/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køler problemer - Zuki VS800
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 16:54

-Jeg har et irriterende problem med kølersystemet på min VS800, som
jeg købte sidste sommer.
Ventilatoren går aldrig igang, selvom knallerten får lidt pisk, og jeg
kan mærke 'strålevarmen' fra udstødning og cylindre. Min makker har en
maskine magen til, og på den går vent. igang, når hans maskine er godt
varm.
Det er ikke fordi jeg lige skal ud at køre disse dage, men det ku være
rart at få det fixet til den kommende sæsson. Knallerten står lunt og
dejligt og blander sig med bage-os i køkkenet.!

Det ku være meget interessant, om nogen med en tilsvarende maskine har
været ude for det samme problem, og har fundet løsningen.! (og vil
dele ud af erfaringerne)

Jeg har en Clymer manual, som jeg har stor glæde af.
Ventilatoren snurrer gevaldigt, når jeg kortslutter temp-switch på
køleren.
Kølertemp-switchen har jeg haft afmonteret og haft den i kog på
komfuret.
Den er off ved stue/køkken-temp., og går on ved ca. 110 gr. og igen
off ved ca. 100 gr.
Så den virker ok.
Også vandpumpe-thermostaten har jeg checket i en gryde.
Den begynder at åbne ved ca. 75 gr. og er helt åben ved ca. 90 gr.
samt lukket igen efter afkøling.
Den skulle dermed også være ok.
Der er fin gennemgang (med luft) gennem den tømte køler.!
Vandpumpen snurrer vældig, når motoren trækkes rundt af
el-starteren.!

For mig at se, betyder det manglende cirkulation af kølevand i
systemet; d.v.s. der kommer ingen varmt vand frem til køleren.!?
Vandpumpe-problem ell. blokering for cirkulation.?

Som den stædige gør-det-selv mekaniker, har jeg ik opgivet endnu, men
nye og konstruktive ideer modtages med kyshånd.!

Ps. jeg er ikke helt vild med at starte den op herinde i køkkenet, og
det er lidt besværligt at få den udenfor igen.
-
Efter ca. 25 år med bil; nu også
Zuki VS 800 Trude..


 
 
hb (20-01-2006)
Kommentar
Fra : hb


Dato : 20-01-06 17:27

hej
Du kan vel mærke på slangerne der går til køleren om de er varme?? ellers
kontrollér om der er go nok stel på køleren!
mvh
niels

"Jørgen Z. Alexandersen (slet CLT6Z)" <jorg79alex@CLT6Zsol.dk> skrev i en
meddelelse news:11377726580.762772886449536@dtext.news.tele.dk...
> -Jeg har et irriterende problem med kølersystemet på min VS800, som
> jeg købte sidste sommer.
> Ventilatoren går aldrig igang, selvom knallerten får lidt pisk, og jeg
> kan mærke 'strålevarmen' fra udstødning og cylindre. Min makker har en
> maskine magen til, og på den går vent. igang, når hans maskine er godt
> varm.
> Det er ikke fordi jeg lige skal ud at køre disse dage, men det ku være
> rart at få det fixet til den kommende sæsson. Knallerten står lunt og
> dejligt og blander sig med bage-os i køkkenet.!
>
> Det ku være meget interessant, om nogen med en tilsvarende maskine har
> været ude for det samme problem, og har fundet løsningen.! (og vil
> dele ud af erfaringerne)
>
> Jeg har en Clymer manual, som jeg har stor glæde af.
> Ventilatoren snurrer gevaldigt, når jeg kortslutter temp-switch på
> køleren.
> Kølertemp-switchen har jeg haft afmonteret og haft den i kog på
> komfuret.
> Den er off ved stue/køkken-temp., og går on ved ca. 110 gr. og igen
> off ved ca. 100 gr.
> Så den virker ok.
> Også vandpumpe-thermostaten har jeg checket i en gryde.
> Den begynder at åbne ved ca. 75 gr. og er helt åben ved ca. 90 gr.
> samt lukket igen efter afkøling.
> Den skulle dermed også være ok.
> Der er fin gennemgang (med luft) gennem den tømte køler.!
> Vandpumpen snurrer vældig, når motoren trækkes rundt af
> el-starteren.!
>
> For mig at se, betyder det manglende cirkulation af kølevand i
> systemet; d.v.s. der kommer ingen varmt vand frem til køleren.!?
> Vandpumpe-problem ell. blokering for cirkulation.?
>
> Som den stædige gør-det-selv mekaniker, har jeg ik opgivet endnu, men
> nye og konstruktive ideer modtages med kyshånd.!
>
> Ps. jeg er ikke helt vild med at starte den op herinde i køkkenet, og
> det er lidt besværligt at få den udenfor igen.
> -
> Efter ca. 25 år med bil; nu også
> Zuki VS 800 Trude..
>



Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 20:26

hb <n_j@stofanet.dk> skrev:
>hej
> Du kan vel mærke på slangerne der
>går til køleren om de er varme?? ellers
>kontrollér om der er go nok stel på køleren!
>mvh
>niels
>
Nåe ja, jeg har nu ikke mærket efter på slangerne.
Nu er systemet tømt for væske, men til foråret..
Både vent. og sensor på køleren har en stelledn., som går på mc-
stellet.


Matthias H Matthiess~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 20-01-06 17:29


"Jørgen Z. Alexandersen (slet CLT6Z)" <jorg79alex@CLT6Zsol.dk> skrev i en
meddelelse news:11377726580.762772886449536@dtext.news.tele.dk...
> -Jeg har et irriterende problem med kølersystemet på min VS800, som
> jeg købte sidste sommer.
> Ventilatoren går aldrig igang, selvom knallerten får lidt pisk, og jeg
> kan mærke 'strålevarmen' fra udstødning og cylindre. Min makker har en
> maskine magen til, og på den går vent. igang, når hans maskine er godt
> varm.
> Det er ikke fordi jeg lige skal ud at køre disse dage, men det ku være
> rart at få det fixet til den kommende sæsson. Knallerten står lunt og
> dejligt og blander sig med bage-os i køkkenet.!
>
> Det ku være meget interessant, om nogen med en tilsvarende maskine har
> været ude for det samme problem, og har fundet løsningen.! (og vil
> dele ud af erfaringerne)
>
> Jeg har en Clymer manual, som jeg har stor glæde af.
> Ventilatoren snurrer gevaldigt, når jeg kortslutter temp-switch på
> køleren.
> Kølertemp-switchen har jeg haft afmonteret og haft den i kog på
> komfuret.
> Den er off ved stue/køkken-temp., og går on ved ca. 110 gr. og igen
> off ved ca. 100 gr.
> Så den virker ok.
> Også vandpumpe-thermostaten har jeg checket i en gryde.
> Den begynder at åbne ved ca. 75 gr. og er helt åben ved ca. 90 gr.
> samt lukket igen efter afkøling.
> Den skulle dermed også være ok.
> Der er fin gennemgang (med luft) gennem den tømte køler.!
> Vandpumpen snurrer vældig, når motoren trækkes rundt af
> el-starteren.!
>
> For mig at se, betyder det manglende cirkulation af kølevand i
> systemet; d.v.s. der kommer ingen varmt vand frem til køleren.!?
> Vandpumpe-problem ell. blokering for cirkulation.?
>
> Som den stædige gør-det-selv mekaniker, har jeg ik opgivet endnu, men
> nye og konstruktive ideer modtages med kyshånd.!
>
> Ps. jeg er ikke helt vild med at starte den op herinde i køkkenet, og
> det er lidt besværligt at få den udenfor igen.
> -
> Efter ca. 25 år med bil; nu også
> Zuki VS 800 Trude..
>
Kan det måske være en luftlomme der hindrer for ordentlig cirkulation?
Hilsen Matthias



Eg Egemarke (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 20-01-06 17:52

Hvis den er defekt, altså ikke køler nok burde den jo ødelægge en top
pakning ?!?
Bruger den vand eller lign ??

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 20:29

Eg Egemarke <egemarke@hotmail.com> skrev:
>Hvis den er defekt, altså ikke
>køler nok burde den jo ødelægge en top
>pakning ?!?
>Bruger den vand eller lign ??
>
>--
>--
>MvH Eg Egemarke
>
Jeg har ikke mærket nogen mangel på kræfter.
Ikke heller nogen misfarvet udstødning.
Den bruger ikke vand, og har altid været toppet op med vand.


Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 20:28

Matthias H Matthiessen <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev:
>
>>
>Kan det måske være en luftlomme der
>hindrer for ordentlig cirkulation?
>Hilsen Matthias

Tja, det er vel en mulighed.
Det får jeg se til foråret, når jeg fylder systemet op med væske
og starter op.


Steen E. (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 20-01-06 17:57


> Ventilatoren går aldrig igang, selvom knallerten får lidt pisk, og jeg
> kan mærke 'strålevarmen' fra udstødning og cylindre. Min makker har en
> maskine magen til, og på den går vent. igang, når hans maskine er godt
> varm.
>

Bliver køleren varm ? Hvis ikke - så må vandcirkulationen være
forhindret et sted.

Hvis den bliver varm, så lyder det som om - med de målinger du har
foretaget - at det fungerer som det skal.

Såfremt det ikke virkede, så ville den begynde at koge (der er
selvfølgelig vand nok på)

På Fazeren tænder blæseren kun i varmt vejr, når man holder stille lige
efter en kvik tur/ved længere tids kø-kørsel i bytrafik.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 20:36

Steen E. <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev:

>
>Bliver køleren varm ? Hvis ikke -
>så må vandcirkulationen være
>forhindret et sted.
>
>Hvis den bliver varm, så lyder det
>som om - med de målinger du har
>foretaget - at det fungerer som det skal.
>
>Såfremt det ikke virkede, så ville
>den begynde at koge (der er
>selvfølgelig vand nok på)
>
>På Fazeren tænder blæseren kun i
>varmt vejr, når man holder stille lige
>efter en kvik tur/ved længere tids
>kø-kørsel i bytrafik.
>
>--
>Steen E.

Nej, køleren bliver ikke specielt varm, så jeg tror også, cirk.
bliver forhindret et sted.
Selv om den har været meget varm nogle gange, så tror jeg ikke,
den har kogt.
Har heller ikke brugt vand.!
Din Fazer gør det lige som min makkers køler.!


Ukendt (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-06 17:51


Jørgen Z. Alexandersen (slet CLT6Z) skrev i meddelelsen
<11377726580.762772886449536@dtext.news.tele.dk>...

<snip en masse tanker>

Hvis ikke at din mc koger vandet af, så har jeg svært ved at se noget
problem. Mon ikke snarere at det er din kammerats ventilatortermostat der er
lidt "hysterisk". Den slags termostater er typisk ikke så nøjagtige.

mvh
Orla
VTR-F, hvis kølerventilator kun starter efter længere tids kø/bykørsel.



Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 20:33

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid>
skrev:
>
>Hvis ikke at din mc koger vandet af,
>så har jeg svært ved at se noget
>problem. Mon ikke snarere at det er
>din kammerats ventilatortermostat der er
>lidt "hysterisk". Den slags
>termostater er typisk ikke så nøjagtige.
>
>mvh
>Orla
>VTR-F, hvis kølerventilator kun
>starter efter længere tids kø/bykørsel.

Nej, den koger ikke noget vand af systemet, men den bliver
dæleme varm, når vejret er flot og den har fået 'tæsk' ell. som
du selv skriver, ved by/kø-kørsel.
Sidste sommer startede min makkers vent. op adskillige gange, og
ikke hysterisk tit. Min vent. startede ikke op en eneste gang.!


Torben Scheel (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-01-06 18:17

Jørgen Z. Alexandersen (slet CLT6Z) wrote:
> -Jeg har et irriterende problem med kølersystemet på min VS800, som
> jeg købte sidste sommer.
> Ventilatoren går aldrig igang, selvom knallerten får lidt pisk, og jeg
> kan mærke 'strålevarmen' fra udstødning og cylindre. Min makker har en
> maskine magen til, og på den går vent. igang, når hans maskine er godt
> varm.

Jeg tilslutter mig koret, og mener at din maskine opfører sig normalt.
Jeg opdagede først at min VF750S havde elventilator efter et års
ejerskab. Første år kørte vi nemlig til nordkap..

Jeg blev sgu' helt nervøs da den en varm dag efter hjemkomst begyndte at
støvsuge.

--
vh
Torben

Matthias H Matthiess~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 20-01-06 19:05



>
> Jeg tilslutter mig koret, og mener at din maskine opfører sig normalt. Jeg
> opdagede først at min VF750S havde elventilator efter et års ejerskab.
> Første år kørte vi nemlig til nordkap..
>
> Jeg blev sgu' helt nervøs da den en varm dag efter hjemkomst begyndte at
> støvsuge.
>
> --
> vh
> Torben

Når Jørgen skriver der ikke kommer varmt vand frem til køleren, må der være
noget galt. Eller er motoren ikke så varm som han tror?
Hilsen Matthias



Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 20:41

>> Jeg blev sgu' helt nervøs da den en
>>varm dag efter hjemkomst begyndte at
>> støvsuge.
>>
>> --
>> vh
>> Torben
>
>Når Jørgen skriver der ikke kommer
>varmt vand frem til køleren, må der være
>noget galt. Eller er motoren ikke så
>varm som han tror?
>Hilsen Matthias

Når man kan føle strålevarmen fra forrøret og cyl. på buksebenet
(med overtræksbukser), så er den squ da warm.!


Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 20:38

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev:
>
>Jeg tilslutter mig koret, og mener
>at din maskine opfører sig normalt.
>Jeg opdagede først at min VF750S
>havde elventilator efter et års
>ejerskab. Første år kørte vi nemlig
>til nordkap..
>
>Jeg blev sgu' helt nervøs da den en
>varm dag efter hjemkomst begyndte at
>støvsuge.
>--
>vh
>Torben

Sku det virkelig være normalt..!??
Jeg ville nok også blive slem forskrækket, hvis/når min vent.
begynder at snurre højlydt.


Peter (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-01-06 20:48


"Jørgen Z. Alexandersen (slet CLT6Z)" <jorg79alex@CLT6Zsol.dk> wrote in
message news:11377726580.762772886449536@dtext.news.tele.dk...
> -Jeg har et irriterende problem med kølersystemet på min VS800, som
> jeg købte sidste sommer.
> Ventilatoren går aldrig igang, selvom knallerten får lidt pisk, og jeg
> kan mærke 'strålevarmen' fra udstødning og cylindre. Min makker har en
> maskine magen til, og på den går vent. igang, når hans maskine er godt
> varm.
>
> Jeg har en Clymer manual, som jeg har stor glæde af.
> Ventilatoren snurrer gevaldigt, når jeg kortslutter temp-switch på
> køleren.
> Kølertemp-switchen har jeg haft afmonteret og haft den i kog på
> komfuret.
> Den er off ved stue/køkken-temp., og går on ved ca. 110 gr. og igen
> off ved ca. 100 gr.
> Så den virker ok.

Står der i Clymer manualen at den først skal tænde ved 110 gr C?
Jeg synes det lyder lidt højt. Jeg ville forvente en temperatur midt/sidst i
90'erne.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 21:04

>> Den er off ved stue/køkken-temp., og
>>går on ved ca. 110 gr. og igen
>> off ved ca. 100 gr.
>> Så den virker ok.
>
>Står der i Clymer manualen at den
>først skal tænde ved 110 gr C?
>Jeg synes det lyder lidt højt. Jeg
>ville forvente en temperatur
>midt/sidst i
>90'erne.
>
>--
>Peter
>FJR1300A & NTV650

Jep; on ved ca. 110 gr. C, efter ca. 3 minutter, og off igen v.
ca. 104 gr.C.
Det var også deromkring, den reagerede i gryden (med kølervæske-
blanding)!.


Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 21:28

>>
>>Står der i Clymer manualen at den
>>først skal tænde ved 110 gr C?
>>Jeg synes det lyder lidt højt. Jeg
>>ville forvente en temperatur
>>midt/sidst i
>>90'erne.
>>
>>--
>>Peter
>>FJR1300A & NTV650
>
>Jep; on ved ca. 110 gr. C, efter ca. 3 minutter, og off igen v.
>ca. 104 gr.C.
>Det var også deromkring, den reagerede i gryden (med kølervæske-
>blanding)!.

Tilføjelse:
Iøvrigt tak for de mange og gode henvendelser/svar/ideer!!
Herligt. Det ha da givet mig nogle nye ideer.

Enten luftlommer, ell. en thermostat med lidt lavere on-værdi!?
Ka sikkert fåes én, der åbner ved max 100 gr.C.

Hilsner fra
Jørgen 'Intruder 800'


Futte & Co. (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 20-01-06 21:37


"Jørgen Z. Alexandersen (slet L8GFX)" <jorg79alex@L8GFXsol.dk> wrote in
message
> Enten luftlommer, ell. en thermostat med lidt lavere on-værdi!?
> Ka sikkert fåes én, der åbner ved max 100 gr.C.
>

Hej Jørgen !
Har du overvejet at overtale din kammersjuk til at bytte termostat, bare for
en kort periode ?


--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine, luftkølede, årgang 1975
Victoria KR 26 N, en fornem, luftkølet, 54'er
http://dfmc.dk/?id=70



Armand (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-01-06 22:45

Futte & Co. skrev:
> >
> Hej Jørgen !
> Har du overvejet at overtale din kammersjuk til at bytte termostat, bare for
> en kort periode ?

Hvad med at starte med at sammenligne termometer-visning på de to modeller?
Jeg hyler med i kort om at din er normal! Varmen fra udstødningen gør
kølevandet alligevel ikke noget ved og mange af de omtalte fejl burde
medføre en overopheding, hvilket din tilsyneladende ikke lider af - Til
gengæld kunne det sagtens være tilfældet med din makkers :-|

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Jørgen Z. Alexanders~ (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 21-01-06 00:28

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:

>
>Hvad med at starte med at sammenligne
>termometer-visning på de to modeller?
>Jeg hyler med i kort om at din er
>normal! Varmen fra udstødningen gør
>kølevandet alligevel ikke noget ved og
>mange af de omtalte fejl burde
>medføre en overopheding, hvilket din
>tilsyneladende ikke lider af - Til
>gengæld kunne det sagtens være
>tilfældet med din makkers :-|
>
>--
>Armand.

Hejsa;
Der er ingen termo-visning på dyret.!
Tja, det er vel rigtigt, at den ikke lider af overophedning.
Jeg ville nu være mere rolig, hvis vent. rørte på sig en gang i
mellem.!
Jeg ku jo checke, om man ka få en termostat med lidt lavere åbn.-
temp., ell. en sensor med lidt lavere aktiverings-temp.
Hvad ville du gå efter i første omgang.?
M.v.h. Jørgen


Steen E. (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 21-01-06 09:39


> Jeg ku jo checke, om man ka få en termostat med lidt lavere åbn.-
> temp., ell. en sensor med lidt lavere aktiverings-temp.
> Hvad ville du gå efter i første omgang.?
> M.v.h. Jørgen
>

Kølesystemet er under tryk, så ca. 110 gr. for at starte blæser lyder
helt fornuftigt.

Det giver også en bedre driftstemperatur, på dansk = den har godt af at
blive ordentligt varm, har du ikke bemærket hvor godt den går, når den
har fået en god lang, kvik tur ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Armand (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-01-06 11:57

Jørgen Z. Alexandersen (slet 6H1R7) skrev:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
>
>> Hvad med at starte med at sammenligne
>> termometer-visning på de to modeller?
>> Jeg hyler med i kort om at din er
>> normal! ....
>> mange af de omtalte fejl burde
>> medføre en overopheding, hvilket din
>> tilsyneladende ikke lider af - Til
>> gengæld kunne det sagtens være
>> tilfældet med din makkers :-|
>
> Der er ingen termo-visning på dyret.!

Monter et billigt ude/ind termometers ude-føler på begge modellers
termostathus v.h.a. strips eller gaffa-tape og gør jeres konklusioner!

> Tja, det er vel rigtigt, at den ikke lider af overophedning.
> Jeg ville nu være mere rolig, hvis vent. rørte på sig en gang i
> mellem.!

Du har allerede kontrolleret blæseren gennem kortslutning samt
kontaktens funktion, så hvad med at lade den stå i tomgang indtil
blæseren starter og lade dét være den trøst du tilsynaladende mangler!

> Jeg ku jo checke, om man ka få en termostat med lidt lavere åbn.-
> temp., ell. en sensor med lidt lavere aktiverings-temp.
> Hvad ville du gå efter i første omgang.?

Jeg byggede lidt om på det elektriske på min GPZ900R og kom derved til
at bruge (=afbryde) en følers ledning hvis funktion var at starte
kølerblæseren allerede midt i termometerets område i tilfælde af
olie-overhedning. At blæseren allerede tændte dér istedet for ved kanten
af det røde felt var mig til stor irritation omend at det ikke havde
nogen praktisk betydning - Så jeg ville lade være :-|

--
Armand.
(der tror at du bare har fået din makkers kørende blæser på hjernen som
en gimmick, trods det at det er en fejl)

Jørgen Z. Alexanders~ (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 21-01-06 13:33


>> Der er ingen termo-visning på dyret.!
>
>Monter et billigt ude/ind
>termometers ude-føler på begge modellers
>termostathus v.h.a. strips eller
>gaffa-tape og gør jeres
>konklusioner!
>
Tja, det ku lyde som en godt ide..!!
Ku være interessant.!

>> Tja, det er vel rigtigt, at den
>>ikke lider af overophedning.
>> Jeg ville nu være mere rolig, hvis
>>vent. rørte på sig en gang i
>> mellem.!
>
>Du har allerede kontrolleret
>blæseren gennem kortslutning samt
>kontaktens funktion, så hvad med at
>lade den stå i tomgang indtil
>blæseren starter og lade dét være
>den trøst du tilsynaladende mangler!
>
Vil prøve det, når den kommer igang igen.!

>> Jeg ku jo checke, om man ka få en
>>termostat med lidt lavere åbn.-
>> temp., ell. en sensor med lidt
>>lavere aktiverings-temp.
>> Hvad ville du gå efter i første omgang.?
>
At blæseren
>allerede tændte dér istedet for ved kanten
>af det røde felt var mig til stor
>irritation omend at det ikke havde
>nogen praktisk betydning - Så jeg
>ville lade være :-|
>
>--
>Armand.
>(der tror at du bare har fået din
>makkers kørende blæser på hjernen som
>en gimmick, trods det at det er en fejl)

Måske du har ret (er ellers ik meget for at gi andre ret
Min makkers blæser på hjernen...?? ;-0
Tak for dine udemærkede råd.!
Jørgen Intruder


Torben Scheel (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 22-01-06 14:33

Jørgen Z. Alexandersen (slet Y2DGD) wrote:

>> Armand.
>> (der tror at du bare har fået din
>> makkers kørende blæser på hjernen som
>> en gimmick, trods det at det er en fejl)
>
> Måske du har ret (er ellers ik meget for at gi andre ret

Så er der vist ingen grund til at søge råd..

> Min makkers blæser på hjernen...?? ;-0

At få noget på hjernen -> kan ikke få det ud af hovedet. Armand mener
bare at du næppe havde fejlsøgt så ivrigt hvis ikke din kammerat havde
samme maskine med et endet reaktionsmønster.

Lad os høre hvad afslutningen bliver.

--
vh
Torben

Armand (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-06 15:04

Torben Scheel skrev:
>
>> Min makkers blæser på hjernen...?? ;-0
>
> At få noget på hjernen -> kan ikke få det ud af hovedet. Armand mener
> bare at du næppe havde fejlsøgt så ivrigt hvis ikke din kammerat havde
> samme maskine med et endet reaktionsmønster.

Hæ!
Jeg tror nærmere at det er makkerens "blæser" der reageres på. Dét kan
jo være et og andet hvis ikke man lige kender hele historien

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Jørgen Z. Alexanders~ (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 22-01-06 23:50

>
>Lad os høre hvad afslutningen bliver.
>
>--
>vh
>Torben

Jo jo, jeg skal huske at fortælle, hvad enden på affæren bliver.
Det kan godt tage lidt tid, inden....

Takker for mange gode indlæg.!
Jørgen Alex


Jørgen Z. Alexanders~ (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 21-01-06 00:24

Futte & Co. <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev:
>
>Hej Jørgen !
>Har du overvejet at overtale din
>kammersjuk til at bytte termostat, bare for
>en kort periode ?
>
>
>--
>Jørgen , Brøndby

Hejsa;
Det synes lidt omstændigt at 'bytte' termostat med en anden.
I så fald vil jeg nok checke, om man ikke ka få en termostat med
lavere åbn.temp., ell. en sensor m. lavere aktiveringstemp.
Ved ik lige, hvad jeg skal gå efter først.!
M.v.h. Jørgen


Jørgen Z. Alexanders~ (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Z. Alexanders~


Dato : 20-01-06 21:41

>>Jep; on ved ca. 110 gr. C, efter ca. 3 minutter, og off igen
v.
>>ca. 104 gr.C.
>>Det var også deromkring, den reagerede i gryden (med
kølervæske-
>>blanding)!.
>
>Tilføjelse:
>Iøvrigt tak for de mange og gode henvendelser/svar/ideer!!
>Herligt. Det ha da givet mig nogle nye ideer.
>
>Enten luftlommer, ell. en thermostat med lidt lavere on-værdi!?
>Ka sikkert fåes én, der åbner ved max 100 gr.C.
>
>Hilsner fra
>Jørgen 'Intruder 800'

--
Efter ca. 25 år i bil, endelig
en Zuki VS 800 Trude..

Ups. mener ikke thermostat, men sel'følli sensor.!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste