Bremsekloder, sinter eller organisk?
Fra : Rene Joergensen

Dato : 11-01-06 22:47

Hej.

Jeg står foran et skift af alle skiver på MC'en.

Jeg har fundet frem til at det nok bliver EBC fra M&P til £125 pr. stk
for foran og £62 for bagpå.

Der skal naturligvis også nye klodser til nye skiver, men hvad skal man
vælge? Sinter, organisk (M&P kalder dem "ORGANIC (KEVLAR) PADS"), eller
noget helt tredje?

Skiverne skal gerne holde så længe som muligt til den pris, men kværnen
skal også kunne stoppe, så det er vel et kompromis man skal indgå?

Hvad kører folk med/Ville I vælge?

--
-René

Fra : Moller

Dato : 11-01-06 23:05

Rene Joergensen wrote:
> [...]
>
> Skiverne skal gerne holde så længe som muligt til den pris, men kværnen
> skal også kunne stoppe, så det er vel et kompromis man skal indgå?

   Jeg vil ALDRIG køre med det organic kevlar lort igen :( af de mærker
jeg har prøvet så vil ikke engang min MZ få lov at få det junk på. Groft
sagt er de livsfarlige hvis man skal mere end nedsætte farten lidt :(
endten tager de ikke fat, og gør de det endeligt så slask.

   At tænke i skive levetid ;) tjaaaa. Det er jo lang tid til de er slidt
op fra nye af, så der er støre risiko for at du har solgt den inden,
eller glemt skivebremselåsen og for startede cyklen :) end at du selv
slider dem op :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-01-06 15:09

> Hvad kører folk med/Ville I vælge?
>
> --
Jeg brugte Sintermetal på min XJ600S, bremsede godt og skiven holdt 67000km.
Bruger Sintermetal på min nye og det fortsætter jeg med.
Det dur´
Jeg kender ikke Organisk, men hvis det er det samme som keramisk, så lad
være.

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04