Haynes manual, hvor?
Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 06-01-06 13:48

Hvor er det lige at man køber Haynes manualer billigt?
Hilsen
Jørgen

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-01-06 14:01

"Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvor er det lige at man køber Haynes manualer billigt?
> Hilsen
> Jørgen

Prøv Birgers billige bøger
http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm

--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Per

Dato : 06-01-06 14:04

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> "Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
>>

> Prøv Birgers billige bøger
> http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm

Eller: www.hofberg.dk

vh. Per

Fra : Grunnet

Dato : 06-01-06 16:05

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en
> [...]

Birgers "nye" web-site er mere informativ
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
og hans priser er stadig meget billige

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)

Fra : Lasse Christensen

Dato : 06-01-06 16:31

Grunnet wrote:
> [...]
> meddelelse news:b5070$43be699e$3e3d8b9d$32157@news.arrownet.dk

> Birgers "nye" web-site er mere informativ

Haynes eller Clymer?

Hvad skal man gå efter?

Jeg har aldrig set nogle af bøgerne, og havde egentlig bare regnet med
at anskaffe mig en Haynes, da jeg blev gjort opmærksom på at der også
var noget der hed Clymers.

Og nej, jeg har ikke specielt meget lyst til at bruge penge på dem begge
for at få svaret :)

--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you

Fra : Grunnet

Dato : 06-01-06 17:09

"Lasse Christensen" <nugiz@nospamcompuclub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har aldrig set nogle af bøgerne, og havde egentlig bare regnet med
> at anskaffe mig en Haynes, da jeg blev gjort opmærksom på at der også

Og hvis du kan klare tysk, så kan reperaturanleitungen fra Bucheli Verlag
anbefales.

Jeg har både en Haynes og en Bucheli og bruger dem begge - det jeg ikke kan
finde/forstår i den ene finder jeg så i den anden.
Og da jeg hverken er mester i teknisk tysk eller engelsk er det nogle gange
en fordel at have tingene på begge sprog.
Billederne i bøgerne er stort set de samme, bortset fra, at Bucheli også har
flere gode splittegninger, og tegninger af kåbe og ledningsføring.

Clymer kender jeg ikke.

Fra : Lasse Christensen

Dato : 06-01-06 17:28

Grunnet wrote:
> [...]
> Billederne i bøgerne er stort set de samme, bortset fra, at Bucheli også har
> flere gode splittegninger, og tegninger af kåbe og ledningsføring.

Okay!

Jeg takker for det hurtige svar, og skal straks overveje køb af en sådan :)

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-01-06 17:51

"Lasse Christensen" <nugiz@nospamcompuclub.dk> wrote in message
> [...]
> var noget der hed Clymers.
>
> Og nej, jeg har ikke specielt meget lyst til at bruge penge på dem begge

Jamen så kig her, der er vist det meste af det du skal bruge
http://www.honda4fun.com/man_officina/man_officina.html

Jeg har selv en Haynes, men bruger den ikke rigtig til noget, der er en del
fejl i , dertil kommer at den dækker 2 forskellige cykler og hovedvægten
ligger på den anden. Men andre har da haft glæde af at jeg fik en Haynes med
i køved.
Derimod er de originale værkstedsmanualer fra italien , men på engelsk, værd
at læse i

Fra : Lasse Christensen

Dato : 06-01-06 18:09

Futte & Co. wrote:
> [...]
> i køved.
> Derimod er de originale værkstedsmanualer fra italien , men på engelsk, værd

Jeg skulle lige til at sige det, for jeg fatter da godt nok ikke
italiensk :D

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-01-06 19:32

> Jeg skulle lige til at sige det, for jeg fatter da godt nok ikke
> italiensk :D

Maaannn lærer det gør maaann. Alle manualerne ligger i itasien (ikke
stravefejl , og alle stumperne ligger i dyskeland, så, så det lærer man
os', ja man gør
Hvad skulle man ellers få en lang og kedelig vinter til at gå med. Ikke med
at skrue, det gør man jo ikke før Hondaen har gået en 2-3 hundrede tusinde
kilometer. Hvis man alligevel ikke kan nære sig for at få sorte fingre, så
skiller man for at finde u' a' hvorfor den går så godt
Jeg har lige splittet kabunaderne og monteret nye o ringe diverse velegnede
steder. Til min skræk ser jeg at den ene dyse vender forkert, så tror fanden
den kun kan gå 12 - 13 km pr. liter . Og sådan har den siddet siden 1985
(20 år med benzin direkte ud i naturen, føj, og så med de priser )

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-01-06 08:22

> [...]
> den kun kan gå 12 - 13 km pr. liter . Og sådan har den siddet siden 1985
> (20 år med benzin direkte ud i naturen, føj, og så med de priser )

Hej Jørgen

Husk at se efter ovale strålerør og slidmærker på nålene! Slidmærker på
svømmehusventilerne er også lig med udskiftning.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Futte & Co.

Dato : 11-01-06 19:34

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:43c4b219$0$15789>
> Husk at se efter ovale strålerør og slidmærker på nålene! Slidmærker på
> svømmehusventilerne er også lig med udskiftning.

Hej Jens

De var fine , rene og i særdeles god stand, karburatorerne, bortset fra den
ene dyse som altså vendte forkert og et par af svømmehusskruernes gevind som
er ødelagt og erstattet med gennemgående bolte i 4mm. Oringene var sådan set
ok, men da jeg nu havde et nyt sæt, blev de monteret. Jeg monterer
elektronisk tænding på'en, så så må vi jo se om det udnytter de dyre dråber
lidt bedre. . Den "fine" er udstyret med "gds" ledningsnet hvilket gør
det en tand mere besværligt at finde de rigtige forbindelser til det nye
tændingssystem. Men mon ikke jeg får knækket den os' . Det eneste jeg
lige nu ved jeg ikke har udstyr til er den endelige tændingsindstilling som,
iflg monteringsvejledningen, "skal" foretages med strobolys. Det løser sig
sikkert os' , mon ikke

--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine, lettere adskildte, årgang 75

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 07-01-06 14:41

Jeg har som oftest begge, og foiretrækker Clymers.

Edvard

Fra : Harry Teicher

Dato : 06-01-06 15:33

Per skrev:

> "Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
.... > Prøv Birgers billige bøger

> Eller: www.hofberg.dk

....eller biblioteket.dk - der er di i hvertfald billige

mvh
Harry

Fra : kc

Dato : 06-01-06 23:37

"Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk>

> Hvor er det lige at man køber Haynes manualer billigt?
> Hilsen
> Jørgen

Hos Haynes

http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&categoryId=10501&langId=-1&parent_category_rn=10004&top_category=10004