Motorcykler konfiskeret i USA?
Fra : Ped

Dato : 05-01-06 18:44

Hej Gruppe,

Jeg hørte lige i TV Syd, at en gruppe HD-folk fra Kolding har haft deres
cykler konfiskeret i Miami i et år. De har netop har fået dem hjem mod
at betale en halv million. Iflg. TV Syd skulle amerikansk bureaukrati og
forskellige opfattelser af hvordan motorcykler registreres være
hovedårsagen til at tolderne kendte motorcyklerne ulovlige og de blev
beslaglagt.

Er der nogen der ved hvordan det er gået til? Kan man nu ikke længere
tage sin egen motorcykel med til USA uden at risikere at få den
konfiskeret af tolderne? Og at skulle betale en formue for at få den
igen? Jeg har ellers en drøm om at gøre det engang når jeg er blevet
pensioneret, men måske man skulle vælge Rusland i stedet?

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

PS: Jeg mødte engang en tysker, som havde haft sin egen motorcykel med
til USA i 3 måneder. Han var blevet stoppet 21 gange, alene på grund af
den for amerikanske sheriffer usædvanlige nummerplade. De fleste gange
blev han behandlet korrekt, nogle gange endda ligefrem venligt, men den
allerførste gang var det med spredte ben henover kølerhjelmen på
politibilen og en pistol i nakken... Ikke så sært at han var ved at
p.... i bukserne når han så en politibil...

Fra : Grunnet

Dato : 05-01-06 19:45

"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen? Jeg har ellers en drøm om at gøre det engang når jeg er blevet
> pensioneret, men måske man skulle vælge Rusland i stedet?

Iflg TV-Syd skulle årsagen være, at man i Florida ikke accepterer ændringer
i motorcyklens stel og motornumre.
Jeg forstår det derhen, at skifter du motor (andet motornummer) er cyklen
ulovlig i Florida !!!!!

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)

Fra : L

Dato : 05-01-06 19:54

"Grunnet" <steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i motorcyklens stel og motornumre.
> Jeg forstår det derhen, at skifter du motor (andet motornummer) er cyklen

nok mere for de de ja nupper noget der ikke er ders

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 01:00

L wrote:
> "Grunnet" <steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa
Jeg kender en af dem, han kører en Honda Blackbird. De havde en dejlig tur
derovre, men som i har hørt fik de ikke cyklerne hjem. Det tog en hulens tid
før nogen kunde fortælle dem hvor cyklerne blev af, det var en rigtig ringe
service fra firmaet der sendte dem over- Jeg husker ikke detaljerne om
hvorfor de strandede, og hvorfor var det ALLE cyklerne de holdt som gidsler.
Jeg finder ud af mere imorgen.

Hygge

Charlotte
Hvis gamle virago, står trygt og godt hjemme hos mig selv

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 05-01-06 21:19

Jeg kender en som kender en som var med. Jeg kan dog ikke sige med sikkerhed
at det er den samme sag. Men tiden passer meget godt.

Han fortalte at der var købt en HD i USA, som én ville have med hjem i samme
container. Tolderen opdagede det selvfølgelig, og den slags går bare ikke.
Og jo mere de har ringet og brokket sig, længere ned i køen er de vist
kommet. Så man skal ikke stoppe mere i de containere end "aftalt".....

Jeg kan ikke med sikkerhed sige om det er den samme historie, men det får
jeg vel bekræftet inden længe...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-01-06 11:37

> Jeg har ellers en drøm om at gøre det engang når jeg er blevet
> pensioneret, men måske man skulle vælge Rusland i stedet?

Så skal du ok være forberedt på at skulle "smørre" en gang imellem, men nok
ikke så store beløb ad gangen - Det er 10år siden jeg var derovre men
dengang var udlændinge i moskva jaget vildt af de almindelige
færdselsbetjente ....

Fra : Armand

Dato : 06-01-06 23:23

Anders Majland wrote:

> [...]
> ikke så store beløb ad gangen - Det er 10år siden jeg var derovre men
> dengang var udlændinge i moskva jaget vildt af de almindelige

En klubkammerat arbejdede på et byggeri i Dresden længe før muren faldt
og eftersom de arbejdede for staten havde de en art fripas der
berettigede dem til at betale bøder og deslige i gode østtyske mark,
hvilket var ham og kollegerne til stor morskab når de blev stoppet i
tydelig forventning om inddrivning af kolde dollars

--
Armand.

Fra : Cygnus

Dato : 07-01-06 02:09

Kan det overhovedet betale sig at tage sin danske cykel med til usa....vi
købte en cbr900rr til 3500$(og kan sælges på 2-3 dage hvis man sænker prisen
til 2500$), så skal der bare fikses lidt forsikring, leje af HD er heller
ikke slemt, det største problem er hvis man skal aflevere cyklerne samme
sted som de blev udleveret...og der er ikke mange steder der udlejer andet
end HD cykler

til dem der overvejer at tage turen....så kan køretøjer findes billigt her
http://www.craigslist.org/ det er forskelligt fra stat til stat hvordan
indregistrering forgår, og hvad der kræves...men det kan findes på statens
registry of motor vehicle (RMV) eller department of motor vehicles (DMV)

Lasse - Boston
2006 Honda Civic SI...ok ikke en mc...det var for farligt her omrking
boston...men hey den tager 8000 rpm

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-06 02:16

"Cygnus" <news1@2wheels.dk> writes:

> leje af HD er heller
> ikke slemt, det største problem er hvis man skal aflevere cyklerne samme
> sted som de blev udleveret

Hvad det angår kan man i øvrigt opleve, at der er penge at spare ved
at køre "den anden vej" - nogen lejer maskinerne og kører
f.eks. Chicago-LA og så kan man få rabat på at leje dem til at køre
tilbage igen.

http://www.eaglerider.com/one_way.html

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 07-01-06 14:02

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> at køre "den anden vej" - nogen lejer maskinerne og kører
> f.eks. Chicago-LA og så kan man få rabat på at leje dem til at køre

Det er sgu en fed idé de har fundet på dér. Det var i øvrigt EagleRider
vi lejede cykler hos da jeg var derovre. Alle cyklerne var næsten nye og
i super fin stand.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o