Dårlig oplevelse med min forsikring
Fra : kc

Dato : 19-01-06 14:13

Har lige haft en dårlig oplevelse med forsikringen.

Har en inbo/mc og en ulykkesforsikring til sønnen og var dermed med i en "familie"
og fik nogle kontante fordele. Sønnen er blevet 18 og derved er ulykkes
forsikringen slut. For at være med i "familien " kræves det man har en indbo
forsikring + en forsikring mere, men de regner ikke min mc forsikring som en
ekstra, men en bil er i orden,og det har jeg ikke.

Så min indboforsikring stiger og jeg fandt hurtigt et selskab der er meget
billigere, men fik at vide at mit nuværende selskab at hvis jeg flyttede min
inboforsikring ville min mc forsikring stige med 25 %..

Moralen er ikke hvad jeg har oplevet, det har jeg haft en mistanke om et
stykke tid, men det kan være i har en kat der er forsikret og i sidste ende
kan det blive kr på mc forsikringen.

Så husk og kontakt jeres forsikring selskab også selvom det måske ikke lige
noget med mc at gøre, og høre hvordan det påvirker jeres andre forsikringer.

KC

http://www.dfmc.dk/default.asp?id=554

Fra : Dr.Enduro

Dato : 19-01-06 18:21

Hej Kim

Jeg kan kun anbefale dig at maile rundt til et par forsikringer og så få
et samlet tilbud, de vil ofte strække sig langt for at få dig som ny
kunde. Se evt. mere på forsikringsluppen.dk.

--

Hilsen Jan

Fra : Steen E.

Dato : 19-01-06 19:46

> Jeg kan kun anbefale dig at maile rundt til et par forsikringer og så
> få et samlet tilbud, de vil ofte strække sig langt for at få dig som
> ny kunde. Se evt. mere på forsikringsluppen.dk.

Er der nogen forsikringsselskaber som vil strække sig langt for at få
lov til at forsikre ny kunde med en MC ??

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Ronni

Dato : 19-01-06 21:20

Steen E. wrote:

> Er der nogen forsikringsselskaber som vil strække sig langt for at få
> lov til at forsikre ny kunde med en MC ??
Jeg vil sørme også gerne vide hvem det er???

Mvh
Ronni

Fra : rbk

Dato : 19-01-06 21:26

On Thu, 19 Jan 2006 20:20:05 +0000, Ronni wrote:

> Jeg vil sørme også gerne vide hvem det er???
>
> Mvh
> Ronni

Både Tryk og Topdanmark vil da gerne have MC'ere. Vil de ikke?
/holger

Fra : Dr.Enduro

Dato : 20-01-06 18:46

rbk wrote:

> Både Tryk og Topdanmark vil da gerne have MC'ere. Vil de ikke?
> /holger

Og desuden kan man forestille sig, at selskaberne gerne vil have fat i
hans andre forsikringer og derfor giver ham et godt tilbud på
mc-forsikringen.

--

Hilsen Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 19-01-06 20:10

On Thu, 19 Jan 2006 14:12:36 +0100, "kc" <sibm@SLETmailme.dk> wrote:

> [...]
>forsikring + en forsikring mere, men de regner ikke min mc forsikring som en
>ekstra, men en bil er i orden,og det har jeg ikke.

Kan det ikke løses ved at du selv (eller konen) fik en
ulykkesforsikring, så du kan blive i "familien"?

/Jan

Fra : kc

Dato : 19-01-06 21:18

--------------------

Hej Jan du læste åbentbart ikke mit indlæg ordentlig, eller forstod det
prøv engang til

Fra : kc

Dato : 19-01-06 21:35

Fra : Jan Bachman

Dato : 19-01-06 21:43

On Thu, 19 Jan 2006 21:17:55 +0100, "kc" <sibm@SLETmailme.dk> wrote:

>Hej Jan du læste åbentbart ikke mit indlæg ordentlig, eller forstod det
>prøv engang til

Hermed genlæst, men jeg blev ikke klogere. Hvad har jeg misset? Er
problemet ikke at sønnen er blevet 18 og selv skal betale forsikring?
Dermed er en forsikring forsvundet fra jeres familieforsikring, og I
opfylder ikke længere kravet for at være med i "familie"-gruppen. Kan
en ulykkesforsikring møntet på dig/konen ikke møde det krav? Eller
ligger problemet i at sønnen nu er 18, og der forsikringsteknisk ikke
længere er en "familie".

/Jan

Fra : kc

Dato : 19-01-06 21:56

> [...]
> en ulykkesforsikring møntet på dig/konen ikke møde det krav? Eller
> ligger problemet i at sønnen nu er 18, og der forsikringsteknisk ikke

Som jeg skrev var det en oplysning, om forsikringer, det er ikke alle der er
så oplyste som dig om forsikringer
Jeg har ikke kone eller flere børn

KC
http://www.dfmc.dk/?id=554

Fra : Steen Schmidt

Dato : 20-01-06 14:54

kc wrote:

> Som jeg skrev var det en oplysning, om forsikringer, det er ikke alle
> der er så oplyste som dig om forsikringer Jeg har ikke kone eller
> flere børn

Det kan være *du* skulle læse Jans indlæg igen. Du kan vel tegne en
ulykkesforsikring til dig selv?

Mvh
Steen

Fra : Anders Majland

Dato : 20-01-06 10:34

> Så husk og kontakt jeres forsikring selskab også selvom det måske ikke
> lige noget med mc at gøre, og høre hvordan det påvirker jeres andre
> forsikringer.

Jeg har diskuteret lidt med GF om det samme. Man skal der have 3
forsikringer udover biler og mc for at få deres 10% samlerabat - så jeg har
tegnet en auto-ulykke forsikring til ~100kr/årligt der så sparer mig
~1600kr/året (2mc, bil, hus og indbo forsikringer løber jo op)

Balladen skyldes at jeg havde fået at vide at mc forsikringerne talte med i
de 3, og da jeg for godt et år siden opdagede at jeg ikke fik rabatten talte
jeg med en medarbejder der lovede at ordne det. Da jeg så i december
opdagede at rabatten manglede på bilforsikringen havde jeg fat i dem igen.
Denne gang i en der kendte de regler de administrerede efter og det var
hendes forslag at tegne den auto-ulykke for at få rabbatten.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 20-01-06 18:49

Anders Majland wrote:

> [...]
> Denne gang i en der kendte de regler de administrerede efter og det var
> hendes forslag at tegne den auto-ulykke for at få rabbatten.

GF oplyste over for mig, at de ikke tjener på mc-forsikringerne, men at
de er at forstå som en service til deres kunder, så de ikke bliver nødt
til at rende til andre selskaber (med fare for at miste dem helt), så
det er sikkert derfor, mc-forsikringen ikke tæller med.

--

Hilsen Jan