finde ejer
Fra : Frank E Christensen

Dato : 17-01-06 16:19

Hej
jeg har for et stykke tid siden fundet en gammel mc som ser temmelig
forladt ud i en baggård. Jeg vil meget gerne have fat i ejeren og spørge
om den er til salg. Jeg ved at man kan gå ind på en hjemmeside og få
oplyst navnet hvis man har nummerpladen og det har jeg. Så det jeg vil
spørge om, er om der er nogen der ved hvad den hjemmeside hedder.

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-01-06 17:21

"Frank E Christensen" <frankechristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved at man kan gå ind på en hjemmeside og få
> oplyst navnet hvis man har nummerpladen og det har jeg. Så det jeg vil
> spørge om, er om der er nogen der ved hvad den hjemmeside hedder.

Det kan man ikke. Kun politi, synshal og forsikringsselskaber har adgang til
de data.

Sæt en seddel på motorcyklen i stedet.

/Caspersen

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 17-01-06 17:30

C. Caspersen wrote:

> Det kan man ikke. Kun politi, synshal og forsikringsselskaber har adgang til
> de data.
>
> Sæt en seddel på motorcyklen i stedet.

Tja, det kunne man da engang hos Applus:
<http://applus.dk/>

Har jeg selv prøvet en gang.

Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Fra : Armand

Dato : 17-01-06 21:22

Kenneth Østrup skrev:

> Tja, det kunne man da engang hos Applus:
> Har jeg selv prøvet en gang.

Det forudsætter at køretøjet har været gennem møllen indenfor den tid
hvor muligheden har forekommet, hvilket formodentlig højest er inden for
de sidste fem års tid :-/
Havde det været en bil, som er underlagt periodisk syn, var chancen
derfor selvsagt større end for en motorcykel, der ikke skal synes andet
end ved ejerskifte

Jeg vil foreslå at starte med at rette henvendelse til sheriffen og høre
om den evt. skulle være stjålet+gemt+glemt/overset.
Politiet må ikke udlevere oplysninger om ejere af køretøjer; men hvis
man ved samme lejlighed havde medbragt et alm. brevkort (= á åben
korrespondance) til ejeren, hvorpå kun adressen manglede, så kunne man
måske lokke betjenten til efterfølgende at adressere og afsende det -
Det er i hvertfald en mulighed jeg ikke ville lade være uprøvet :-|

--
Armand.

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-01-06 22:00

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse

> Tja, det kunne man da engang hos Applus:
> <http://applus.dk/>
>
> Har jeg selv prøvet en gang.

Ja, at få oplyst mærke, model synsresultat etc, men ikke navn og adresse på
ejeren.

/Caspersen

Fra : Grunnet

Dato : 17-01-06 22:14

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse

> Ja, at få oplyst mærke, model synsresultat etc, men ikke navn og
> adresse på ejeren.
>
> /Caspersen

Jo, i en kort periode kunne man faktisk ud fra registreringsnummer finde
navn og adresse via applus,
indtil de fik lukket hullet.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-01-06 23:48

"Grunnet" <steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, i en kort periode kunne man faktisk ud fra registreringsnummer finde
> navn og adresse via applus,
> indtil de fik lukket hullet.

OK - beklager min uvidenhed.

Men eftersom hullet nu er lukket, påstår jeg, at det ikke kan lade sig gøre
at finde disse oplysninger på nettet.

/Caspersen

Fra : Grunnet

Dato : 18-01-06 20:33

> "Grunnet" <steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> skrev i en meddelelse

> OK - beklager min uvidenhed.
>
> Men eftersom hullet nu er lukket, påstår jeg, at det ikke kan lade
> sig gøre at finde disse oplysninger på nettet.

Enig i din påstand
Jeg både tror og især håber det ikke kan lade sig gøre.

Fra : Frank E Christensen

Dato : 17-01-06 19:19

C. Caspersen wrote:

> [...]

> Det kan man ikke. Kun politi, synshal og forsikringsselskaber har adgang til

Det må være noget nyt, for det er ikke mere end et halv år siden jeg
benyttede mig af det sidst, men kan ikke huske hjemmesiden.

Fra : PeterL

Dato : 17-01-06 21:19

Jeg fandt engang ejeren til en MC (Som havde glemt nøglerne i tændingen) ved
at ringe til politiet. Måske de vil hjælpe?

-PeterL