Thomas B. Andersen wrote:
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> news:vpv7t15nbdllhmeri2jq1sv4h4v3ph6c67@4ax.com...
>
>> Jeg ved ikke om RF'eren har løse dysser der kan skiftes - Det kan man
>> blot håbe på
>
> Er det del nr 29 på denne tegning
>
http://70.85.253.252/spst/1994%20RF600R/08.htm vi snakker om?
Ja, det er strålerøret, husk at tjekke dine nåle (del nr. 26) de skal
være spejlglatte, så de ikke sider og høvler løs i
nåledysen(strålerøret, Neadle Jet, kært barn mange navne).
De er ok dyre, så for gudsskyld få tjekket dine nåle... jeg fik mine
ødelagt på under 500km pga. dårligt lavet FactoryPro nåle i 2004, og det
kostede mig 2 sæt nye rør a 1500Kr. med det hele, plus en masse bøvl og
udgifter på ekstra rulninger og jeg ved ikke hvad :( men det kan du læse
om under anmeldelser inde på
www.dmcn.dk under værkstedet Holtug MC,
samt i gamle indlæg herinde om samme emne... hmmmm, var også herinde der
var en der advarede mig mod de lorte nåle inden jeg købte dem :( man ak
nej, jeg fulgte ikke denne Guru gruppes gode råd, og endte med en mega
tømning af min pung(pengepungen).
Men hvis du vil tjekke nemt så tager då låget af (del 17), og løfter
pænt spjældet op (del 19 og 18), og hver opmærksom på at den lille lorte
ring(del 56) ikke blir væk :) koste ik meget, men den køre a lort uden :)
Så kigger du ned i selve nåledysen(del 29), måske lyser med en lomme
lygte derne... nede i bunden af denne er der et hul, dette hul skal være
100% rundt, er der den mindste tegn på ovalt slid, så er det skifte tid,
og der skal ik meget til...
Symptomerne er enkle, den går hurtigt kortere og kortere på literen, og
efter en tid, begynder tomgang osv. også at blive dårligere, og du kan
ikke justere dig fra det :(
Men husk at tjekke nålen nu du er i gang... når du skal skifte
strålerørende(som er ret nemt når det kommer til stykket, hvis man kan
gøre det indendørs) så husk at justere din flyder ind inden du samler...
eller rettere det er det sidste du gør inden du samler og monter
kaburator batteriet igen.
Hvis du er i tvivl, så kan du altid sige til hvis du er på den store Ø
;) så kan jeg hjælpe, hvis du bor tæt nok på vordingborg ;) ellers kan
jeg anbefale Flemming Disc ;) hvis du vil bruge et værksted, eller hvis
du er i Nordsjælland, så er der Lydmuren MC :) de har skiftet dem rigtig
mange gange, selv på spritnye GS500'ere maskiner efter 20.000km er det
set på, og de havde original nålene i... men det er et problem inden for
de sidste par år så vidt jeg forstod, da de nye MC'er for lavet nålenede
på en ny måde, som ik holder skide godt aligevel, og ikke er glatte nok
til de ikke flår stråledysen som et rokostjern ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit ,
www.molnit.com