Maling af sidespejle, afmontering...?
Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 07-01-06 16:25

Hej alle.

Fandt mine sidespejle frem for at se om jeg kunne pille spejlet ud, så jeg
kunne få dem malet og lavet de skader som er på dem...
Jeg stødte så på at de ikke var så nemme at skille af, er der nogen som
ved hvordan man gør? For at der ikke er nogen tvivl har jeg smidt nogle
billeder af dem op her:

http://websigners.dk/sidespejl/1.jpg
http://websigners.dk/sidespejl/2.jpg
http://websigners.dk/sidespejl/3.jpg
http://websigners.dk/sidespejl/4.jpg
http://websigners.dk/sidespejl/5.jpg
http://websigners.dk/sidespejl/6.jpg
http://websigners.dk/sidespejl/7.jpg
http://websigners.dk/sidespejl/8.jpg

Den lille skrue som sidder, troede jeg først var en "umbraco"
(staveplade.dk til mig tak...) men vi blev enige om at det mere lignede
noget som var samlet for at blive samlet... Hvordan maler jeg dem så?
-Hvis jeg ikke kan pille glasset ud... Det eneste jeg kan komme i tanke
om, ville være at tape glasset til og så bare male løs. Malingen skal jeg
selv stå for, skal jo lære det på et tidspunkt...

Tak på forhånd!
Mvh
Mikael Jørgensen.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 07-01-06 16:51

Mikael Jørgensen wrote:
> [...]
> om, ville være at tape glasset til og så bare male løs. Malingen skal
> jeg selv stå for, skal jo lære det på et tidspunkt...

På min Ducati spejle afmontere man selve spejlet ved at løsne en skrue
gennem det lille hul i bunden af spejlet se

http://www.dethlefsens.dk/dethlefsens_2.jpg

Hvis det er muligt tror jeg at man kan pille selve armen af, når selve
spejlet er afmonteret

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 07-01-06 21:20

> [...]

> http://www.dethlefsens.dk/dethlefsens_2.jpg

> Hvis det er muligt tror jeg at man kan pille selve armen af, når selve

Tak for dit svar.
Jeg havde en mini skruetrækker oppe i det hul, men kunne umiddelbart ikke
mærke noget, så gik ud fra det udelukkende var til dræn af
væske/regnvand...

Jeg vil dog, med det samme forsøge mere ihærdigt...

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 07-01-06 21:24

> [...]

> http://www.dethlefsens.dk/dethlefsens_2.jpg

> Hvis det er muligt tror jeg at man kan pille selve armen af, når selve

Nå jeg havde en bedre skruetrækker nu, jeg kan godt mærke mekanismem
derinde, men kan ikke finde noget som ligner noget til en skrue eller
lign, desværre...

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 07-01-06 23:26

Mikael Jørgensen wrote:

> Nå jeg havde en bedre skruetrækker nu, jeg kan godt mærke mekanismem
> derinde, men kan ikke finde noget som ligner noget til en skrue eller
> lign, desværre...

Har du prøvet at lyse ind med en lommelygte omkring spejlet, og
samtidigt kigge gennem det lille hul, det var sådan jeg fandt udaf
hvordan min spejle var samlet.

Husk på at spejlet kan være samlet med skruer af følgende typer.
lige kærv, kryds kærve (philips), torx, torx m. styretap

Hvilken motorcykel snakker vi om, er der ikke et eller andet mærke forum
du kan spørge i ? Der må være andre der har lakeret spejle før, og det
er jo også samlet på en eller anden måde.

Fra : Jansen

Dato : 08-01-06 00:19

"Mikael "Jørgensen"" <mikjo@websigners.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg stødte så på at de ikke var så nemme at skille af, er der nogen som
> ved hvordan man gør? For at der ikke er nogen tvivl har jeg smidt nogle
Klip>
> [...]
> tanke om, ville være at tape glasset til og så bare male løs. Malingen
> skal jeg selv stå for, skal jo lære det på et tidspunkt...

Det kan være at de skal "slås" ud, Jeg lægger et håndklæde på et bord,
retter spejlet så det sidder lige i huset og slår det med et fast slag ned
på HELE rammen, efter et par slag kommer spejlet ud af centerholderen.

--
Ole Jansen
BMW K 100 RT