/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så er det tid at melde sig! Bronz
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 03-01-06 18:57


Hej alle (og jeg mener *alle*)

Så er DMC kørerkurserne (Bronze og Guld) for 2006 planlagt og udbudt!

http://www.dmc-kursus.dk/

Det er således tid til at melde sig, så vi alle kan få slået rusten af
kadaveret og få mest muligt ud af MC sæsonnen

Jo jo jeg er tilmeldt .... igen....

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

 
 
Brian Sørup (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 04-01-06 01:03


"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43babae9$0$1803$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hej alle (og jeg mener *alle*)
>
> Så er DMC kørerkurserne (Bronze og Guld) for 2006 planlagt og udbudt!
>
> http://www.dmc-kursus.dk/
>
> Det er således tid til at melde sig, så vi alle kan få slået rusten af
> kadaveret og få mest muligt ud af MC sæsonnen
>
> Jo jo jeg er tilmeldt .... igen....

Jeg er også med igen-igen, jeg har jo fået ny ged siden sidste tur i '04
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36




Ole Hansen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 04-01-06 10:17

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> > Jo jo jeg er tilmeldt .... igen....
>
> Jeg er også med igen-igen, jeg har jo fået ny ged siden sidste tur i '04

Ny ged eller ej, så tror jeg et Bronze-kursus er en fin måde at få
banket rusten af rutinen. Jeg glæder mig allerede - :)

> Brian Sørup

--
Ole Hansen

Kai Harrekilde-Peter~ (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 04-01-06 12:20

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> writes:

> Hej alle (og jeg mener *alle*)
>
> Så er DMC kørerkurserne (Bronze og Guld) for 2006 planlagt og udbudt!
>
> http://www.dmc-kursus.dk/
>
> Det er således tid til at melde sig, så vi alle kan få slået rusten af
> kadaveret og få mest muligt ud af MC sæsonnen
>
> Jo jo jeg er tilmeldt .... igen....

Meetoo, men denne gang på instruktørsiden ]B-)


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Peter Skov (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Skov


Dato : 17-01-06 10:16


> > Jo jo jeg er tilmeldt .... igen....
>
> Meetoo, men denne gang på instruktørsiden ]B-)
>
>
> Kai


Hej,

Jeg har tilmeldt mig til Broncekursus, og der står på hjemmesiden at det
koster 800 kr, for ikke DMC-medlemmer. Da jeg så kommer igennem
tilmeldingen, udskriver jeg en "kvittering" og på den står der 650kr.



Da jeg nu siden 8. januar, har prøvet at kontakte DMC på div. Emails, samt
via hjemmesiden kontaktet den instruktør som står for kurset, uden held, kan
det efterhånden være lige meget, da jeg ikke gider have så meget bøvl, bare
for at finde en pris. Jeg kan jo kun tolke dette manglende svar, som de er
total ligeglade.



Hvis dette er et udtryk for hvordan en forening, som skal tale
motorcyklisternes sag overfor myndigheder i Danmark, arbejder, bliver det
sikkert snart helt forbudt, at eje en motorcykel. Så mine overvejelser om
medlemskab er da overstået nu.



Mvh



Peter



Moller (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 17-01-06 11:22

Peter Skov wrote:

> Hvis dette er et udtryk for hvordan en forening, som skal tale
> motorcyklisternes sag overfor myndigheder i Danmark, arbejder, bliver det
> sikkert snart helt forbudt, at eje en motorcykel. Så mine overvejelser om
> medlemskab er da overstået nu.

   Så skal du prøve at blive medlem hos dem.... det er endnu mere til
grin, eller rettere tæt på umuligt for flere, og os der endelig er
blevet medlem, tør ikke flytte medlemskabet over i Klubreci, af frygt
for der går mdr./år før det kommer på plads.

   Men det er da betrykkende at vide at der ik er sket en skid siden de
stor hug der var i 2005 om deres ligegyldige sløsethed, og deraf tab af
medlemmer til MCTC, hvor det er nemt at komme ind :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Ukendt (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-06 17:56


Peter Skov skrev i meddelelsen
<43ccb5d9$0$111$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Hej,
>
>Jeg har tilmeldt mig til Broncekursus, og der står på hjemmesiden at det
>koster 800 kr, for ikke DMC-medlemmer. Da jeg så kommer igennem
>tilmeldingen, udskriver jeg en "kvittering" og på den står der 650kr.

Betal nu bare de Kr. 800,- det _er_ prisen for ikke medlemmer Og Du får
et halvt års medlemskab af DMC oveni.

>Da jeg nu siden 8. januar, har prøvet at kontakte DMC på div. Emails, samt
>via hjemmesiden kontaktet den instruktør som står for kurset, uden held,
kan
>det efterhånden være lige meget, da jeg ikke gider have så meget bøvl, bare
>for at finde en pris. Jeg kan jo kun tolke dette manglende svar, som de er
>total ligeglade.


Jeps, ulønnede frivillige skal hoppe og danse for dig ved mindste vink ?

Det er efterhånden ved at blive en plage i foreningsdanmark, ingen gider
længere at tage del i det frivillige arbejde i idrætsforeninger, mc-klubber,
fordi at de "menige" medlemmer på det nærmeste overfalder de frivillige
døgnet rundt.


>Hvis dette er et udtryk for hvordan en forening, som skal tale
>motorcyklisternes sag overfor myndigheder i Danmark, arbejder, bliver det
>sikkert snart helt forbudt, at eje en motorcykel. Så mine overvejelser om
>medlemskab er da overstået nu.


Det kunne jo være at de frivillige netop passede den del af arbejdet ?

mvh
Orla



Knud Dam (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 17-01-06 18:26


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:43cd2282$0$1835$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Peter Skov skrev i meddelelsen
> <43ccb5d9$0$111$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>>Da jeg nu siden 8. januar, har prøvet at kontakte DMC på div. Emails, samt
>>via hjemmesiden kontaktet den instruktør som står for kurset, uden held,
> kan
>>det efterhånden være lige meget, da jeg ikke gider have så meget bøvl,
>>bare
>>for at finde en pris. Jeg kan jo kun tolke dette manglende svar, som de er
>>total ligeglade.

> Jeps, ulønnede frivillige skal hoppe og danse for dig ved mindste vink ?

Jeg er nok enig med Peter her.

Prøvede for et par år siden ihærdigt på at blive medlem; men efter
adskillige henvendelser gav jeg op.

Der er ingen tvivl om, at det begrænser DMC's medlemstal.

; - )

KD - Der havde meget glæde af et broncekursus i 2001.



Ukendt (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-06 19:46


Knud Dam skrev i meddelelsen ...
>
>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
>meddelelse news:43cd2282$0$1835$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


>> Jeps, ulønnede frivillige skal hoppe og danse for dig ved mindste vink ?
>
>Jeg er nok enig med Peter her.


Læs lige Kløve's indlæg, det er så rammende......

mvh
Orla



"J.C.Kløve" (17-01-2006)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 17-01-06 18:38

Peter Skov wrote:
>>>Jo jo jeg er tilmeldt .... igen....
>>
>>Meetoo, men denne gang på instruktørsiden ]B-)
>>
>>
>>Kai
>
>
>
> Hej,
>
> Jeg har tilmeldt mig til Broncekursus, og der står på hjemmesiden at det
> koster 800 kr, for ikke DMC-medlemmer. Da jeg så kommer igennem
> tilmeldingen, udskriver jeg en "kvittering" og på den står der 650kr.

Jo - men står der 650,- på kvitteringen er det vel det det koster - alt
andet lige!

At indbetale
At vente på at de brokker sig over at det er for lidt (eller for meget)
At møde op og have et godt kursus - hvilket er det vigtigste

- - - -

Nu er det ikke min opgave at forsvare DMC,(jeg er blot inaktivt medlem)
men jeg er lige nød til at beskæftige mig med min ynglingsversion....
frivillige "ledere/hjælpere/trænere/instruktører/bestyrelsesmedlemmer"

Det følgende er *ikke* møntet på dig Peter

blot betragtninger fra en der med jævne mellemrum plages af for lidt
timer på et døgn idet....

Jeg er en af de forholdsvist ubegavede mennesker der

1) ikke kan holde kæft når jeg er til møde/generalforsamling
2) bliver rodet ind i alle mulige arrangementer
3) gerne vil hjælpe mere end det vel er rimeligt i forhold til mine
nærmeste.

(og ja - jeg har forbedret mig meget de seneste år - og er belvet god
til at sige *nej* )

Vi er et sjældent forkefærd - der er alt for få af os, og alt for mange
der forventer at frivillige foreninger er "en business", på lige fod med
Brugsen og Bilka - et sted hvor man kan shoppe fritid og få "en perfekt
service".

Det lykkes heldigvis mange gange at indfri forventningerne, men af og
til, har den frivillige en uheldig hånd, laver en fejl, er ikke
forudseende nok, eller blot forslår tiden ikke til ambitionerne, - der
er en fammilie der skal passes, (måske endog en MC der skal luftes)
eller der er uheldigt sammenfald mellem mange opgaver, og så svigter
"servicen", der går "for lang tid" inden man reagerer osv.
der sker altså i større eller mindre grad et "svigt" i forhold til "kunden"

Så kommer der sure opstød - udmeldelser - klager og hvad ved jeg....

Det har jeg sgu ingen respekt for -

For...

Hvor er disse mennesker når der er generalforsamling - mødeaften og
lignende ?

Er det dem der melder sig næstegang der skal løses en opgave?

næ...

....
...
..

Pas på de *få* der bruger *deres* fritid på at stable aktiviteter på
benene for, at mennesker - ofte nogen de end ikke kender - kan få lidt
oplevelser og indhold i deres fritid....

Og er der noget i din forening der ikke virker - så mød op på
generalforsamlingen - lad dig vælge, eller stil din egen fritid til
disposition for foreningen og hjælp med at gøre det bedre - det er
konstruktivt, og det har jeg fanm'e respekt for

sorry - vi kunne jo bare lade være :-/


--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Ukendt (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-06 19:51


J.C.Kløve skrev i meddelelsen
<43cd2b72$0$1842$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>
>sorry - vi kunne jo bare lade være :-/
>


Så rammende kan det siges.....

mvh
Orla, som en gang imellem er træt af "underholdningsgratister"




Jes Vestervang (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-01-06 20:51

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> J.C.Kløve skrev:
>>
>> sorry - vi kunne jo bare lade være :-/
>
> Så rammende kan det siges.....
>
> mvh Orla, som en gang imellem er træt af "underholdningsgratister"

Nu skal vi jo heller ikke glemme at der er tale om folk, der gerne vil
støtte DMC økonomisk. Har de frivillige hos DMC ikke tid eller lyst*
til de administrative opgaver var det nok værd at overveje at betale
sig fra det. Det kan jo være en fin forretning at få 100 nye
medlemmer, selvom der måske ryger 20% i administrationsomkostninger.

Jeg har i øvrigt stor respekt for de frivilliges indsats, for lige at
få det på rene

*: Det skal der ikke lyde hårde ord fra mig om
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Ukendt (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-06 21:53


Jes Vestervang skrev i meddelelsen <87lkxefxbm.fsf@gmail.com>...

>Har de frivillige hos DMC ikke tid eller lyst*
>til de administrative opgaver var det nok værd at overveje at betale
>sig fra det. Det kan jo være en fin forretning at få 100 nye
>medlemmer, selvom der måske ryger 20% i administrationsomkostninger.


Det kunne der muligvis nok være en idé i :-/ Administration _kan_ være en
dræbende post i en forening.

>Jeg har i øvrigt stor respekt for de frivilliges indsats, for lige at
>få det på rene


Og det var det jeg ville præcisere, der er lidt vel meget "så underhold mig
dog" i dagens Danmark IMHO

mvh
Orla



Hekto (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-01-06 22:01

> Og det var det jeg ville præcisere, der er lidt vel meget "så
> underhold mig
> dog" i dagens Danmark IMHO

Det er jo en tendens der følger med den 'forkæling' der er sket af de
senere generationer. Alle har krav på svar på alting - NU!
Tendens kan ses her og i andre fora. Nogen bliver næsten små-mopsede
når de uden at undersøge det mindste selv, ikke prompte får et
uddybende svar på deres banale spørgsmål.
Man vil sågerne nyde; men helst ikke deltage med for meget 'ydelse'.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Peter Skov (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Skov


Dato : 17-01-06 21:30


>
> mvh
> Orla, som en gang imellem er træt af "underholdningsgratister"
>
>
>

Da ingen her kender mig, kan de heller ikke tillade sig at kalde mig for
underholdningsgratist.
Jeg har ikke sagt at jeg ikke er aktiv i andre bestyrelser.

Men så skal I da så sandelig slippe for mig fremover.

--
Mvh

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993
>



"J.C.Kløve" (17-01-2006)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 17-01-06 21:56

Peter Skov wrote:
>>mvh
>>Orla, som en gang imellem er træt af "underholdningsgratister"
>>
>>
>>
>
>
> Da ingen her kender mig, kan de heller ikke tillade sig at kalde mig for
> underholdningsgratist.
> Jeg har ikke sagt at jeg ikke er aktiv i andre bestyrelser.
>
> Men så skal I da så sandelig slippe for mig fremover.
>
hov . . .

Jeg fremhævede specifikt at jeg *ikke* gik efter personen - og jeg tør
godt sige at det samme gør sig gældende for Orla (ham kender jeg nemlig
)

Næ vi vil ikke slippe for dig, tvært imod, har skal der være plads til
alle - så bliv ikke væk

Derfor er pointen i indlægene dog universelle - skæld hjertens gerne ud
på alt og alle, men vær klar til netop i en sammenhæng a frivilligt
arbejde at tilbyde at hjælpe med at rette op på
fejlene/uhensigtsmæssighederne det er til gavn for os alle

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Armand (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-06 22:54

Peter Skov skrev:
>> mvh
>> Orla, som en gang imellem er træt af "underholdningsgratister"
>>
> Da ingen her kender mig, kan de heller ikke tillade sig at kalde mig for
> underholdningsgratist.
> Jeg har ikke sagt at jeg ikke er aktiv i andre bestyrelser.
> Men så skal I da så sandelig slippe for mig fremover.

Husk lige at få et par kiks med til turen!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Arne Lorenzen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 18-01-06 20:14

Armand skrev den 17 jan 2006 i
news:%Cdzf.4912$Cl2.121232@news000.worldonline.dk:

--

>> Men så skal I da så sandelig slippe for mig fremover.
>
> Husk lige at få et par kiks med til turen!

Århhnårhh...
Husker selv at have været på den i starten med ikke lige at have stukket
fingeren i olien - tonen på dfm er god nok, man skal bare lige vænne sig til
den

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Ukendt (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-01-06 18:34


Peter Skov skrev i meddelelsen
<43cd537f$0$6849$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

Hej Peter

>Men så skal I da så sandelig slippe for mig fremover.


Jeg er faktisk en smule træt af den her situation. Hvad er det lige at der
er så forfærdeligt ved at vi ikke er enige ? Ville det være bedre at jeg
gav dig ret velvidende, at jeg inderst inde er af en anden mening ?

"Orla, som en gang imellem er træt af "underholdningsgratister""

Jeg mener det stadig, men sætningen stod altså ikke i svaret til dig! Men
alene som en underbygning af Kløve's indlæg, som _jeg_ mener er så sigende,
og så sobert skrevet som det kan gøres. Så måske ramte jeg alligevel en
nerve ?

Det er ikke så længe siden at det var oppe sidst, "vi" var for hårde ved de
nye, "vi" var for opdragende. Helt ærligt, de mest lærerige, og udbytterige
tråde på DFM har været dem hvor bølgerne har gået højt. Så jeg vil ikke
lægge bånd på mig selv på DFM, jeg siger hvad jeg tror og mener, og det er
helt fint at jeg ikke får ret.

Så jeg synes bestemt at Du skal fortsætte med indlæg på gruppen, og tag det
da positivt at der svares igen. Det er gruppens liv.

mvh
Orla



"J.C.Kløve" (18-01-2006)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 18-01-06 23:18

Orla Pedersen wrote:
> Peter Skov skrev i meddelelsen
> <43cd537f$0$6849$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>
> Hej Peter
>
>
>>Men så skal I da så sandelig slippe for mig fremover.
>
>
>
> Jeg er faktisk en smule træt af den her situation. Hvad er det lige at der
> er så forfærdeligt ved at vi ikke er enige ? Ville det være bedre at jeg
> gav dig ret velvidende, at jeg inderst inde er af en anden mening ?
>
> "Orla, som en gang imellem er træt af "underholdningsgratister""
>
> Jeg mener det stadig, men sætningen stod altså ikke i svaret til dig! Men
> alene som en underbygning af Kløve's indlæg, som _jeg_ mener er så sigende,
> og så sobert skrevet som det kan gøres. Så måske ramte jeg alligevel en
> nerve ?
>
> Det er ikke så længe siden at det var oppe sidst, "vi" var for hårde ved de
> nye, "vi" var for opdragende. Helt ærligt, de mest lærerige, og udbytterige
> tråde på DFM har været dem hvor bølgerne har gået højt. Så jeg vil ikke
> lægge bånd på mig selv på DFM, jeg siger hvad jeg tror og mener, og det er
> helt fint at jeg ikke får ret.
>
> Så jeg synes bestemt at Du skal fortsætte med indlæg på gruppen, og tag det
> da positivt at der svares igen. Det er gruppens liv.
>
> mvh
> Orla
>
>
Lige i øjet Orla !
Kan ikke siges mere præcist!

--
Dun@nt - der ikke fandt det nødigt at klippe i Orlas glimravende indlæg
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Knud Dam (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 19-01-06 18:41


""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43cebe9c$0$1757$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Lige i øjet Orla !
> Kan ikke siges mere præcist!
>
> --
> Dun@nt - der ikke fandt det nødigt at klippe i Orlas glimravende indlæg
> Kilo SFau _R_ SilverBullet
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
> *Growing old is mandatory, growing up is an option*

Så har I fået rost hinanden for de flotte "skam-dig-gratist" indlæg og vi er
nogen, der har forstået, hvorfor vi ikke kan blive indmeldt i DMC, og så er
alt jo godt.

; - )

KD

http://www.dfmc.dk/?id=697



"J.C.Kløve" (19-01-2006)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 19-01-06 23:57

Knud Dam wrote:

>
> Så har I fået rost hinanden for de flotte "skam-dig-gratist" indlæg og vi er
> nogen, der har forstået, hvorfor vi ikke kan blive indmeldt i DMC, og så er
> alt jo godt.

Arrr Knud

Her er jeg ikke enig med dig, jeg mener ikke at have afdækket årsagen
til at DMC ikke reagerer på henvendelser om medlemskab, blot at det
ville være dejligt hvis man istedet for at sige " F%#k denne eller hin
forening" så sagde, "*nej* dælme - det er for galt", og efterfølgende
insisterede på at være aktivt medlem, f.eks. med administrations opgaver
ala medlemsregistrering.

Det er jo åbentlyst, at det er til skade for f.eks. DMC at de ikke
reagerer på henvendelser, og klart noget jeg vil kikke nærmere på og
stille nogle begavede spørgsmål om i DMC på given foranledning.

- - -

Men jo vi roste da hinanden også - nu da andre ikke vil, kan vi da
rose os selv


--
Dun@nt - Der ikke er aktivt DMC medlem
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Mikkel Christensen (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-01-06 09:35

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> writes:

> Her er jeg ikke enig med dig, jeg mener ikke at have afdækket årsagen
> til at DMC ikke reagerer på henvendelser om medlemskab, blot at det
> ville være dejligt hvis man istedet for at sige " F%#k denne eller hin
> forening" så sagde, "*nej* dælme - det er for galt", og efterfølgende
> insisterede på at være aktivt medlem, f.eks. med administrations
> opgaver ala medlemsregistrering.

Ja det ville jo være en perfekt situation. Bortset fra at de potentielt
aktive medlemmer ikke får chancen da hver eneste forsøg på at melde sig
ind i foreningen blot ender i... ingenting.

Hvis jeg viser interesse for en forening, klub, whatever og ligefrem
melder mig ind vil jeg da også forvente en form for reaktion? Når den
så ikke kommer kan man vel kun tolke det som at foreningen ikke er
interesseret i ens medlemskab, donation eller lign. Hvis man ikke har
tid, lyst og lejlighed til som minimum at melde nye medlemmer ind er
der nogen der IMHO ikke er deres opgave voksen.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Ukendt (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-06 10:25


Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...

>Hvis jeg viser interesse for en forening, klub, whatever og ligefrem
>melder mig ind vil jeg da også forvente en form for reaktion?

Jo-jo, men hvor lang er lunten Sidst jeg indmeldte mig i en klub gik
der en måned før jeg fik mit medlemskort, jeg deltog selvfølgelig i
aktiviteterne i den periode uden problemer, og forklaringen er da også helt
klar, medlemsregistratoren vil ikke bruge mere end én dag om måneden på den
slags administration. Det kan jeg sgu' ikke hidse mig op over, men det er
der åbenbart nogen der kan :-/

>Når den
>så ikke kommer kan man vel kun tolke det som at foreningen ikke er
>interesseret i ens medlemskab, donation eller lign. Hvis man ikke har
>tid, lyst og lejlighed til som minimum at melde nye medlemmer ind er
>der nogen der IMHO ikke er deres opgave voksen.


Hvor lang er din lunte ?

mvh
Orla



Mikkel Christensen (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-01-06 12:11

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...
>
> >Hvis jeg viser interesse for en forening, klub, whatever og ligefrem
> >melder mig ind vil jeg da også forvente en form for reaktion?
>
> Jo-jo, men hvor lang er lunten Sidst jeg indmeldte mig i en klub
> gik der en måned før jeg fik mit medlemskort, jeg deltog selvfølgelig
> i aktiviteterne i den periode uden problemer, og forklaringen er da
> også helt klar, medlemsregistratoren vil ikke bruge mere end én dag om
> måneden på den slags administration. Det kan jeg sgu' ikke hidse mig
> op over, men det er der åbenbart nogen der kan :-/

Heh, altså generelt har jeg taget laissez-faire princippet til nye
højder :) Jeg ville også sagtens kunne forstå at der skal gå tid
hvis vi stadig bruger god, gammeldags papirpost (bragt ud af en mand M/K
i rød jakke), men hvis/når man bevæger sig ud i et medie som Internet
så er det lidt andre regler og forventninger der gælder. Hell, man
kunne da blot forventningstyre potentielle medlemmer en smule og dermed
undgå en masse. Ved indmeldelse sende dem en email: 'Tak for din
indmeldelse - du hører fra os om 1-3 mdr.'

Så kunne DMC undgå mange af disse 'ting tager for lang tid' klagesange.

> >Når den så ikke kommer kan man vel kun tolke det som at foreningen
> >ikke er interesseret i ens medlemskab, donation eller lign. Hvis man
> >ikke har tid, lyst og lejlighed til som minimum at melde nye
> >medlemmer ind er der nogen der IMHO ikke er deres opgave voksen.
>
> Hvor lang er din lunte ?

Altså, jeg er ikke SuperFly TNT eller noget. Jeg kan blot sagtens forstå
utilfredsheden med indmeldelsesproceduren (eller mangel på samme)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Torben Scheel (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-01-06 11:32

Mikkel Christensen wrote:
> Hvis jeg viser interesse for en forening, klub, whatever og ligefrem
> melder mig ind vil jeg da også forvente en form for reaktion? Når den
> så ikke kommer kan man vel kun tolke det som at foreningen ikke er
> interesseret i ens medlemskab, donation eller lign. Hvis man ikke har
> tid, lyst og lejlighed til som minimum at melde nye medlemmer ind er
> der nogen der IMHO ikke er deres opgave voksen.
>
Du kan jo stille det strengt forretningsmæssigt op :
hvad kræver det at komme ind (ærgrelser/besvær)
hvor meget arbejde skal der ydes
hvad er kontingentet.

sæt det op imod :
hvad får du af arrangementer (sæt en personlig værdi på dem)
kan du score på at snakke om sidste foreningsarrangement
får du nye venner i foreningen
får du et uvurderligt tip af et medlem til et arrangement
får foreningen ændret verden i den rigtige retning (hvad er værdien af
det for dig)
får du det bedre med at have været en del af det når du ligger for døden
engang?

Der er ikke mange foreninger jeg har meldt mig ud af i tidens løb,
selvom ovenstående regnestykke er taget op i dårlige tider. Der er som
regel så stort overskud på wellness kontoen at man bør grine hele vejen
hen til banken, selvom det kræver en startinvestering.

I øvrigt synes jeg det er synd at DMC ikke har overskud til at få bygget
sig et moderne medlemssystem, så startinvesteringen bliver mindre for
nye medlemmer, og de få aktive kan frigøre sig for noget af
administrationen som dræber mange foreninger (måske bortset fra
revisorforeningen)

--
vh
Torben

Mikkel Christensen (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-01-06 12:40

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

<udmærket cost-benefit analyse>

> Der er ikke mange foreninger jeg har meldt mig ud af i tidens løb,
> selvom ovenstående regnestykke er taget op i dårlige tider. Der er som
> regel så stort overskud på wellness kontoen at man bør grine hele
> vejen hen til banken, selvom det kræver en startinvestering.
>
> I øvrigt synes jeg det er synd at DMC ikke har overskud til at få
> bygget sig et moderne medlemssystem, så startinvesteringen bliver
> mindre for nye medlemmer, og de få aktive kan frigøre sig for noget af
> administrationen som dræber mange foreninger (måske bortset fra
> revisorforeningen)

Ganske enig og jeg vil da også nævne at jeg synes DMC er en forening
der giver 'overskud på kontoen'. Jeg kan da stadig godt huske den
bagskærm vi var pålagt at køre med :)

Det er bare svært at vide på forhånd om det er besværet værd at hoppe
gennem ild og vand blot for at blive medlem. Så er der jo sikkert andre
ting der er nemmere at gå til man kan kaste sin energi efter. Og det er
jo som nævnt synd for DMC.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Knud Dam (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 20-01-06 18:51


""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43d0194a$0$1773$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er jo åbentlyst, at det er til skade for f.eks. DMC at de ikke
> reagerer på henvendelser

Det var min pointe. Jeg prøvede længe, i forlængelse af den gratis periode
efter Bronzekursus. Havde også fat i et par "kendte" fra foreningen via
mail; men opgav til sidst.

> Men jo vi roste da hinanden også - nu da andre ikke vil, kan vi da
> rose os selv

He-he - det synes jeg nu også at aktive medlemmer fortjener. Personligt har
jeg ikke energi til/ønsker ikke at bidrage som aktivt medlem; men vil gerne
støtte DMC via et medlemskab.

Til maj skal min kone på Bronzekursus i Vejle, så kan vi prøve igen.

; - )

KD






Hekto (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-01-06 11:35

It happens that Knud Dam formulated :
> Så har I fået rost hinanden for de flotte "skam-dig-gratist" indlæg og vi er
> nogen, der har forstået, hvorfor vi ikke kan blive indmeldt i DMC, og så er
> alt jo godt.

Hear! - Hear!

Livet er for kort til foreninger man ikke kan melde sig ind i!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Moller (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-01-06 12:24

Hekto wrote:
> It happens that Knud Dam formulated :
>> Så har I fået rost hinanden for de flotte "skam-dig-gratist" indlæg og
>> vi er nogen, der har forstået, hvorfor vi ikke kan blive indmeldt i
>> DMC, og så er alt jo godt.
>
> Hear! - Hear!
>
> Livet er for kort til foreninger man ikke kan melde sig ind i!

   Ja, så kan det ik siges mere simpelt.... f.eks. Hvis det kræver så
meget mass(for nogen af os flere mdr..) for at komme ind, hvor meget mas
kræver det så hvis man endelig er blevet medlem, og så vil være aktiv.

   Nå, men nu er man blevet medlem, og man bruge da deres Bronce og Guld
kurser, og engang imellem kigger i det lille hæfte de sender ud :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Armand (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-06 21:40

J.C.Kløve skrev:
>
> Nu er det ikke min opgave at forsvare DMC,(jeg er blot inaktivt medlem)
> men jeg er lige nød til at beskæftige mig med min ynglingsversion....
> frivillige "ledere/hjælpere/trænere/instruktører/bestyrelsesmedlemmer"
> (..............)
> Pas på de *få* der bruger *deres* fritid på at stable aktiviteter på
> benene for, at mennesker - ofte nogen de end ikke kender - kan få lidt
> oplevelser og indhold i deres fritid....
> Og er der noget i din forening der ikke virker - så mød op på
> generalforsamlingen - lad dig vælge, eller stil din egen fritid til
> disposition for foreningen og hjælp med at gøre det bedre - det er
> konstruktivt, og det har jeg fanm'e respekt for

Head on the nail - Head on the nail! :-|

Vi har i familien en onkel, som jeg absolut ikke deler politiske
synspunkter med, men som på et tidspunkt blev så edder hamrende gal på
kommunens ældrepolitik at han til en start meldte sig ind i partiet for
at bearbejde toppen nedefra, men efterfølgende følte at tale for døve
øren hvorfor han lod sig opstille til kommunalvalget blot for at få
sagen på dagsordenen blandt borgere/vælgere og uventet fik sig en
taburet i byrådet, hvor han nu sidder i tredie periode(eller hvad man nu
kalder det).
Manden havde en mening om uret; gjorde sit for at blive hørt; sidder nu
hvor han bedst kan påvirke beslutninger - Og det trækker mere søm end at
være formand i en kolonihaveforening/motorcykelklub!
Al ære og respekt for dét :-|

--
Armand,
(der alt for godt godt genkender Kløve's 1) og 2)! )

Kai Harrekilde-Peter~ (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 17-01-06 22:22

"Peter Skov" <peter_fjern-dette_skov@stofanet.dk> writes:

>> mvh
>> Orla, som en gang imellem er træt af "underholdningsgratister"
>
> Da ingen her kender mig, kan de heller ikke tillade sig at kalde mig for
> underholdningsgratist.
> Jeg har ikke sagt at jeg ikke er aktiv i andre bestyrelser.
>
> Men så skal I da så sandelig slippe for mig fremover.

Peter,

Jeg har forwarded din brok (som er ganske legitim) til webmaster for
dmc-kursus.dk - så må vi se om ikke han får fikset websiden i det
mindste.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Peter Skov (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Skov


Dato : 04-01-06 18:47




>
> Det er således tid til at melde sig, så vi alle kan få slået rusten af
> kadaveret og få mest muligt ud af MC sæsonnen
>
> Jo jo jeg er tilmeldt .... igen....
>
Med alle de gengangere, bliver nivoet så ikke for højt for en helt
nybegynder?
Jeg er helt blank, og jeg ønsker ikke at være eneste som trækker tempoet ned
på sådan en dag, hvor alle andre så bliver irrieterede. Da jeg måske skal
bruge
lidt ekstra tid på de banale øvelser.
Synes næsten at det samme skete da jeg tog kørekortet, det var nogen
stykker,
som lige så snart læreren var et stykke væk, nærmest var livsfarlige for os
andre.
Det skulle da lige prøve hvad sådan en Yamaha 600cc kunne.
--
Mvh

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993



Brian Sørup (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 04-01-06 20:23


"Peter Skov" <peter_fjern-dette_skov@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43bc0a12$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>
>
> >
> > Det er således tid til at melde sig, så vi alle kan få slået rusten
af
> > kadaveret og få mest muligt ud af MC sæsonnen
> >
> > Jo jo jeg er tilmeldt .... igen....
> >
> Med alle de gengangere, bliver nivoet så ikke for højt for en helt
> nybegynder?

Bare rolig... der er *ikke* tale om noget _køre_stærkt_kursus_ - vel
bliver der gået til stålet ,hvis det er det man vil - men instruktørerne
er gode til at sige til hvis det går stærkt nok, det fandt jeg ud af
sidste gang da vi lavede undvigemanøvre og Brian Laursen mente det var
nok når centralstøtten slog i asfalten

Tag og læs info'en på DMC's hjemmeside www.dmc-kursus.dk - den skal
tages ret bogstaveligt, der bygges langsomt mere og mere på, og nogle af
øvelserne er faktisk p*ssesjove :0)
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36




Peter Skov (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Skov


Dato : 04-01-06 21:23

>
> Bare rolig... der er *ikke* tale om noget _køre_stærkt_kursus_ - vel
> bliver der gået til stålet ,hvis det er det man vil - men instruktørerne
> er gode til at sige til hvis det går stærkt nok, det fandt jeg ud af
> sidste gang da vi lavede undvigemanøvre og Brian Laursen mente det var
> nok når centralstøtten slog i asfalten

Ja, lige præcis, enten er jeg efterladt til spot og "sjove" kommentarer,
eller resten
af holdet er ikke kommet til det de synes er sjovt.
>
> Tag og læs info'en på DMC's hjemmeside www.dmc-kursus.dk - den skal
> tages ret bogstaveligt, der bygges langsomt mere og mere på, og nogle af
> øvelserne er faktisk p*ssesjove :0)

Samme mening som ovenstående. Der er forskel på "langsomt"




--
Mvh

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993



Brian Sørup (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 04-01-06 22:34


"Peter Skov" <peter_fjern-dette_skov@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43bc2e8c$0$11162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >
> > Bare rolig... der er *ikke* tale om noget _køre_stærkt_kursus_ - vel
> > bliver der gået til stålet ,hvis det er det man vil - men
instruktørerne
> > er gode til at sige til hvis det går stærkt nok, det fandt jeg ud af
> > sidste gang da vi lavede undvigemanøvre og Brian Laursen mente det
var
> > nok når centralstøtten slog i asfalten
>
> Ja, lige præcis, enten er jeg efterladt til spot og "sjove"
kommentarer,
> eller resten
> af holdet er ikke kommet til det de synes er sjovt.

Du bliver på intet tidspunkt hverken hånet eller kommenteret pga. din
fart - kun hvis den er for høj !
Det er *dig* der sætter grænsen for hvornår det går (for) hurtigt....
Årsagen til min høje hastighed var at jeg syntes det var skægt + jeg
dengang havde en lille VF500 der har ret fine styreegenskaber, jeg tror
ikke jeg kommer op på samme niveau på VFR'en.

> >
> > Tag og læs info'en på DMC's hjemmeside www.dmc-kursus.dk - den skal
> > tages ret bogstaveligt, der bygges langsomt mere og mere på, og
nogle af
> > øvelserne er faktisk p*ssesjove :0)
>
> Samme mening som ovenstående. Der er forskel på "langsomt"

Instruktørerne er gode til at spotte hver enkelt deltagers "niveau" og
derefter tilpasse og vejlede den enkelte kursist.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==




"J.C.Kløve" (04-01-2006)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 04-01-06 22:42

Peter Skov wrote:

>
> Ja, lige præcis, enten er jeg efterladt til spot og "sjove" kommentarer,
> eller resten
> af holdet er ikke kommet til det de synes er sjovt.
>
Nej - Nej - Nej

Slet ikke!

Jeg var "ny" sidste år, og det var det bedste jeg overhovedet har
investeret i, i forbedring af min MC !!!!

Og der er meget mere at hente for mig - når jeg "undviger maks" er der
rigeligt plads til yderligere forbedringer.

Der vil være nogen der næsten ikke kan holde balancen på en MC, og andre
der er med for 5. - 7. gang, der smider rundt med deres MC, så man
forbløffes, der er blot inspirerende.

Der udveksles erfaringer om stort og småt, gives tips og beundres MC'er
En rigtig god oplevelse også (og måske især) for den der ikke har prøvet
det før.

Dette kursus er IMHO et must for den begavede MC'ist!

Derfor tillader jeg mig at reklamere for det!

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Peter Skov (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Skov


Dato : 04-01-06 23:20



"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43bc4128$0$1809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Peter Skov wrote:
>
> >
> > Ja, lige præcis, enten er jeg efterladt til spot og "sjove" kommentarer,
> > eller resten
> > af holdet er ikke kommet til det de synes er sjovt.
> >
> Nej - Nej - Nej
>
> Slet ikke!
>
> Jeg var "ny" sidste år, og det var det bedste jeg overhovedet har
> investeret i, i forbedring af min MC !!!!
>
> Og der er meget mere at hente for mig - når jeg "undviger maks" er der
> rigeligt plads til yderligere forbedringer.
>
> Der vil være nogen der næsten ikke kan holde balancen på en MC, og andre
> der er med for 5. - 7. gang, der smider rundt med deres MC, så man
> forbløffes, der er blot inspirerende.
>
> Der udveksles erfaringer om stort og småt, gives tips og beundres MC'er
> En rigtig god oplevelse også (og måske især) for den der ikke har prøvet
> det før.

OK, jeg er overbevist, vil tilmelde mig og se hvad det kan bringe.


--
Mvh

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993



Moller (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-01-06 10:08

Peter Skov wrote:

> Ja, lige præcis, enten er jeg efterladt til spot og "sjove" kommentarer,
> eller resten
> af holdet er ikke kommet til det de synes er sjovt.

   Det er en meget misforstået holdning, de eneste der vil komme for spot
og sjove kommetare er dem som starter dagen med dumsmarte kommetare, og
senere på dagen vælter fordi de ville nødig se ud som om de ik ku noget
i forvejen og derved prøver noget som de ik har evne til... det sker så
aldrig, for det er gode instruktøre som sørger for at alle opføre sig
med fornuft :)

   Broncekursus er i samme tempo hvert år, og selve måde det er sat op på,
er at dem som er mere øvede end andre, osv. de for bare til opgave at
deres øvelser skal indeholder flere ting, frem for at de skal gøre dem
hurtigere... Altså ikke et racer kursus men et sikkerheds kursus i
fornuft, og overblik.

   Lige som du nævner om man er helt grøn, eller været med adskillige
gange, så er der heller intet som gør at racer ejere blir ireterede over
at der er chopper ejere med osv... alle cykler, og føre uanset udsende,
øvelse osv. vil få et fuldt brugbart ud af dagen :) uden at påvirke
andre af det.

   De eneste som ku ende med sjove kommetare osv. er dem som mener at
sådan et kursus er unødvendigt ;) men det er jo ikke en Børnehave så vi
lader dem selv om deres beslutning ;) så kan vi andre nyde den ekstra
plads på holdet der så er til vi kan nå at tilmelde os uden holdet er
fyldt op :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Peter B. Juul (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-01-06 10:31

Moller <news@molnit.com> writes:

> så er der heller intet som gør at racer ejere blir
> ireterede over at der er chopper ejere med

Er der det? For jeg er jo chopperist og vil gerne lære noget
køreteknik alli'wel.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Moller (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-01-06 10:47

Peter B. Juul wrote:
> Moller <news@molnit.com> writes:
>
>> så er der heller intet som gør at racer ejere blir
>> ireterede over at der er chopper ejere med
>
> Er der det? For jeg er jo chopperist og vil gerne lære noget
> køreteknik alli'wel.

   Læs hele indlægget, og så tilmeld dig... i stedet for at klippe ting ud
af deres sammenhæng :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Peter B. Juul (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-01-06 11:00

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Læs hele indlægget, og så tilmeld dig... i stedet for at
> klippe ting ud af deres sammenhæng :)

Jeg har skam læst hele indlægget. Det var et reelt spørgsmål: ER der
rent faktisk typis chopperister med?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Peter B. Juul (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-01-06 11:16

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Jeg har skam læst hele indlægget. Det var et reelt spørgsmål: ER der
> rent faktisk typis chopperister med?

Nå. Tune. Maj. Honda.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Carsten Eilersen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Eilersen


Dato : 05-01-06 12:23


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2mzibro53.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Moller <news@molnit.com> writes:
>
>> Læs hele indlægget, og så tilmeld dig... i stedet for at
>> klippe ting ud af deres sammenhæng :)
>
> Jeg har skam læst hele indlægget. Det var et reelt spørgsmål: ER der
> rent faktisk typis chopperister med?
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
> The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
> I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
> for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Hej,

Ja, der er alle typer mc - vi har også holdt rene klubkurser kun med
choppere/cruisere.
Alle er velkommen uanset mc-mærke, model, årgang og uanset om styret er
højt, lavt, smalt eller bredt


Mvh.
Carsten Eilersen
Ansvarlig instruktør på DMC Bronzekursus i Tune 27. + 28. maj samt 24. + 25.
juni
BMW K1200 RS
Suzuki DR 250 S



Peter B. Juul (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-01-06 12:26

"Carsten Eilersen" <ceilersen@tiscali.dk> writes:

> Ja, der er alle typer mc - vi har også holdt rene klubkurser kun med
> choppere/cruisere.
> Alle er velkommen uanset mc-mærke, model, årgang og uanset om styret er
> højt, lavt, smalt eller bredt

Siger du det?

Så er det jo praktisk, at det lige er dit Tune-kursus i maj jeg er
tilmeldt :)

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday

Bo Nielsen (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 08-01-06 13:55



> Alle er velkommen uanset mc-mærke, model, årgang og uanset om styret er
> højt, lavt, smalt eller bredt
>
>
> Mvh.
> Carsten Eilersen
> Ansvarlig instruktør på DMC Bronzekursus i Tune 27. + 28. maj samt 24. +
> 25. juni
> BMW K1200 RS
> Suzuki DR 250 S

Det lyder næsten som om jeg kunne finde på at melde mig til med YBR'en -
forudsat farten ikke kommer meget over de 80?

ScooterBo



Moller (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-01-06 14:22

Bo Nielsen wrote:

> Det lyder næsten som om jeg kunne finde på at melde mig til med YBR'en -
> forudsat farten ikke kommer meget over de 80?

   Det er et Bremse/undvige kursus ;) ikke et race kursus... så selv en
lovlig 30 knallert kan bruges ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Rene Joergensen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 05-01-06 10:47

Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:

> Er der det? For jeg er jo chopperist og vil gerne lære noget
> køreteknik alli'wel.

Choppere er også velkomne, da jeg var afsted sidste år var der alt fra
racere med nuprede dækkanter til choppere med sidetasker med frynser

--
-René


Moller (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-01-06 10:49

Rene Joergensen wrote:
> Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:
>
>> Er der det? For jeg er jo chopperist og vil gerne lære noget
>> køreteknik alli'wel.
>
> Choppere er også velkomne, da jeg var afsted sidste år var der alt fra
> racere med nuprede dækkanter til choppere med sidetasker med frynser
   
   Selv honda ejere var der at finde.... og i år vil der nok også være
MZ'ere med :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Rene Joergensen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 05-01-06 11:00

Moller <news@molnit.com> wrote:

>    Selv honda ejere var der at finde.... og i år vil der nok også være
> MZ'ere med :)

Den eneste Honda jeg kan huske var en instruktør som ikke havde noget at
lave den weekend og derfor var taget derned for at hjælpe. Men det er
mest fordi at på vej derned havde han fået en bøde på 159km/t, men så
havde han også lovet at køre pænt fremover

Jeg måtte jo udgå sidste år og har derfor lovning på en omgang gratis
bronzekursus, så det må jeg hellere benytte mig af. Tune var okay, fin
ny asfalt, og nogenlunde med plads.

--
-René


Bjørn S (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 05-01-06 13:59

Rene Joergensen wrote:

> Jeg måtte jo udgå sidste år og har derfor lovning på en omgang gratis
> bronzekursus, så det må jeg hellere benytte mig af. Tune var okay, fin
> ny asfalt, og nogenlunde med plads.

Guzzi med defekt gear eller kardang efter 1. dag ?

--
/Bjørn



Rene Joergensen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 05-01-06 14:02

Bjørn S <bjosko@yahoo.com> wrote:

>> Jeg måtte jo udgå sidste år og har derfor lovning på en omgang gratis
>> bronzekursus, så det må jeg hellere benytte mig af. Tune var okay, fin
>> ny asfalt, og nogenlunde med plads.
> Guzzi med defekt gear eller kardang efter 1. dag ?

Nopes, FZR600 med defekt kæde efter 1. dag.

--
-René


Ole Hansen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 05-01-06 14:14

Rene Joergensen wrote:

>> Guzzi med defekt gear eller kardang efter 1. dag ?
>
> Nopes, FZR600 med defekt kæde efter 1. dag.

Ja, et bronzekursus er et udemærket sted, at få prøvet materiellet af.
Da jeg var afsted sidste år, var der en VFR der fik konstateret utætte
pakdåser i forgaflen.. :)

--
Ole Hansen

Rene Joergensen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 05-01-06 14:34

Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote:

>> Nopes, FZR600 med defekt kæde efter 1. dag.
> Ja, et bronzekursus er et udemærket sted, at få prøvet materiellet af.
> Da jeg var afsted sidste år, var der en VFR der fik konstateret utætte
> pakdåser i forgaflen.. :)

Den var nu nok gået i stykker alligevel.

Da jeg skulle derfra fik den lidt hane ned forbi gokartbanerne, og da
jeg skulle koble ud for at skifte gear, sagde det en meget grim lyd og
det ruskede i koblinghåndtaget, som derefter mistede alt fjeder.

Med hjælp fra et par venlige meddeltagere på kurset, fik jeg pillet
dækslet ved fortandhjulet af, da kæden nu sad mærkeligt foran.

Det var møtrikken ved fortandhjulet der var hoppet af, og derefter feset
af helvede til, så den kunne vi ikke finde igen. FZR'en måtte derfor
overnatte i Tune og kæresten komme til Tune for at hente mig. Dagen
efter måtte jeg finde en egnet trailer til at flytte den hjem.

Heldigvis kunne gevindet skæres op igen, og jeg slap derfor for at
skifte akslen, den bliver dog skiftet hvis jeg en dag alligevel skal
skille gearkassen ad (det ér jo en Yamaha). Tror nok det endte med at
koste 150,-, meget billigt sluppet. Traileren var dyrere end at få
fikset MC'en, tror det var 250,- for et døgn. Jeg vil i den forbindelse
rose Vordingborg MC for den super service med opskæring af gevindet uden
beregning.

Nu skal FZR'en bare gøres klar til den kommende sæson. Nye bremseskiver
for/bag og ny kobling, samt lidt almindelig vedligeholdelse.

--
-René


Kenneth Østrup (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 05-01-06 17:35

Rene Joergensen wrote:
> Den var nu nok gået i stykker alligevel.
>
> Da jeg skulle derfra fik den lidt hane ned forbi gokartbanerne, og da
> jeg skulle koble ud for at skifte gear, sagde det en meget grim lyd og
> det ruskede i koblinghåndtaget, som derefter mistede alt fjeder.
>
> Med hjælp fra et par venlige meddeltagere på kurset, fik jeg pillet
> dækslet ved fortandhjulet af, da kæden nu sad mærkeligt foran.
>
> Det var møtrikken ved fortandhjulet der var hoppet af, og derefter feset
> af helvede til, så den kunne vi ikke finde igen. FZR'en måtte derfor
> overnatte i Tune og kæresten komme til Tune for at hente mig. Dagen
> efter måtte jeg finde en egnet trailer til at flytte den hjem.
>
> Heldigvis kunne gevindet skæres op igen, og jeg slap derfor for at
> skifte akslen, den bliver dog skiftet hvis jeg en dag alligevel skal
> skille gearkassen ad (det ér jo en Yamaha). Tror nok det endte med at
> koste 150,-, meget billigt sluppet. Traileren var dyrere end at få
> fikset MC'en, tror det var 250,- for et døgn. Jeg vil i den forbindelse
> rose Vordingborg MC for den super service med opskæring af gevindet uden
> beregning.
>
> Nu skal FZR'en bare gøres klar til den kommende sæson. Nye bremseskiver
> for/bag og ny kobling, samt lidt almindelig vedligeholdelse.
>

Ja, det var sgu pænt heldigt sluppet!

Jeg har prøvet på min CB400F at kæden hoppede af og satte sig fast i
baghjulet. Det var dog kun med 40 km/t så der skete ikke meget andet end
jeg fik trukket baghjulet et stykke hen af vejen.


--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Squish (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 05-01-06 23:22

Ole Hansen wrote:

> Ja, et bronzekursus er et udemærket sted, at få prøvet materiellet af.
> Da jeg var afsted sidste år, var der en VFR der fik konstateret utætte
> pakdåser i forgaflen.. :)

Ahem.. *host* *host* ...

--
Squish
VFR750F - Med friske pakdåser i forgaflen
CB400F - Som også var med den dag (dog til låns)


Ole Hansen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 05-01-06 23:49

Squish wrote:
> Ole Hansen wrote:
>
>> Ja, et bronzekursus er et udemærket sted, at få prøvet materiellet af.
>> Da jeg var afsted sidste år, var der en VFR der fik konstateret utætte
>> pakdåser i forgaflen.. :)
>
> Ahem.. *host* *host* ...

Hehe.. Var det I Roskilde? Jeg kan ikke huske nogen CB400F.. Måske er
det bare en svaghed på de dersens VFR'er? :)

--
Ole Hansen

Squish (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 06-01-06 01:28

Ole Hansen wrote:
> Squish wrote:
>
>> Ole Hansen wrote:
>>
>>> Ja, et bronzekursus er et udemærket sted, at få prøvet materiellet
>>> af. Da jeg var afsted sidste år, var der en VFR der fik konstateret
>>> utætte pakdåser i forgaflen.. :)
>>
>>
>> Ahem.. *host* *host* ...
>
>
> Hehe.. Var det I Roskilde? Jeg kan ikke huske nogen CB400F.. Måske er
> det bare en svaghed på de dersens VFR'er? :)

Næh, det var såmænd i Sorø.. Tror det er en svaghed på alle mc'er,
hvorpå de ikke har været skiftet de sidste 15 år!

--
Squish
VFR750F
CB400F


Peter B. Juul (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-01-06 11:01

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Selv honda ejere var der at finde.... og i år vil der nok også
> være MZ'ere med :)

Der vil endda være Honda choppere... Men nok uden frynser.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,
I speak only 0}._.{0 all my base
for myself. O/ \O are belong to you"

Moller (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-01-06 11:28

Peter B. Juul wrote:
> Moller <news@molnit.com> writes:
>
>>    Selv honda ejere var der at finde.... og i år vil der nok også
>> være MZ'ere med :)
>
> Der vil endda være Honda choppere... Men nok uden frynser.

   Vil vi mon se en Honda chopper som balancere på forhjulet i år så :)
.... hmmm... mon ik MZ'en lige kan få luftet baghjulet

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Peter B. Juul (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-01-06 11:00

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> writes:

> Choppere er også velkomne, da jeg var afsted sidste år var der alt fra
> racere med nuprede dækkanter til choppere med sidetasker med frynser

Mmmmm.... Frynser....
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Bjarne (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-01-06 15:02

In article <dpj56s$pa7$1@abbeden.bunk.cc>,
   bjosko@yahoo.com (Bjørn S) writes:
> Rene Joergensen wrote:
>
>> Jeg måtte jo udgå sidste år og har derfor lovning på en omgang gratis
>> bronzekursus, så det må jeg hellere benytte mig af. Tune var okay, fin
>> ny asfalt, og nogenlunde med plads.
>
> Guzzi med defekt gear eller kardang efter 1. dag ?
Nåh, det huskes ?

Næ det var mig, Så jeg kommer også igen. Har tilmeldt mig.

Det var iøvrigt gearkassen. Det gav lige et par uger med rep af gearkasse
og nu butikken var åben : renovering af bagtøj og ny kobling.
Men hva, bare man har det sjovt

mvh,
Bjarne


Bjørn S (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 05-01-06 19:38

Bjarne wrote:

> Nåh, det huskes ?

Det var fordi jeg var en af dem som stoppet da du gik i stå. Godt den
blev klaret. Sådan et par dage hvor man triller rundt i først og andet
gear kan godt mærkes, både på maskineriet og koblingshånden .-)

--
/Bjørn

Jacob (07-01-2006)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 07-01-06 01:31


> Så er DMC kørerkurserne (Bronze og Guld) for 2006 planlagt og udbudt!

Er der nogen der ved hvad det koster - bare sådan ca. - har prøvet at
kontakte DMC, både tlf og mail, men der er ikke rigtig nogen respons.

VH Jacob


"J.C.Kløve" (07-01-2006)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 07-01-06 01:46

Jacob wrote:
>>Så er DMC kørerkurserne (Bronze og Guld) for 2006 planlagt og udbudt!
>
>
> Er der nogen der ved hvad det koster - bare sådan ca. - har prøvet at
> kontakte DMC, både tlf og mail, men der er ikke rigtig nogen respons.
>
> VH Jacob
>
800,-

-100 hvis du er DMC medlem
-100 hvis du er MCTC medlem

Antager - 150 hvis du er medlem begge steder

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Peter B. Juul (07-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-01-06 02:13

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> writes:

> 800,-
>
> -100 hvis du er DMC medlem
> -100 hvis du er MCTC medlem

Hov? Hvor står det med MCTC?
--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

"J.C.Kløve" (07-01-2006)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 07-01-06 10:29

Peter B. Juul wrote:
> "J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> writes:
>
>
>>800,-
>>
>>-100 hvis du er DMC medlem
>>-100 hvis du er MCTC medlem
>
>
> Hov? Hvor står det med MCTC?

Står på den seddel du kan skrive ud, når du har tilmeldt dig (så vidt
jeg husker - jeg skrev den ikke ud)

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Peter (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 08-01-06 18:30


""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in message
news:43bf0f60$0$1820$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> -100 hvis du er DMC medlem
> -100 hvis du er MCTC medlem
>
> Antager - 150 hvis du er medlem begge steder

Jeg vil mene det er - 200 hvis man er medlem begge steder. MCTC rabatten er
jo ikke noget DMC giver, men derimod et tilskud fra MCTC.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



"J.C.Kløve" (08-01-2006)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 08-01-06 18:46

Peter wrote:
> ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in message
> news:43bf0f60$0$1820$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>-100 hvis du er DMC medlem
>>-100 hvis du er MCTC medlem
>>
>>Antager - 150 hvis du er medlem begge steder
>
>
> Jeg vil mene det er - 200 hvis man er medlem begge steder. MCTC rabatten er
> jo ikke noget DMC giver, men derimod et tilskud fra MCTC.
>

jup jeg ved det godt, (førhen var rabatten en rund 50'er), fik det ikke
rettet efter jeg tjekkede mne kilder


--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Peter (08-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 08-01-06 21:30


""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in message
news:43c14fe7$0$1833$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> jup jeg ved det godt, (førhen var rabatten en rund 50'er), fik det ikke
> rettet efter jeg tjekkede mne kilder
>
Ja, prisen har lige fået en tand opad

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Jacob (07-01-2006)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 07-01-06 12:06


J.C.Kløve skrev:

> Jacob wrote:
> >>Så er DMC kørerkurserne (Bronze og Guld) for 2006 planlagt og udbudt!
> >
> >
> > Er der nogen der ved hvad det koster - bare sådan ca. - har prøvet at
> > kontakte DMC, både tlf og mail, men der er ikke rigtig nogen respons.
> >
> > VH Jacob
> >
> 800,-
>
> -100 hvis du er DMC medlem
> -100 hvis du er MCTC medlem
>
> Antager - 150 hvis du er medlem begge steder
>
> --
> Dun@nt

TAK

VH Jacob
> Kilo SFau _R_ SilverBullet
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
> *Growing old is mandatory, growing up is an option*


Jacob Bunk Nielsen (22-01-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-01-06 17:54

Mikkel Christensen <mikkel.christensen+news@gmail.com> writes:

> Det er bare svært at vide på forhånd om det er besværet værd at hoppe
> gennem ild og vand blot for at blive medlem. Så er der jo sikkert andre
> ting der er nemmere at gå til man kan kaste sin energi efter. Og det er
> jo som nævnt synd for DMC.

Jeg er kasserer i min lokale MC-klub, og administrerer dermed også det
lokale klub-medlemsskab af DMC. Gennem alt det bøvl jeg har haft i den
forbindelse er jeg helt overbevist om at jeg ikke gider at have bøvlet
med selv at blive medlem. Det er simpelthen alt for besværligt. Jeg er
blot lykkelig for at der ikke er alt for meget udskiftning blandt de
af klubbens medlemmer der også er medlem af DMC gennem klubben.

Tag ikke fejl, jeg synes også at DMC's arbejde er godt, både deres
politiske arbejde og kørekurserne og hvad de ellers laver, men det kan
ikke være rigtigt at man skal have så meget bøvl ud af at blive/være
medlem. Så må man hellere droppe medlemskonceptet og blot oprette en
bankkonto folk kan sætte penge ind på, hvis de føler for det.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste