Tic-svejsning
Fra : Johannes Mathiesen

Dato : 09-01-06 20:51

Hej NG
Jeg skal noget tic-svejset på mc´en. Er der andet end batteriet
der skal demonteres. Delene skal lige punktsvejses mens de er
monteret.

--
Hilsen Johannes

Virago xv750

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 09-01-06 22:38

Johannes Mathiesen wrote:
> Hej NG
> Jeg skal noget tic-svejset på mc´en. Er der andet end batteriet
> der skal demonteres. Delene skal lige punktsvejses mens de er
> monteret.

Jeg ville også tage stikkene fra understående (men jeg er også en
forsigtig-per)

- CDI boks
- Omdrejningstæller
- alle kabler fra motoreren

Husk at passe på med benzinen, dvs tank og karburatorer med tilhørende
tilførsels slanger og overløbsslanger

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Henning

Dato : 09-01-06 22:42

"Johannes Mathiesen" <jm@dyb-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal noget tic-svejset på mc´en. Er der andet end batteriet
> der skal demonteres. Delene skal lige punktsvejses mens de er

Det skulle være nok at fjerne batteriet (det er hvad jeg altid har gjort),
men det er også nødvendig. Jeg mener generatoren kan ødelægges hvis man ikke
gør det.
MVH
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 09:43

"Johannes Mathiesen" <jm@dyb-net.dk> wrote in news:5511e$43c2beb6$3e3d857b
$13196@news.arrownet.dk:

> Hej NG
> Jeg skal noget tic-svejset på mc´en. Er der andet end batteriet
> der skal demonteres. Delene skal lige punktsvejses mens de er
> monteret.

Ikke for at virke belærende eller bedreviddende, men det hedder TIG. Og det
står for Tungsten Inaktiv Gas, tungsten=wolfram som er den elektrode hvor
lysbuen opstår. Inaktiv Gas hentyder bare til at beskyttelses gassen som
der svejses med, er inaktiv i forhold til smeltebadet.

Fra : Armand

Dato : 10-01-06 21:15

Rasmus RS50 wrote:
> "Johannes Mathiesen" <jm@dyb-net.dk> wrote in news:5511e$43c2beb6$3e3d857b
> $13196@news.arrownet.dk:

> Ikke for at virke belærende eller bedreviddende, men det hedder TIG. Og det
> står for Tungsten Inaktiv Gas, tungsten=wolfram ... Inaktiv Gas hentyder
> bare til at beskyttelses gassen ..er inaktiv [á] smeltebadet.

Hvad skulle der nu være galt i lidt definitionarevseri? :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 22:16

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> Hvad skulle der nu være galt i lidt definitionarevseri? :-/

hehe, nogle tager det jo lidt nært, hvis man fortæller dem at de har taget
fejl....

Deriblandt er min mester på arbejde