Undskyld jeg lige blander mig
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-06 09:07

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-01-06 22:58

> Lidt trial :)
>
> http://www.miniclip.com/trialsmountainheights/index.htm
>

> --
> Per, Esbjerg

Ja jeg ville hellere ha de indendørs konkurrencer tilbage på Eurosport -
eller er det bare mig der helt misser dem denne vinter ?
Syntes forresten heller ikke Dakar var/er repræsenteret i år !?
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Bjørn S

Dato : 09-01-06 23:28

Jesper Hedegaard wrote:

> Ja jeg ville hellere ha de indendørs konkurrencer tilbage på Eurosport -
> eller er det bare mig der helt misser dem denne vinter ?
> Syntes forresten heller ikke Dakar var/er repræsenteret i år !?

Sender ikke Eurosport Dakar sent på aftenen, tæt på midnat ?
Ellers sender også TV2 Zulu det, jeg har købt adgang gennem Sputnik.dk ,
og fanger det der med en dags forsinkelse.
Også norsk TV2 dekker løbene hvis man har kabel/parabol og kan fange den
slags kanal og fremmedsprog

--
/Bjørn

Fra : Anders Majland

Dato : 10-01-06 13:47

> Sender ikke Eurosport Dakar sent på aftenen, tæt på midnat ?

Jo de sender 22:30 og ca en halv time frem. På nær dag 1 har jeg optaget det
hele fra eurosport.de - jeg kan godt leve med en tysk kommentator når det er
gratis at hive ned

> Ellers sender også TV2 Zulu det, jeg har købt adgang gennem Sputnik.dk ,
> og fanger det der med en dags forsinkelse.

Samme her - bredbåndet derhjemme er bare ikke kraftigt nok til at se sputnik
live i ordenlig opløsning så det optager jeg også i byen. Så hiver jeg hele
udsendelsen hjem inden jeg ser den, men kvaliteten er stadig noget under
hvad der fåes via satelit.

/A

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-01-06 15:50

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Jo de sender 22:30 og ca en halv time frem. På nær dag 1 har jeg
> optaget det hele fra eurosport.de - jeg kan godt leve med en tysk
> kommentator når det er gratis at hive ned

Jeg ville godt give penge for at undvære den danske kommentator. Jeg
vil have mit .uk eurosport tilbage!

Så lige i denne tid er jeg da enormt tilfreds med Zulu.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Bjørn

Dato : 11-01-06 09:26

Mikkel Christensen wrote:

> Jeg ville godt give penge for at undvære den danske kommentator. Jeg
> vil have mit .uk eurosport tilbage!

> Så lige i denne tid er jeg da enormt tilfreds med Zulu.

Der er flere, i andre lande som også klager over Eurosports kommentarer.
Lidt af årsagen skulle være at kommentatoren kun får dagens klip og
resultatlister smidt i hænderne 15 minutter inden sendetid. Dullum har jo
lidt mere at have det i, han er jo også hvor det sker.

Jeg følger det "live" (når jeg kan stjæle mig tid til det), det er meget
spændene.
www.dakar.com , efter man har valgt sprog, kan man vælge tracking, så
kommer der et flash-vindue op hvor man kan vælge 4 kørere, og se ca.
hvordan de bevæger sig, samtidig som man får op "breaking news".
På Dakar-siden er der også sider for standings, hvor CP tider og foreløbig
stilling bliver lagt op undervejs.

En anden meget god side, er nordmanden Pål Anders Ullevålseters
(sammenlagt nr. 4 så langt) , www.dakar.no , hvor konen sidder og
opdaterer med fyldige rapporter. Her er især gæstebogen meget aktiv under
løbene, og man får hele tiden oplyst tider og placeringer.

Gårsdagens etape var for MC'er kun en transportetape, til ære for
australieren Andy Caldecott som desværre døde efter sit styrt i mandags.
Caldecott vandt den tredje etape i forrige uge, og lå lunt an indtil etape
7, hvor han fik en times tids-straf grundet for høj fart.
Netop hastighed er en af de forandringer der er gjort i år for at forsøge
at gøre løbet mere sikkert, med en maks. hastighed på 150 km/t, samt krav
om bedre beskyttelse af førerne, kortere etaper mellem
benzinpåfyldningerne for at gøre cyklerne lettere, og en del andre ting.

En anden forandring i år, er at startrækkefølgen i på nogle etaper bliver
snuet på hovedet, så de som ligger sidst starter først. Her har de sidste
(udover at nå målplacering mens der endda er dag) også muligheder for at
hænge sig på en hurtigere fører som indhenter dem, og således køre på gode
tider, og rykke godt opad på listerne.

Løbene kører hver dag frem til søndag, så man kan stadig nå at få med lidt
af spændingen.
Selv om det allerede nu ser rimelig afgjort ud i toppen, er intet afgjort
før de er i mål. Styrt, navigeringsfejl, eller tekniske problemer kan
hurtig vende om på rækkefølgen.

--
/Bjørn

Fra : Anders Majland

Dato : 10-01-06 16:34

> Så lige i denne tid er jeg da enormt tilfreds med Zulu.

analogt <> digitalt og optager du ?

/A

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-01-06 10:52

> analogt <> digitalt og optager du ?

Mit stort anlagte, digitale, entertainment center er desværre stadig under
projektering (og budgettering :) Jeg ejer ikke et videobånd, så jeg nøjes
med at se det.

Fra : Anders Majland

Dato : 11-01-06 11:07

> Mit stort anlagte, digitale, entertainment center er desværre stadig under
> projektering (og budgettering :) Jeg ejer ikke et videobånd, så jeg nøjes
> med at se det.

hehe - så er jeg kommet lidt længere Men jeg har ikke fået integreret et
sat kort i den. Derfor står en ekstra pc tændt hele døgnet her i januar
"bare" for at optage det som eurosport sender hver aften. Det virker, men er
lidt dyrt i strøm. Jeg nåede ikke at få det lavet smart.. Men efter Dakar
har jeg så igen ro på til at få det til at virke ordenligt....

/A