Suzuki bandit udstødning
Fra : Bo Christensen

Dato : 10-01-06 21:09

Halløjsa derude i vinterkulden,
Min Bandit 600 '96 skal have nye dæk og ny udstødning til næste sæson,
dækkene har jeg styr på, men hvad med potten ?
Jeg har forventning om en federe og dybere lyd end den standardpotte der
er på nu, ikke en forventning om flere heste/bedre moment.
Modsat har jeg en åben race-potte til den, og den kan de høre helt oppe på
politigården, så det er ikke sagen.
Jeg har et tilbud på en akropovic, og en remus, hvilken skal jeg vælge ?
Begge er af slipon typen, akropovic kræver ikke omdysning remus har jeg
ikke styr på (endnu).
Så hvor er lyden bedst (=dybest og mest 2cylinderagtig :D) ?
/bo

Fra : Hekto

Dato : 10-01-06 21:22

> Så hvor er lyden bedst (=dybest og mest 2cylinderagtig :D) ?

På de røde! ... så sælg slambert'en og køb sådan een!

- Sorryyyyyyyyyyyyyyy!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 11-01-06 03:15

Hekto wrote:

> På de røde! ... så sælg slambert'en og køb sådan een!
>
> - Sorryyyyyyyyyyyyyyy!

En Dnepr?

Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 11-01-06 03:16

Kenneth Østrup wrote:

> En Dnepr?

Sådan en og en åbne sportspotter, så kan den høres helt inde på den røde
plads ;-D

Fra : Bo Christensen

Dato : 11-01-06 08:43

Hekto wrote:

> På de røde! ... så sælg slambert'en og køb sådan een!
>
> - Sorryyyyyyyyyyyyyyy!

jeg er ved at spare op (916 regner jeg med) men indtil da

Fra : Hekto

Dato : 11-01-06 12:32

> jeg er ved at spare op (916 regner jeg med) men indtil da

- renten er da lav nu, og priserne er i bund!

(Kenneth! - du bliver pisket til blods med et knækket snørrebånd, til
sommer!)

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 11-01-06 16:26

Hekto wrote:
> (Kenneth! - du bliver pisket til blods med et knækket snørrebånd, til
> sommer!)

Av av - rigtig kommunistisk mentalitet der ;-D
hehe - du ka' ta det.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-01-06 07:43

"Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> writes:

> [...]
> ikke styr på (endnu).
> Så hvor er lyden bedst (=dybest og mest 2cylinderagtig :D) ?

Du får ikke hjælp hvis du insisterer på at få den til at lyde 2-cylindret.
Det er forkert, det bliver aldrig en Ducati og det skal du være taknemmelig
for!

Ahem...

Jeg har to Akrapovic potter at bytte rundt med: en street-legal og en mere
åben. Street potten lyder faktisk rigtig godt, den dæmper lyden fint og
får det hele til at lyde som en jet-maskine. Den åbne giver en noget dybere
lyd, men er faktisk ikke helt så støjende som forventet. Det er ikke en
ukultiveret larm som fra V2ere, men derimod en raffineret, mørk lyd.

Akrapovic er generelt god kvalitet. De kan være en smule dyre, men de er
vel-lavede og efter min mening pengene værd.

Remus? No idea...

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Bo Christensen

Dato : 11-01-06 08:44

> [...]
>
> Akrapovic er generelt god kvalitet. De kan være en smule dyre, men de er
> vel-lavede og efter min mening pengene værd.

ah,
første rigtigt brugbare kommentar, tak for det :D
/bo

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 11-01-06 14:09

Bo Christensen wrote:

> ah,
> første rigtigt brugbare kommentar, tak for det :D
_______________________________________

Her får du lidt mere...
Jeg har en Remus Revolution Carbon slipon på min ged, og egentlig er den
ikke gadegodkendt, men den larmer ikke nævneværdigt mere end den må.
Tilgengæld er lyden virkelig noget at juble over!... Den er seriøst dyb og
hul, som Remus iøvrigt også er kendt for på biler, og det er ellers ikke
fordi den skriger og brøler, når geden får rulle.
Alt i alt en potte, som lyder godt uden at larme, og så vil jeg æde min hat
på, den kan gå igennem syn til hver en tid.

Hvad angår omdysning af motoren, så skal du ikke være så nervøs, så længe
det kun er potten du skifter. Jeg har ikke omdysset min, selvom jeg oven i
købet også har monteret en KN-filterindsats, og ifølge Mr. Dyno var det ikke
alarmerende kritiske tal der kom ud af den, selvom den selvfølgelig helt
optimalt godt kunne bruge et dynojet-sæt en dag jeg får lyst/råd.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-01-06 14:36

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> writes:

> Jeg har en Remus Revolution Carbon slipon på min ged, og egentlig er den
> ikke gadegodkendt,

Er den ikke?

De lyver? Eller er reglerne anderledes i UK?

http://www.proven-products.co.uk/remus_bike_applications.htm

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 12-01-06 10:47

Peter B. Juul wrote:

> Er den ikke?
>
> De lyver? Eller er reglerne anderledes i UK?
>
> http://www.proven-products.co.uk/remus_bike_applications.htm

Sorry, jeg tror altid det er Revolution-modellen, men det er selvfølgelig
Innovation-modellen jeg har på min gixxer... Og der er hul lige igennem.

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 11-01-06 16:55

Mikkel Christensen <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:

> Du får ikke hjælp hvis du insisterer på at få den til at lyde 2-cylindret.
> Det er forkert, det bliver aldrig en Ducati og det skal du være taknemmelig
> for!

Tøhø Enig... Jeg var ikke lige så heldig med min Duc (masser af
børnesygdomme). Det er en kanonfed og charmerende cykel, men hold da
kæft hvor er den dyr at have hvis man ikke selv kan/vil skrue...

Nåe men til det med udstødningen. Jeg havde selv en 96'er Bandit som
havde en DaVinci potte på, det lød simpelthen bare så sødt (og ret
dybt)! Jeg ved at det ikke er et af mærkerne du nævnte, men du skulle
lige have rådet alligevel. Jeg havde Remus på Duc'en og kender mange der
er rigtig glade for Remus...

/Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Bo Christensen

Dato : 11-01-06 19:15

En remus potte er bestilt,
hvor bestiller man et forår, helt i god kvalitet ?
/bo

Fra : Moller

Dato : 11-01-06 19:19

   www.startours.dk :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 18:45

"Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> skrev i en meddelelse

> Begge er af slipon typen, akropovic kræver ikke omdysning remus har jeg
> ikke styr på (endnu).

Hej.

Hvorfor ikke prøve noget ikke "alle" har, http://www.predatorexhausts.com/
de sælger komplette udstødninger i rustfri stål, både Road legal og Sport

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen