Bagerste saddel på Honda GL 650 (SilverWin~
Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 17-01-06 22:43

Hvordan f..... får man den af?
Jeg troede den blev holdt af de 4 skruer der holder bøjlen, men..

Hvordan sidder den fast?

Edvard Korsbæk

Fra : Grunnet

Dato : 17-01-06 23:00

"Edvard Korsbæk" <Edvardudenspam@bb-soft.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan f..... får man den af?
> Jeg troede den blev holdt af de 4 skruer der holder bøjlen, men..
>
> Hvordan sidder den fast?
>
> Edvard Korsbæk

Det er fastholdt af et par fjederbelastede "kroge" der åbnes ved, med en
fastnøgle/svensknøgle, at dreje de møtrikker/sekskanter der sidder på hver
side af cyklen lige under sadlen (en på hver side).
Samtidig med at du dermed åbner krogene skal du løfte i sædet.

Håber dette er forståeligt.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 18-01-06 00:03

Tak for'et!
Jeg leder efter dem.
Da den ene taske ikke kan fjernes bliver det nok ikke helt nemt.
Kan du huske hvilken nøglevidde der skal bruges?

Edvard

Fra : Grunnet

Dato : 18-01-06 06:47

> Tak for'et!
> Jeg leder efter dem.
> Da den ene taske ikke kan fjernes bliver det nok ikke helt nemt.
> Kan du huske hvilken nøglevidde der skal bruges?

Nej, desværre ikke, og jeg kan ikke komme til min cykel før til foråret, men
12/14 mm er mit gæt.
Jeg mener at kunne huske, at møtrikkerne/boltene er med til at holde mit
taskestativ (krauser) på plads.
Det er længe siden jeg har haft sædet løftet af, og i min fremskredne alder
kan det en gang imellem knibe med hukommelsen.

På nogle cykler sidder der under sædet en "pal" i hver side man kan skubbe
til for at åbne krogene, men dem havde du nok opdaget hvis de var på din
cykel.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-01-06 22:06

Edvard Korsbæk wrote:

> Hvordan f..... får man den af?
> Jeg troede den blev holdt af de 4 skruer der holder bøjlen, men..

> Hvordan sidder den fast?

Hvis jeg husker rigtigt.... Bagpå er der 2 kromgreb, med hjelmholder
sammen med. Man sætter sin tændingsnøgle ind der, drejer nøglen og vipper
de 2 håndtag helt frem til det siger klik. Så løfter man sædet bagved og
trækker det lidt bagud. Og voila

Sådan var det på min GL500i med original topboks og sidetasker

/
Jesper