Farve på NTV650
Fra : Peter

Dato : 08-01-06 18:08

Jeg mangler farvekoden på min røde NTV650 Revere model 1992.
Ifølge min Haynes manual skal farvekoden stå på stellet i højre side under
sædet, men jeg kan ikke få øje på den.

Er der nogen der kan hjælpe mig med farvekoden på denne mc.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Richard

Dato : 08-01-06 22:22

Peter wrote:
> Jeg mangler farvekoden på min røde NTV650 Revere model 1992.
> Ifølge min Haynes manual skal farvekoden stå på stellet i højre side under
> sædet, men jeg kan ikke få øje på den.

Om ikke andet finder du den forrest i reservedelsfichen efter stel- og
motornummeroversigten og formentlig også i forbindelse med betegnelsen
på reservedelsnummeret for tanken og de eventuelle andre dele i smamme
farve

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Peter

Dato : 09-01-06 19:57

"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote in message

> Om ikke andet finder du den forrest i reservedelsfichen efter stel- og
> motornummeroversigten og formentlig også i forbindelse med betegnelsen på
> reservedelsnummeret for tanken og de eventuelle andre dele i smamme farve

Det lyder nemt. Desværre er det trods søgning på google ikke lykkedes mig at
finde farvekoden.
Så jeg mangler stadig hjælp til farvekoden.

Jeg har desuden opdaget at Honda forventer man har en 17-cifret VIN kode.
Det har jeg ikke. Den står ganske enkelt ikke på mc'en. Her er hvad jeg kan
finde:

Typeskiltet: Type: RC33
Genre: MTTE
Frame no: RC33-4300501
Stelnr. (på kronrøret): = Frame no
Motornr. = Stelnr.

Hvordan får jeg en 17-cifret VIN kode ud af det?

På min FJR er Stelnummeret 17-cifret og overholder syntaksen for VIN.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Richard

Dato : 10-01-06 00:31

Peter wrote:

> Det lyder nemt. Desværre er det trods søgning på google ikke lykkedes mig at
> finde farvekoden.
> Så jeg mangler stadig hjælp til farvekoden.

Fat mod, hold ud - løsningen er lige for, selv uden fiche, Peter

> Jeg har desuden opdaget at Honda forventer man har en 17-cifret VIN kode.

Du går vel ikke over åen efter vand ?-) Honda hvor, i USA? - de solgte
ikke NTV, men NT650 Hawk GT. Og den røde farve på den i '89-91 var en
anden...

> Det har jeg ikke. Den står ganske enkelt ikke på mc'en. Her er hvad jeg kan
> finde:
> Typeskiltet: Type: RC33 Genre: MTTE Frame no: RC33-4300501

Dvs. en oprindelig G3 / 20 kw-udgave (4-tallet) fra '91 (3-tallet
derefter) jvf. http://honda.de/nparcarticles/NTV650_RC33_91_92.pdf og
http://kleinjung.de/techdata
- altså ikke en '93er i res.delsforstand. Blot så du senere undgår at
bestille en stump, der måtte være ændret fra '91 til '93

> Hvordan får jeg en 17-cifret VIN kode ud af det?

Det gør du næppe; Honda's VIN-kode indeholder bl.a. kode på fabrikken - se
evt. opbygningen på: http://www.honda-v4.com/sabmag/mcdata.html

Men du kan blot bruge det stelnummer, du har: Gå ind på
http://www.hondaonline.de med dit stelnummer - skrevet uden bindestreg -
og find fichen med tanken.

Står der ikke navn for farvekoden, kan du sikkert finde den på
www.motorradlack.de under Honda ud fra farvekoden; listen er sorteret
alfabetisk.

Håber det hjælper, nu ved du også, hvor du finder en fiche - foruden data,
der afslører om din NTV endnu er droslet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Peter

Dato : 10-01-06 22:37

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message

> Du går vel ikke over åen efter vand ?-) Honda hvor, i USA? - de solgte
> ikke NTV, men NT650 Hawk GT. Og den røde farve på den i '89-91 var en
> anden...

Jo, jeg gik over åen, men jeg ved godt at den hedder NT650 Hawk i USA, og at
farven sikkert ikke er den samme. Men jeg var alligevel nysgerrig.

> Dvs. en oprindelig G3 / 20 kw-udgave (4-tallet) fra '91 (3-tallet

Det havde jeg fundet ud af. Den forrige ejer fortalte at han havde skiftet
de neddroslede indsugninger. Jeg har godt nok ikke checket det, men den har
ihvertfald ikke kun 20 kw.

> [...]
> - altså ikke en '93er i res.delsforstand. Blot så du senere undgår at
> bestille en stump, der måtte være ændret fra '91 til '93

Den er indregistreret første gang i efteråret 91, men ved at sammenligne
stafferingerne og hjulfarven med MC-Revyen har jeg konkluderet at det er en
92 model. Men der kan naturligvis være skiftet både tank og hjul.

> Det gør du næppe; Honda's VIN-kode indeholder bl.a. kode på fabrikken - se
> evt. opbygningen på: http://www.honda-v4.com/sabmag/mcdata.html

Hvorfor pokker mangler jeg 6 cifre i forhold til et normalt VIN?

> [...]
> og find fichen med tanken.
>
> Står der ikke navn for farvekoden, kan du sikkert finde den på

Det er et par glimrende links. Takker.

Jeg har fundet ud af at den har kunnet leveres i 5 forskellige farver. De 4
af farverne har jeg fundet hos motorradlack. Den ene af de 4 farver er en
"Candy Burgunderrot".
Den 5 farvekode har jeg via Google fundet til at være "Tempest Gray". Det
drejer sig godt nok om en Gold-Wing.
Kan jeg være sikker på at Honda ikke har brugt forskellige farver med samme
farvekode til forskellige modeller?

Hvis farvekoden er entydig på tværs af modeller kan jeg konkludere at min er
Candy Burgunderrot.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Richard

Dato : 11-01-06 19:21

Peter wrote:

> Jo, jeg gik over åen, men jeg ved godt at den hedder NT650 Hawk i USA, og at
> farven sikkert ikke er den samme. Men jeg var alligevel nysgerrig.

Netop, den røde på Hawk GT '89-91 hedder R157 Italian red, den lidt
flade, ikke-metal eller candy, røde på NTV650 '92- derimod R110 Monza
red

> Den er indregistreret første gang i efteråret 91, men ved at sammenligne
> stafferingerne og hjulfarven med MC-Revyen har jeg konkluderet at det er en
> 92 model. Men der kan naturligvis være skiftet både tank og hjul.

Yes, MC-Revyen rules - er den vist der, ser den sådan ud det år; er den
ikke vist, blev den ikke solgt herhjemme - tror mange desværre

For at holde priserne nede har mange danske mc-importører ofte solgte
restpartier af tidligere års modeller fra andre lande. Eller blot købt
for mange af en årgang og derfor solgt den året - ofte flere år - efter.

Fx solgte Honda min egen fransk/italienske '85 herhjemme i '86 i et ret
pænt antal, men den nåede ikke med i '86 MC-Revyen. Formentlig af den
grund tror bl.a. gutterne på vfr.dk, at den aldrig er officielt
importeret. Dem om det, andre ved jo bedre

Nej, så snart afgiften på en brugtimporteret er betalt hhv. prisen på en
brugt accepteret, er første indregistreringsår fuldstændig ligegyldigt.
Det vigtigste at kende er og bliver produktionsåret...

> Hvorfor pokker mangler jeg 6 cifre i forhold til et normalt VIN?

Du må vist blot acceptere, at Honda brugte/bruger forskellige
nummerserier rundt om i verden. Iflg. Agusta-Claus vil nogle lande gerne
sløre produktionsåret og holder derfor fast i en stelnummerkode som din
klassiske EU/JP'ske, hvor produktionsåret kun indirekte fremgår. (Nemlig
af andet ciffer efter bindestregen i relation til første prod.år = "0"
ligesom i motornummeret).

Men du kom jo også igennem til din farvekode alligevel

> Jeg har fundet ud af at den har kunnet leveres i 5 forskellige farver.

Ja i årgang 1991, med de andre er der tilsyneladende 4 mere, ihvertfald i D.

> De 4
> af farverne har jeg fundet hos motorradlack. Den ene af de 4 farver er en
> "Candy Burgunderrot".

Ja, som den eneste rigtige røde må det vel være den. RP131M "Moon-rise
purple metallic" - eller hvad den hedder på engelsk - lyder for violet IMHO.

> Den 5 farvekode har jeg via Google fundet til at være "Tempest Gray". Det
> drejer sig godt nok om en Gold-Wing.

Ja, den NH119MU Tempest gray metallic var også en mulighed på '88 Hawk
GT, og sikkert flere andre end de tre.

> Kan jeg være sikker på at Honda ikke har brugt forskellige farver med samme
> farvekode til forskellige modeller?

Ja, Honda's farvekoder skulle være entydige; blot skrives de i flæng med
og uden mellemrum og bindestreger, af og til også et efterfølgende
bogstav. Din autolakerer burde kunne skaffe dem, ud over RH Lacke
leverer også Colorite UK reparationslak til Honda og andre.

> Hvis farvekoden er entydig på tværs af modeller kan jeg konkludere at min er
> Candy Burgunderrot.

Ja, sikkert, den omtalte R107CU Candy burgundy red bruges ihvertfald
også på forskellige årgange af Honda V4 - fx VF750S/V45 Sabre, V45
Interceptor og SuperMagna - og CX500C.

Har du en god automaler, eller skal du selv igang med malesprøjten?

Fra : Peter

Dato : 11-01-06 23:48

> [...]
> restpartier af tidligere års modeller fra andre lande. Eller blot købt for
> mange af en årgang og derfor solgt den året - ofte flere år - efter.

Min er oprindeligt fra Tyskland

> Har du en god automaler, eller skal du selv igang med malesprøjten?

Jeg tror kun jeg pletmaler den i år. Jeg er også ved at sætte huset i stand.
Hvis den skal have den store tur bliver det hos en automaler.

Er det i det hele taget til at skaffe originale stafferinger til en 15 år
gammel NTV650?

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Richard

Dato : 12-01-06 20:09

Peter wrote:

> Min er oprindeligt fra Tyskland

Tja, overgemte modeller findes jo allevegne. Men I d springer de også
modelårgange over i blandt; Suz. D forventede fx ikke at hjemtage
'05-udgaven af SV1000, fortalte chefen, da de sparkede det store udsalg
af '03'- og '04-udgaven igang i foråret...

Min egen GB500 Clubman er en '89er, den første af kun to årgange, af
hvilke Honda D købte et restparti i USA ultimo '91 og solgte dem i D i '92,
stort set. Enkelte er indregistreret år efter, nogle ganske få er endnu
ikke

> Jeg tror kun jeg pletmaler den i år. Jeg er også ved at sætte huset i stand.
> Hvis den skal have den store tur bliver det hos en automaler.

Det lyder fornuftigt...

> Er det i det hele taget til at skaffe originale stafferinger til en 15 år
> gammel NTV650?

Kun 15 år - det burde ikke være noget problem med en Honda

Fra : Peter

Dato : 15-01-06 00:09

> Det lyder fornuftigt...

Hvor kan man købe denne maling (R107CU + NH211M), helst i mindre mængder og
evt. på spraydåse?

> Kun 15 år - det burde ikke være noget problem med en Honda

Hvor vil være at godt sted at starte med at lede?

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 15-01-06 01:43

> Hvor vil være at godt sted at starte med at lede?

jeg mener at have set nogle der sælger div. orginale staff. på ebay

mvh
jesper
hawk`s

Fra : Richard

Dato : 15-01-06 18:45

Peter wrote:
> Hvor kan man købe denne maling (R107CU + NH211M), helst i mindre mængder og
> evt. på spraydåse?

Hvis din autolakerer ikke kan hjælpe dig, så prøv at spørge Colorrite,
UK, hhv R. H. Lacke, hvor du kan købe deres reparationslak og -stifter.
Honda-importøren forhandler vist ikke den slags svjv

> Hvor vil være at godt sted at starte med at lede?

Hvis ikke du allerede så ganske tydeligt havde demonstreret uvilje mod
at tale med din Honda-forhandler, så ville jeg da prøve der allerførst

- vores lokale Augusta Motor, Søborg, er fx rigtig flink til at skaffe
stumper til mine halvgamle cykler - og halvgamle Hondaer er altså ældre
end din årsunge

Du kan jo kigge forhandleren over skulderen ved først at finde
reservedelsnumre og -priser hos hondaonline.de alt. priserne alene hos
cmsnl.com - bike-parts.fr er et tredie bud, hvis ikke du kan få dem
tættere på...

Fra : Birger Poulsen

Dato : 15-01-06 21:19

Hej Peter

Her du forsøgt hos maleren med Sikkens autolak ude på Lilleringvej i Harlev?

--
Hilsen
Birger Poulsen

Fra : Peter

Dato : 20-01-06 22:50

"Birger Poulsen" <SLETTES_DELETE_b.poulsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej Peter
>
> Her du forsøgt hos maleren med Sikkens autolak ude på Lilleringvej i
> Harlev?

Nej. Jeg har forsøgt finde et tlf.nr., men han findes ikke på Krak. Så jeg
forsøger at finde lidt alternativer.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Birger Poulsen

Dato : 21-01-06 09:31

> Nej. Jeg har forsøgt finde et tlf.nr., men han findes ikke på Krak. Så jeg
> [...]
Telefonforbindelse har jeg heller ikke kunne opnå, men personlig henvendelse
virker.
--
Hilsen
Birger