Var kørt da jeg fik denne - De er iøvrigt rigtig gode omend ikke særligt MC
relaterede.
Jeg brugte en om en kanin, en bjørn og en frø...
Tak for hjælpen!
Ganske rigtigt forsinket julefrokost - Og jeg skal nok hilse.
Desværre er det ikke mere rigtigt at Quantas aldrig har oplevet større
ulykker - Men de er stadig det eneste selskab der kun har oplevet en.
I øvrigt tyder det på at vi laver 'Harzen IV' i år..
Edvard
"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns974BA9682D222alonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> "Edvard Korsbæk" <Edvardudenspam@bb-soft.dk> skrev i
> news:43c8f846$0$47034$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>> Hvem har noget godt!
>> Jeg skal underholde er jeg bange for
>> Edvard
>
> Hva´så - forsinket julefrokost - du må hilse!
> Glemmer aldrig dengang du optrådte i korte Lederhosen!
>
>
> Her er en jeg gemte fra tidligere tråd:
>
> "Denne her fra virkeligheden er simpelthen for god til at holde for sig
> selv...:
> Quantas er det australske luftfartsselskab.
> Efter hver flyvning udfylder piloten en fejlrapport, der overfor
> mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under
> flyvningen, som kræver reparation eller rettelse.
> Blanketten er et stykke papir, som piloten udfylder, og som mekanikerne
> derefter læser, hvorefter de retter op på problemet. De oplyser så
> skriftligt på blankettens nederste halvdel hvilke udbedringer de har
> foretaget, og piloten gennemlæser derefter rapporten inden næste
> flyvning.
> Ingen skal påstå, at personalet på jorden og mekanikerne mangler
> humoristisk sans !
> Her er nogle virkelige registrerede klager over manglende
> vedligeholdelse og problemer, som Quantas piloter har indleveret, samt
> hvilken løsning vedligeholdelsespersonalet har noteret.
> Forresten, så er Quantas det eneste større flyselskab, der aldrig har
> haft en alvorlig ulykke!
>
>
> P = Problem indberettet af piloten.
> S = Svar noteret af mekanikeren.
>
> P: Inderste hjul i venstre side skal næsten skiftes.
> S: Har næsten skiftet inderste hjul i venstre side!
>
> P: Test-flyvningen gik OK, bortset fra, at den automatiske landing var
> noget hård.
> S: Der er ikke installeret automatisk landing på dette fly...
>
> P: Propel nr. 2 får ikke tilført nok propelsmørelse.
> S: Tilførsel til propel nr. 2 normal. Tilførslen til propel nr. 1, 3 og
> 4 er i uorden !
>
> P: Et eller andet sidder løst i cockpittet.
> S: Et eller andet er blevet strammet i cockpittet.
>
> P: Døde insekter på forruden.
> S: Levende insekter er i restordre...
>
> P: Autopiloten udløser et fald på 200 fod, når flyvehøjden skal
> fastholdes.
> S: Kan ikke genskabe problemet på landjorden !
>
> P: Bevis på læk i højre sides landingsstel.
> S: Beviset fjernet.
>
> P: Lyden i samtaleanlægget er utroligt høj.
> S: Lyden i samtaleanlægget indstillet til et mere troværdigt niveau.
>
> P: Modstandslåse får gashåndtaget til at sidde fast.
> S: Det er ligesom dét, de er der for...
>
> P: Radioen ude af drift.
> S: Radioen er altid ude af drift, når den står på OFF.
>
> P: Har en mistanke om revne i forruden.
> S: Har en mistanke om, at du har ret!
>
> P: Mangler motor nr. 3.
> S: Motoren fundet på højre vinge efter kort eftersøgning...
>
> P: Flyet opfører sig sjovt.
> S: Flyet har fået besked på at tage sig sammen, flyve ordentligt og være
> lidt seriøst !
>
> P: Radaren brummer.
> S: Har omprogrammeret radaren til tale.
>
> P: Mus i cockpittet.
> S: Kat installeret."
>
>
> --
> Mvdlh -
http://dfmc.dk/arne_lorenzen