, hvor jeg læser om slidte strålerør. Det
kunne lyde som et problem min har, men jeg er dog ikke sikker. Kan jeg selv
med det blotte øje se om det skulle være slidt, eller skal man måle på det?

Hvor meget kan 4x karburatorer der er en anelse ude af justering, have af
indflydelse på benzinøkonomien, såfrem strålerørene intet fejler.
Jeg har en formodning om at den får for fed blanding, da den har sin egen
måde at gøre tingene på ved koldstart. Fuld choker , så hoster den bare lidt
og går ud igen. Jeg skal finde det helt rigtige punkt på chokeren før den
starter, går i ret lave omdrejninger og efter 3-5 sekunder stiger i
omdrejninger.
Den kan iøvrigt også startes kold uden brug af choker, men så går den rigtig
skidt i starten.

Hvad koster 4 nye strålerør til en RF'er egentlig? Jeg kunne næsten tænke
mig at det er noget i nærheden af, hvad en tysk cykel koster uden afgift
(overdrivelse fremmer forståelsen). Men når de kan tage 1387+ moms for et
klistermærke såeee...

Thomas
RF 600





 
 
Jacob Bunk Nielsen (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-01-06 22:50

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> writes:

> Jeg sidder her og søger lidt på info om suzuki rf 600, da jeg forsøger at
> finde folk der har gode fif omkring maskinen, og dens eventuelle skavanker.
>
> Jeg har tidligere skrevet om mit benzinforbrug , der lyder på ca 11 L når
> der er tilbagelagt 170km, og den tvinger mig på reservetank. Jeg er ikke
> ligefrem imponeret over økonomien.

Jeg ved at Allan "lille Bager" havde samme problem med sin RF'er. Han
skriver også her i gruppen, men hvis han ikke lige ser dit indlæg, så
send ham evt. en mail. Jeg ved at han fik markant bedre benzinøkonomi
efter han skiftede strålerør. Hvor meget kan jeg dog ikke lige huske.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Steen Gruby (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 22-01-06 23:03

On Sun, 22 Jan 2006 22:46:10 +0100, "Thomas B. Andersen"
<t-buus@stofanet.dk> wrote:

Hej Thomas.
>
>Jeg kommer forbi dot enginerring, hvor jeg læser om slidte strålerør. Det
>kunne lyde som et problem min har, men jeg er dog ikke sikker. Kan jeg selv
>med det blotte øje se om det skulle være slidt, eller skal man måle på det?
>
Jeg har set strålerør der er slidt ovale efter montering af uoriginale
nåle.
Det ser ikke godt ud.
>
>Hvad koster 4 nye strålerør til en RF'er egentlig? Jeg kunne næsten tænke
>mig at det er noget i nærheden af, hvad en tysk cykel koster uden afgift
>(overdrivelse fremmer forståelsen). Men når de kan tage 1387+ moms for et
>klistermærke såeee...
>
Jeg ved ikke om RF'eren har løse dysser der kan skiftes - Det kan man
blot håbe på

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Thomas B. Andersen (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 23-01-06 11:43


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:vpv7t15nbdllhmeri2jq1sv4h4v3ph6c67@4ax.com...

>>
> Jeg ved ikke om RF'eren har løse dysser der kan skiftes - Det kan man
> blot håbe på

Er det del nr 29 på denne tegning
http://70.85.253.252/spst/1994%20RF600R/08.htm vi snakker om?

>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Thomas
RF 600R



Moller (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-01-06 14:47

Thomas B. Andersen wrote:
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> news:vpv7t15nbdllhmeri2jq1sv4h4v3ph6c67@4ax.com...
>
>> Jeg ved ikke om RF'eren har løse dysser der kan skiftes - Det kan man
>> blot håbe på
>
> Er det del nr 29 på denne tegning
> http://70.85.253.252/spst/1994%20RF600R/08.htm vi snakker om?

   Ja, det er strålerøret, husk at tjekke dine nåle (del nr. 26) de skal
være spejlglatte, så de ikke sider og høvler løs i
nåledysen(strålerøret, Neadle Jet, kært barn mange navne).

   De er ok dyre, så for gudsskyld få tjekket dine nåle... jeg fik mine
ødelagt på under 500km pga. dårligt lavet FactoryPro nåle i 2004, og det
kostede mig 2 sæt nye rør a 1500Kr. med det hele, plus en masse bøvl og
udgifter på ekstra rulninger og jeg ved ikke hvad :( men det kan du læse
om under anmeldelser inde på www.dmcn.dk under værkstedet Holtug MC,
samt i gamle indlæg herinde om samme emne... hmmmm, var også herinde der
var en der advarede mig mod de lorte nåle inden jeg købte dem :( man ak
nej, jeg fulgte ikke denne Guru gruppes gode råd, og endte med en mega
tømning af min pung(pengepungen).

   Men hvis du vil tjekke nemt så tager då låget af (del 17), og løfter
pænt spjældet op (del 19 og 18), og hver opmærksom på at den lille lorte
ring(del 56) ikke blir væk :) koste ik meget, men den køre a lort uden :)

   Så kigger du ned i selve nåledysen(del 29), måske lyser med en lomme
lygte derne... nede i bunden af denne er der et hul, dette hul skal være
100% rundt, er der den mindste tegn på ovalt slid, så er det skifte tid,
og der skal ik meget til...

   Symptomerne er enkle, den går hurtigt kortere og kortere på literen, og
efter en tid, begynder tomgang osv. også at blive dårligere, og du kan
ikke justere dig fra det :(

   Men husk at tjekke nålen nu du er i gang... når du skal skifte
strålerørende(som er ret nemt når det kommer til stykket, hvis man kan
gøre det indendørs) så husk at justere din flyder ind inden du samler...
eller rettere det er det sidste du gør inden du samler og monter
kaburator batteriet igen.

   Hvis du er i tvivl, så kan du altid sige til hvis du er på den store Ø
;) så kan jeg hjælpe, hvis du bor tæt nok på vordingborg ;) ellers kan
jeg anbefale Flemming Disc ;) hvis du vil bruge et værksted, eller hvis
du er i Nordsjælland, så er der Lydmuren MC :) de har skiftet dem rigtig
mange gange, selv på spritnye GS500'ere maskiner efter 20.000km er det
set på, og de havde original nålene i... men det er et problem inden for
de sidste par år så vidt jeg forstod, da de nye MC'er for lavet nålenede
på en ny måde, som ik holder skide godt aligevel, og ikke er glatte nok
til de ikke flår stråledysen som et rokostjern ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Thomas B. Andersen (23-01-2006)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 23-01-06 15:01


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:43d4de69$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Hvis du er i tvivl, så kan du altid sige til hvis du er på den store Ø ;)
> så kan jeg hjælpe, hvis du bor tæt nok på vordingborg ;) ellers kan jeg
> anbefale Flemming Disc ;) hvis du vil bruge et værksted, eller hvis du er
> i Nordsjælland, så er der Lydmuren MC :) de har skiftet dem rigtig mange
> gange, selv på spritnye GS500'ere maskiner efter 20.000km er det set på,
> og de havde original nålene i... men det er et problem inden for de sidste
> par år så vidt jeg forstod, da de nye MC'er for lavet nålenede på en ny
> måde, som ik holder skide godt aligevel, og ikke er glatte nok til de ikke
> flår stråledysen som et rokostjern ;)

Jeg holder til i det nordjyske, så der bliver ret langt til Vordingborg -
men ellers mange tak
for tilbudet! Jeg tror jeg tjekker efter, og evt. bestiller nogle nye hjem.
Jeg har iforvejen bestilt lidt
skruer hjem, men der er ret lang leveringstid på dele fra Suzuki for tiden.
Så kan de passende blive skiftet på værksted sammen
med det årlige eftersyn/justering. Og så kan jeg nok også få en før/efter
måling.
>
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Thomas
RF 600R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste