|
| Hvornår er det "sikkert" at starte med at ~ Fra : Mikael Jørgensen |
Dato : 11-01-06 16:17 |
|
Hej alle.
Nu går jeg her i Aalborg, og kigger efter dæk, og andre ting til biken. I
mandags gik ungerne stadigvæk på den tilfrosne sø på vej på arbejde, men
idag tør de ikke mere, sneen er stortset væk og det har regnet hele
dagen...
Jeg har ikke lyst til at køre hvis der er risiko for at min bike kan tage
skade på lang sigt af det. Dvs. er ikke glad for salt og sådan...
Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs alligevel) -Nogen
siger når det har regnet een gang er salten væk, men er den også det?
Mvh
Mikael Jørgensen
GSX-R 750 '90
| |
Steen E. (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 11-01-06 16:26 |
|
> Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
> vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs
> alligevel) -Nogen siger når det har regnet een gang er salten væk, men
> er den også det?
>
> Mvh
> Mikael Jørgensen
> GSX-R 750 '90
ja, for mig skal der være gået mindst 14 dage med flere mellemliggende
regnvejr efter sidste saltning + solen stå højt på himlen. Så engang i
april ?
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
>
| |
Anna M. Andersen (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 11-01-06 16:55 |
|
Steen E. <steen-e*fjernes*@ofir.dk> wrote:
> > Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
> > vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs
> > alligevel) -Nogen siger når det har regnet een gang er salten væk, men
> > er den også det?
> >
> > Mvh
> > Mikael Jørgensen
> > GSX-R 750 '90
>
> ja, for mig skal der være gået mindst 14 dage med flere mellemliggende
> regnvejr efter sidste saltning + solen stå højt på himlen. Så engang i
> april ?
Enig. Jeg håber dog at vi kan være lige så heldige som sidste år. Jeg
mener at vi var ude første gang allerede midt i Marts
/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
Torben Scheel (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-01-06 19:56 |
|
Anna M. Andersen wrote:
>
> Enig. Jeg håber dog at vi kan være lige så heldige som sidste år. Jeg
> mener at vi var ude første gang allerede midt i Marts
>
Joh - men koldt var det. Her er et billede fra 7/3 :
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=9909&m=full
Var det d. 14/3 bakken åbnede? Det var en af de første gode dage, men
det var dælme koldt.
--
vh
Torben
| |
Steen E. (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 11-01-06 21:08 |
| | |
Moller (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 11-01-06 21:33 |
|
Steen E. wrote:
>> Joh - men koldt var det. Her er et billede fra 7/3 :
>> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=9909&m=full
>>
>> Var det d. 14/3 bakken åbnede? Det var en af de første gode dage, men
>> det var dælme koldt.
>>
>> --
>> vh
>> Torben
>
> ojj - hvor kan du nænne at tage så'en flot Yamaha ud i sne, sjap, salt
> og grus ????
Er der ik Sneplov på en FJ1200 fra fabrikken ? eller er det ekstra
udstyr sammen med larveføderne ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
Ole Hansen (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 11-01-06 21:35 |
|
Steen E. wrote:
> ojj - hvor kan du nænne at tage så'en flot Yamaha ud i sne, sjap, salt
> og grus ????
Åhhh nej.. Frossen vand!! PAS PÅ!
(Men ja, den ser fin ud da)
--
Ole Hansen
| |
Torben Scheel (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 12-01-06 16:35 |
|
Steen E. wrote:
> ojj - hvor kan du nænne at tage så'en flot Yamaha ud i sne, sjap, salt
> og grus ????
>
Den blev kun rullet ud fra garagen til fotosession efter lakering. Men
da bakken åbnede kunne jeg ikke holde den tilbage længere
Og Moller - FJ1100 om jeg må bede ..
--
vh
Torben - der har de 2 dele til sneploven liggende i garagen til næste
lakeringsshow.
| |
Mikael Jørgensen (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Mikael Jørgensen |
Dato : 11-01-06 20:05 |
|
Steen E. wrote:
>> Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
>> vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs
>> alligevel) -Nogen siger når det har regnet een gang er salten væk, men
>> er den også det?
>>
>> Mvh
>> Mikael Jørgensen
>> GSX-R 750 '90
> ja, for mig skal der være gået mindst 14 dage med flere mellemliggende
> regnvejr efter sidste saltning + solen stå højt på himlen. Så engang i
> april ?
Hmm okay, det har jeg hørt flere steder fra... Sidste år kørte jeg lidt i
januar og igen 7 marts (på min fødselsdag), men mit januar eventyr kostede
mig en del rust på den gamle GS'er og tabte 9k på den over een sæson...
Havde dog håbet at i år kunne jeg holde mig indtil det meste salt er væk,
men engang i starten af marts er det nok næsten frivillig tvang at jeg
begynder at lufte biken...
| |
Carl Dragert (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Carl Dragert |
Dato : 11-01-06 17:04 |
|
> Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
> vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs alligevel) -Nogen
> siger når det har regnet een gang er salten væk, men er den også det?
>
Jeg kører ikke igen før i morgen kl. 7.30.
Jeg ved godt at salt kan gøre det lidt fedtet at køre, men man kan jo nøjes
med at følge trafikken og 'køre efter forholdene' som det hed i gamle dage.
Mine BT010 giver faktisk et rimeligt vejgreb, trods vejrgudernes og
vejvæsenets forsøg på sabotage.
--
mvh. Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531
| |
Kenneth Østrup (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 11-01-06 18:30 |
|
Carl Dragert wrote:
>>Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
>>vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs alligevel) -Nogen
>>siger når det har regnet een gang er salten væk, men er den også det?
>>
>
>
> Jeg kører ikke igen før i morgen kl. 7.30.
> Jeg ved godt at salt kan gøre det lidt fedtet at køre, men man kan jo nøjes
> med at følge trafikken og 'køre efter forholdene' som det hed i gamle dage.
> Mine BT010 giver faktisk et rimeligt vejgreb, trods vejrgudernes og
> vejvæsenets forsøg på sabotage.
Sådan skal det være!
Jeg kan desværre ikke køre nogle steder med motoren på operationsbordet
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: < http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: < http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984
| |
Ukendt (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-01-06 22:52 |
|
"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:43c540ae$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg kan desværre ikke køre nogle steder med motoren på operationsbordet
>
Fik du glasblæst den motor ?
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
Kenneth Østrup (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 12-01-06 00:45 |
|
Dannie wrote:
> Fik du glasblæst den motor ?
>
Skal hente den nede hos Gladsaxe metalsliberi i morgen
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: < http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: < http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984
| |
Ukendt (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-06 15:18 |
|
"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:43c5986c$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Dannie wrote:
>> Fik du glasblæst den motor ?
>>
>
> Skal hente den nede hos Gladsaxe metalsliberi i morgen
Billeder
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
Ole Hansen (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 11-01-06 18:52 |
|
Mikael Jørgensen wrote:
> Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
> vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs alligevel) -Nogen
> siger når det har regnet een gang er salten væk, men er den også det?
1. Marts.. Med mindre, der ligefrem er snestorm så skal jeg ud 1. Marts..
> Mvh
> Mikael Jørgensen
> GSX-R 750 '90
--
Ole Hansen
| |
Armand (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-01-06 19:42 |
|
Mikael Jørgensen wrote:
>
> Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
> vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs alligevel)
> -Nogen siger når det har regnet een gang er salten væk, men er den
> også det?
En effektiv salt-fælde er bilers forlygteglas hvorpå forekommende
gadevand inddampes p.g.a. varmen fra lampen. Hvis der er salt i
pågældende gadevand vil man tydeligt kunne smage(!) det, så gnid med
fingeren på et beskidt forlygteglas og smag efter!
Hvis du ønske en sikker aktuel update og ikke selv har bil, så tilbyd
din anbo at vaske hans forlygter for ham, hvorefter du er sikker på at
forekommende inddampninger hører til perioden derefter!
--
Armand.
| |
Aragorn Elessar (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 12-01-06 21:32 |
|
"Mikael Jørgensen" <mikjo@websigners.dk> wrote in message
news:dq37gg$jgn$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej alle.
>
> Nu går jeg her i Aalborg, og kigger efter dæk, og andre ting til biken. I
> mandags gik ungerne stadigvæk på den tilfrosne sø på vej på arbejde, men
> idag tør de ikke mere, sneen er stortset væk og det har regnet hele
> dagen...
>
> Jeg har ikke lyst til at køre hvis der er risiko for at min bike kan tage
> skade på lang sigt af det. Dvs. er ikke glad for salt og sådan...
>
> Men hvornår kunne man godt begynde at kører igen? (Ved godt det er et
> vurderings spørgsmål, men vil gerne have jeres inputs alligevel) -Nogen
> siger når det har regnet een gang er salten væk, men er den også det?
>
> Mvh
> Mikael Jørgensen
> GSX-R 750 '90
Jeg ved at en af mine kammerater allerede ligger og skøjter rundt på sin
R1150 RT, og det har han gjort hele efteråret og vinteren igennem.
Helårsforsikring er en god ting!
Manden skal jo til og fra arbejde, ik'?
Mc'en bliver så også vasket ret tit, hvis ikke hver dag.
Venlig hilsen
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Søren Dahl (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Søren Dahl |
Dato : 12-01-06 23:25 |
|
Man kan jo teknisk set godt køre hele året - også når det er glad og
der bliver saltet - man skal bare være MEGET flittig med at vaske og
bruge anti rust midler og så være en smule ligeglad med cyklen - nok
noget som hører mest til os off road kører - tror nu hvis jeg havde en
200000,- + gadecykel min holdning ville være anderledes - men min
gamle alp kommer da ud så snart det bliver lidt lysere og lidt mere
behageligt at køre langt - også selv om der stadig er salt - men helt
ærlig, den er nok heller ikke meget mere end 40 K værd - så den skal
bare bruges!
MVH Søren
| |
Anders Majland (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 13-01-06 19:39 |
|
> men min
> gamle alp kommer da ud så snart det bliver lidt lysere og lidt mere
> behageligt at køre langt - også selv om der stadig er salt - men helt
> ærlig, den er nok heller ikke meget mere end 40 K værd - så den skal
> bare bruges!
Motorcykler skal slides op inden de ruster op
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998 63000km før motorskade har sat en pause u lejen
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 82Mm < kørende med 45000km på den aktuelle
motor (som var monteret inden jeg overtog den)
| |
Grunnet (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 13-01-06 20:08 |
|
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:43c7f49d$0$47023$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
> Motorcykler skal slides op inden de ruster op
Det er jo netop derfor vi ikke kører når der er salt på vejene
Gode cykler er jo ikke til at slide op, så de skulle jo nødigt begynde at
ruste
--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '1984
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)
| |
|
|