Kawasaki ER5 - originalkåbe ?
Fra : Knud Dam

Dato : 21-01-06 11:33

Er der nogen, der er bekendt med, om Kawasaki ER 5 kan/kunne købes med
original styr- eller helkåbe ?

Mvh

KD

Fra : Rene´

Dato : 21-01-06 21:53

Da jeg købte min ER5 sidste år, fik jeg at vide at der kun var et
mærke, nemlig TCP. Så jeg fik malet og monteret en TCP-helkåbe med
dobbelte forlygter for ca. 8500kr. alt incl.
Fordele : ¤ God vindbeskyttelse, men ikke uden jeg bukker mig ned.(Jeg
er 175 høj.)Vinden rammer præcis i hovedet, hvis jeg sidder oprejst.
¤ Gode lygter. ¤ Jeg synes at kåben gør at cyklen fremtræder mere
helstøbt, eller hvordan man vil udtrykke det.
Ulemper : -¤Spejlene er små, er dårligt udformet og sidder for tæt.
Man ser mere af skuldrene i spejlene end den bagvedkørende. ¤
Vibrationer i spejlene er der stort set hele tiden og slører billedet
noget. ¤ Urene skraber på kåben indvendigt når styret drejes. (Ikke
kun på min har jeg lagt mærke til) . Men jeg synes stadigvæk at
kåben var pengene værd.

Fra : Knud Dam

Dato : 22-01-06 00:47

"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej René.

Tak for meldingen vedr. kåbe - jeg kan godt se, at der er ikke kun fordele.

Det jeg egentligt tænkte på, det var om man kan eller har kunnet købe en ER5
med kåbe monteret fra fabrikken.

Det var noget, jeg kom til at diskutere med en kammi og jeg har aldrig set
en ER5 med originalmonteret kåbe.

Mvh

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-01-06 00:55

On Sun, 22 Jan 2006 00:46:57 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

Hej Knud.

>Det var noget, jeg kom til at diskutere med en kammi og jeg har aldrig set
>en ER5 med originalmonteret kåbe.

Hvis det skal være en to cyl. med kåbe vile jeg kigge på GPZ500.
Den ser ikke værst ud, og kører godt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 22-01-06 01:17

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Sun, 22 Jan 2006 00:46:57 +0100, "Knud Dam"

> Hvis det skal være en to cyl. med kåbe vile jeg kigge på GPZ500.
> Den ser ikke værst ud, og kører godt.

Hej Steen.

Der er ikke tale om, at Pernille skal have en anden mc. Det var udelukkende
fordi vi kom til at snakke om ER5 (som Pernille kører på og er rigtig glad
for). En af kammi'erne mente at ER5 kunne fås både med og uden kåbe, og jeg
mener, at den udelukkende er leveret uden kåbe. Et væddemål blev straks
indgået og jeg ville høre her i gruppen, om nogen kendte svaret.

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-01-06 01:26

On Sun, 22 Jan 2006 01:17:25 +0100, "Knud Dam"
> [...]

>mener, at den udelukkende er leveret uden kåbe. Et væddemål blev straks
>indgået og jeg ville høre her i gruppen, om nogen kendte svaret.

Forstået.
Hvis nu Pernille er vild med at få en kåbe på kunne det jo være at
plastic'en fra en GPZ passer?
Det skulle være til at få fat på.
OK med væddemålet.
Jeg håber du vandt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 08:56

[...]

Klip...............
Det er en god pris du har fået.
Jeg har lige fået en pris på ca. 7000 kr der til kommer så maling og
montering.
Umiddelbart kan jeg ikke få den malet og monteret for 1500 kr.
Forhandleren fortalte iøvrigt at, det er kun kåber til Kawasaki der ikke er
malet.

Hvad med en kåbe fra SB fiberdesing? Kunne kåben Viper ikke passe?
http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html

Har du evt. et par billeder må du gerne maile dem til mig.

Allan

Fra : Rene´

Dato : 22-01-06 11:22

Til Knud Dam.
Nu fik jeg ikke det hele med i mit svar til dig ang. kåbe. Jeg ville
have haft en ER5 med original helkåbe eller halvkåbe, men det findes
ikke og så vidt jeg ved, har den aldrig kunnet fåes med
originalmonteret kåbe. Jeg læste en del om modellen, lige fra den kom
og op til nu, før jeg købte den, men er aldrig stødt på en med
kåbe.Så skal man, som skrevet af andre, have en GPZ500, men så er
prisen en anden.

Fra : Knud Dam

Dato : 22-01-06 13:06

[...]

Det var lige det, jeg skulle vide !

Jeg har nemlig heller ikke hørt om ER5 med originalmonteret kåbe.

Tak for info.

; - )

KD