Scottoiler!!??
Fra : M. Hoey

Dato : 06-01-06 15:05

Hej til gruppen

Jeg overvejer at investere i en Scottoiler til min Honda VFR fra 1996, da
jeg er træt af det svineri der kommer fra almindelig kædespray, og man er
vel også blevet lidt doven med tiden! Mit spørgsmål er om det også sviner
lige så meget eller mere med en Scottoiler, eller er det noget I kan
anbefale?

Fandt lidt specs om produktet her:

http://www.scottoiler.com/default.asp

Tæller dage Kom sol, kom varme.....

Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Allan

Dato : 06-01-06 15:19

Znip
> Mit spørgsmål er om det også sviner lige så meget eller mere med en
> Scottoiler, eller er det noget I kan anbefale?

Jeg har en Scottoiler på min maskine, som jeg som udgangspunkt er meget glad
for. Den sikrer, at min kæde og tandhjul er godt smurte - hele tiden ( ja,
jeg er doven, eller hvis min kone spørger, glemsom

Det er min erfaring, at det kan være svært at indstille dråbeintervallet
således man helt undgår svineri omkring kæden, men hellere lidt for meget
end lidt for lidt.

Et enkelt minus er det også blevet til. Uden Scottoiler, kørte jeg altid
rundt med en lille mængde kædeolie - den plads bliver nu brugt til andet og
det er da sket at beholderen er løbet tør, og så står man der.... Det bliver
hurtigt en (u)vane ikke at skulle tænke på smøringen.

mvh
Allan

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-01-06 16:00

"M. Hoey" <skc@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel også blevet lidt doven med tiden! Mit spørgsmål er om det også sviner
> lige så meget eller mere med en Scottoiler, eller er det noget I kan

I VFR klubben, www.vfr.dk er der flere gange diskuteret automatisk
kædesmøring. Nogle bruger Scottoiler, mig selv incl., men der er nok flere
og flere der går over til denne: http://www.chainoiler.co.uk/
Den skulle have den fordel, at den er lettere at dosere. Om der er en
forhandler i DK ved jeg ikke.
Hilsen Matthias

Fra : Michael Kristiansen

Dato : 06-01-06 16:32

Hejsa

Der er også den her..

Link :
http://www.cls200.de/shop/product_info.php?cPath=64_23&products_id=29

Hilsen Michael

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-01-06 18:28

Michael Kristiansen wrote:
> Hejsa
>
> Der er også den her..

Og denne
http://www.mccoi.de/

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Knud Dam

Dato : 06-01-06 19:09

"M. Hoey" <skc@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er om det også sviner lige så meget eller mere med en
> Scottoiler, eller er det noget I kan anbefale?

Jeg har kørt ca. 100.000 km med Scottoiler på min Bandit 600 og jeg kan
varmt anbefale den.
For mig sviner den nok mere end alm. kædespray, for jeg giver den i
overkanten, så kæden altid er velsmurt.
Jeg bruger det originale Scottoiler-olie, som efter min mening er det
bedste. En bøtte til ca. kr. 125 holder en sæson (25.000 km)
Hvis jeg kører tør på en længere ferietur holder jeg lige ind på et værksted
og låner deres oliekande med alm. smøreolie. Det kan sagtens bruges i mangel
af bedre.

Mvh

KD Bandit S.

Fra : kc

Dato : 07-01-06 12:52

> [...]
> vel også blevet lidt doven med tiden! Mit spørgsmål er om det også sviner
> lige så meget eller mere med en Scottoiler, eller er det noget I kan
-------------------------

Jeg har været tilfreds med min scottoiler, den sviner lidt men jeg er måske
lidt for gavmild med at dosere olien, men en klud med lidt petroleum tage
nemt olien når der skal vaskes motorcykel.
Og så slipper jeg for kædesprayen.

VH
KC

http://www.dfmc.dk/?id=554

Fra : Anders Majland

Dato : 08-01-06 23:05

> Jeg overvejer at investere i en Scottoiler til min Honda VFR fra 1996, da
> jeg er træt af det svineri der kommer fra almindelig kædespray

Prøv også at se hvad jeg har skrevet om mccoi herinde (groups.google.com)
med et par billeder på http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=655
Jeg er dog skiftet fra kanylerne til en scottoiler dual injector, men pumpen
kører fortsat fint.

Fra : Søren Dahl

Dato : 11-01-06 08:54

Hej

Jeg har kørt TransAlp i 5 år, og åbner min sæson nr. 6 i år med scott
oiler. Det er uunværligt vil jeg nærmest betegne det.

Et alternativt olieprodukt - jeg selv har haft succes med - et Texacos
Cling Tex 125 som er en kædesavsolie med en meget tynd viscositet som
egner sig godt til scott oileren. Paradoksalt nok, er denne
kædesavsolie faktisk ikke specielt god til kædesave Faktisk har
jeg en fornemmelse af, at dette uorginale produkt er BEDRE end den
orginale olie.

Den kan fåes i Jem & Fusk (Fix) til 89,- for 4!!! liter.

11,- kr. pr. ½ liter for Cling Tex

Pris på orginalt olie 125.- pr. ½ liter

Besparelse = 114 ,- pr. ½ liter -

Værd at tænke over.

MVH Søren

Fra : Knud Dam

Dato : 11-01-06 22:00

"Søren Dahl" <soren.transalp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> 11,- kr. pr. ½ liter for Cling Tex
>
> Pris på orginalt olie 125.- pr. ½ liter
>
> Besparelse = 114 ,- pr. ½ liter -
>
> Værd at tænke over.

> MVH Søren

Jeps !

Koster således 0,044 øre pr. km. Originalt Scott-olie koster hele 0,5 øre
pr. km.

Så sammenholdt med benzin, vedligeholdelse og forsikringer for ikke at tale
om fartbøder, klip mm. så er det noget, der batter !

; - )

KD Bandit 600 S