NSU Max Special Restaurering (Cont.)
Fra : Steen Gruby

Dato : 21-01-06 21:50

Fra : Futte & Co.

Dato : 21-01-06 22:13

Det ligner næsten en mo'tor'cykel

--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-01-06 22:59

On Sat, 21 Jan 2006 22:12:36 +0100, "Futte & Co."
<Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:

Hej Jørgen.

>Nydeligt, Steen !
>Det ligner næsten en mo'tor'cykel

Jeg har haft den nede på hjulene og checket affjedringen.
Det virker - Jeg kan næsten ikke få armeme ned ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 23:43

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hej Jørgen.

> Jeg har haft den nede på hjulene og checket affjedringen.
> Det virker - Jeg kan næsten ikke få armeme ned ,-)

Det er sgu flot arbejde der er lavet der

Brian jensen

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-01-06 23:56

On Sat, 21 Jan 2006 23:43:22 +0100, "Brian Jensen"
<b.zsnabelaoncable.dk> wrote:
Hej Brian.

>Det er sgu flot arbejde der er lavet der

Mange tak.
MEN - Vi er ikke ved vejs ende endnu ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter

Dato : 22-01-06 00:00

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
>
> Hej Jørgen.

> Jeg har haft den nede på hjulene og checket affjedringen.
> Det virker - Jeg kan næsten ikke få armeme ned ,-)

Det kan jeg godt forstå. Den ser flot ud. Den glæder jeg mig til at se.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-01-06 00:09

On Sat, 21 Jan 2006 23:59:43 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:

Hej Peter.

>Det kan jeg godt forstå. Den ser flot ud. Den glæder jeg mig til at se.

Der går nok nogen tid endnu før den ser asfalt.
Jeg har en mangelliste der er skræmmende lang.
Det er småting, men det løber op i omkring 5.000 før den er hjemme.
Alene lydpotten står i 2700.
Jeg håber at "den bevilligende myndighed" ser på mit projekt med milde
øjne

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-01-06 22:49

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> Hej.
>
> Så har Max'en rejst sig på hjulene.
> Nye billeder her: http://www.gruby.dk/foto's9.htm

Æv, kan du ikk' lave nogen pænere sidenavne? Min gnus/Firefox mener at
' afslutter linket, så jeg måtte lige rette op

/PS: tang jeg bruge et tangamperemeter som dit til at måle vekselstrøm
med? - vil gerne måle hvor meget effekt min cirkulationspumpe bruger
(den er så gammel at sparel.dk end ikke har den på listen over gamle
pumper

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-01-06 22:58

On Sat, 21 Jan 2006 22:48:38 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>/PS: tang jeg bruge et tangamperemeter som dit til at måle vekselstrøm
>med? - vil gerne måle hvor meget effekt min cirkulationspumpe bruger
> [...]
Ja, sagtens.
Det er til både AC og DC.
Du skal blot skille ledningen til pumpen så du måler på den ene leder.
Du kan blot sige til hvis du vil låne det.

Du må undskylde det med sidenavnene.
Det er Front Page der checker navngivningen, og den tror det er
legalt.
Jeg burde være klogere end den

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 21-01-06 23:04

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Æv, kan du ikk' lave nogen pænere sidenavne? Min gnus/Firefox mener at
> ' afslutter linket, så jeg måtte lige rette op

Opdater til nyeste Firefox. Mit har ingen problemer med linket.

Thomas
RF600R
Polini 911 Brutalis 10,8hk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-01-06 14:23

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Opdater til nyeste Firefox. Mit har ingen problemer med linket.

Efter nærmere omtanke skyldes det gnus, ikke ildræven. Iøvrigt kan
jeg ikke opdatere Firefox, da jeg kører på nyeste udgave

Men tak for datapoint'et.

Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-01-06 14:27

> [...]

> Du skal blot skille ledningen til pumpen så du måler på den ene leder.
> Du kan blot sige til hvis du vil låne det.

Hmmm - må lige tænke lidt her. Havde håbet på en løsning, hvor jeg
blot kunne 'sakse' rundt om nogle netledninger, for at måle strømmen
(egentlig den brugte effkt), en masse steder her i huset.

3700kWh er nemlig lidt rigeligt, når man hverken har el-komfur eller
elovn (korrekt, jeg har gasovn

Har iøvrigt kunnet læse mig til at mit køleskab er energiklasse E(!) -
ouch.

Kai, "lettere brugt køleskab billigt til salg"

Fra : Armand

Dato : 22-01-06 15:01

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Hmmm - må lige tænke lidt her. Havde håbet på en løsning, hvor jeg
> blot kunne 'sakse' rundt om nogle netledninger, for at måle strømmen
> (egentlig den brugte effkt), en masse steder her i huset.

Lav en kort forlængerledning hvorpå de to enkelte ledere er adsklite og
sæt den mellem kontakt og forbruger, hvorved du kan måle på én leder alene!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 23-01-06 14:52

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Hmmm - må lige tænke lidt her. Havde håbet på en løsning, hvor jeg
> blot kunne 'sakse' rundt om nogle netledninger, for at måle strømmen
> (egentlig den brugte effkt), en masse steder her i huset.

   hmmmm....

> 3700kWh er nemlig lidt rigeligt, når man hverken har el-komfur eller
> elovn (korrekt, jeg har gasovn

   hmmmmm..... tror du skal ha en Energi konsulent ud ;) vi bruger
4600kWh, og vi har enda Elvarme til hele første salen ;)

> Har iøvrigt kunnet læse mig til at mit køleskab er energiklasse E(!) -
> ouch.

   Ud med det lort, og få dig et Klasse A ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-01-06 17:28

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Lav en kort forlængerledning hvorpå de to enkelte ledere er adsklite
> og sæt den mellem kontakt og forbruger, hvorved du kan måle på én
> leder alene!

Jajaja, men det kræver stadig at jeg skal slukke for skidtet for at
måle på det - og det var det jeg ville undgå.

I tilfældet med cirkulationspumpen, er der ikke noget stik =8-|

Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-01-06 18:23

On Sun, 22 Jan 2006 17:27:40 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>Jajaja, men det kræver stadig at jeg skal slukke for skidtet for at
>måle på det - og det var det jeg ville undgå.
>
>I tilfældet med cirkulationspumpen, er der ikke noget stik =8-|

Kai gir' kaffe - Steen måler strøm

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-01-06 22:55

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> On Sun, 22 Jan 2006 17:27:40 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
> <khp@harrekilde.dk> wrote:
>
> Hej Kai.

> Kai gir' kaffe - Steen måler strøm

Det er bare en aftale

Detaljer tager vi lige offline.

Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-01-06 23:01

Moller <news@molnit.com> writes:

>    hmmmm....

>    hmmmmm..... tror du skal ha en Energi konsulent ud ;) vi
> bruger 4600kWh, og vi har enda Elvarme til hele første salen ;)

Jeg har leget med at slukke mit PC-legetøj eller sætte det i standby,
og det kan godt mærkes på "baggrunds forbruget".

>    Ud med det lort, og få dig et Klasse A ;)

Nej, Klasse A++ Men det bliver først når jeg skal renovere hele
køkkenet, da det nuværende hul til køleskabet er lidt 'off-mainstream'
(176 x 57cm hxb), og det er dumt at købe et tilfældigt køleskab som
passer ind i det nuværende hul, men som ikke nødvendigvis er det
køleskab jeg vil have efter jeg har renoveret.

Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-01-06 23:20

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Prøv at rette gnus-button-url-regexp.

*Prøver C-h v*
gnus-button-url-regexp's value is
"\\b\\(\\(www\\.\\|\\(s?https?\\|ftp\\|file\\|gopher\\|nntp\\|news\\|telnet\\|wais\\|mailto\\|info\\):\\)\\(//[-a-z0-9_.]+:[0-9]*\\)?[-a-z0-9_=!?#$@~%&*+\\/:;.,[:word:]]+[-a-z0-9_=#$@~%&*+\\/[:word:]]\\)"

*kigge* *glo* *tænke*

*Lys idé!* *ændre gnus-button-url-regexp til*
\b\(\(www\.\|\(s?https?\|ftp\|file\|gopher\|nntp\|news\|telnet\|wais\|mailto\|info\):\)\(//[-a-z0-9_.]+:[0-9]*\)?[-a-z0-9_=!?#$@~%&*+\/:;.,'[:word:]]+[-a-z0-9_=#$@~%&*+\/'[:word:]]\)

*teste*

Bingo

Kai (med meeeeeget høj nørdefaktor her til aften)

Fra : Bjarne

Dato : 22-01-06 07:42

Steen Gruby skrev:

> [...]
> Alene lydpotten står i 2700.
> Jeg håber at "den bevilligende myndighed" ser på mit projekt med milde

Også et kado har fra Sønderjylland, den er blevet flot.
Tør man spørge hvad sådan en tur løber op i.
Har nemlig også et lignende projekt i tankerne, men der er jo ingen
grund til at starte, hvis bevillingerne ikke rækker fra starten.

Bjarne
www.bc-data.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-01-06 21:16

On Sat, 21 Jan 2006 21:49:44 +0100, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

Hej.

Lidt opfølgning fra i dag.
Der er skruet lidt flere skruer i i dag.
Ikke noget der umiddelbart kan ses, men det rykker - omend langsomt.
Og dog.
..Der var et nyt speedometer til salg på E-bay i denne uge.
Det var Jørgen der gjorde mig opmærksom på det (Futte&Co).
Det helt rigtige med "guld" skala og NSU emblem.
Jeg er ikke ørn på det med nethandel, så Hekto bød på det for mig og
fik det hjem for 82 Øvro - Hekto er dagens helt
Jeg har en liste med manglende dele der strækker sig fra en lydpotte ,
alle kabler, en komplet lygteindsats til fodhvilergummi.
Jeg har forespurgt på stumperne, så jeg får sikkert en hård pris til
finansministeren
Men nu skal det være.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-01-06 22:38

> [...]

> Æv, kan du ikk' lave nogen pænere sidenavne? Min gnus/Firefox mener at
> ' afslutter linket, så jeg måtte lige rette op

Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-01-06 22:41

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Har iøvrigt kunnet læse mig til at mit køleskab er energiklasse E(!) -
> ouch.

Sælg det billigt til en kollegianer, som bare må have kolde øl på
værelset/køkkenet. De betaler vist kollektivt for el, og kolde øl skal
der jo til. Der må være nogle fra klubben der kan formidle en kontakt

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Bjørn S

Dato : 22-01-06 23:29

Steen Gruby wrote:
> Hej.
>
> Så har Max'en rejst sig på hjulene.
> Nye billeder her: http://www.gruby.dk/foto's9.htm

Hej Steen.
Smukt !
Så smukt at kranen har forlangt mig igang med min papkasse-NTV (uden
sammeligning forøvrig, hun lod sig bare forføre af bilderne) ;-/

--
/Bjørn

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-01-06 23:40

On Sun, 22 Jan 2006 23:28:33 +0100, Bjørn S <bjosko@Xyahoo.com> wrote:

Hej Bjørn.

>Smukt !
>Så smukt at kranen har forlangt mig igang med min papkasse-NTV (uden
>sammeligning forøvrig, hun lod sig bare forføre af bilderne) ;-/

Pas nu på.
Lise har lige meddelt mig at den kunne hun godt finde på at køre på.
Og jeg store idiot har replikeret at hvis hun tog et MC kort er det
hendes.
Så nu får vi se om jeg får lov til at beholde den

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bjørn S

Dato : 22-01-06 23:57

Steen Gruby wrote:
> [...]

> Lise har lige meddelt mig at den kunne hun godt finde på at køre på.
> Og jeg store idiot har replikeret at hvis hun tog et MC kort er det
Kortet ja... ??
Seriøst - big mistake

> Så nu får vi se om jeg får lov til at beholde den

Njah, her regner jeg da med at hun selv vil køre NTV'en (har allerede
kortet), og det er da også i orden. Det bliver en god nummer to cykkel.

--
/Bjørn