hvordan holder man visiret fri for is udve~
Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 03-01-06 17:18

Hej

Er der nogen der har forslag til
udvendig og samtidig kan holde det fri for dug indvendig..

Hilsen Søren Jensen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 03-01-06 17:37

"Søren Jensen (9800)" <sjakalen01@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har forslag til
> udvendig og samtidig kan holde det fri for dug indvendig..
>

> Hilsen Søren Jensen

Man har på et tidspunkt kunnet købe et visier med indbyggede varmetråde. Om
de stadig findes ved jeg ikke.
Indvendig dug klares med et Fog City eller pin lock indervisier. Jeg kører
selv med Fog City og det virker rigtig godt.
Hilsen Matthias

Fra : Dr.Enduro

Dato : 03-01-06 18:13

Søren Jensen (9800) wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der har forslag til
> udvendig og samtidig kan holde det fri for dug indvendig..
>

> Hilsen Søren Jensen

Der findes også hjemle med dobbelt-visir, som ikke dugger så hurtigt,
f.eks. Uvex Boss 3000. Men is på visiret (på indersiden???), det har jeg
ligegodt aldrig haft.

--

Hilsen Jan

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 03-01-06 18:16

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der findes også hjemle med dobbelt-visir, som ikke dugger så hurtigt,
> f.eks. Uvex Boss 3000. Men is på visiret (på indersiden???), det har jeg
> ligegodt aldrig haft.

Undskyld tast fejl
Er der nogen der har forslag til at visir fri for is udvendig og
samtidig kan holde det fri for dug indvendig..
Søren

Fra : Dr.Enduro

Dato : 03-01-06 20:26

Søren Jensen (9800) wrote:

> Undskyld tast fejl

Nej, det er mig, der har lavet en fejl, du skriver faktisk i
overskriften, at det er is udvendig, det drejer sig om, sorry.

--

Hilsen Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 03-01-06 18:31

> Der findes også hjemle med dobbelt-visir, som ikke dugger så hurtigt,
> f.eks. Uvex Boss 3000.

http://cgi.ebay.de/Helm-Uvex-Boss-3000-SW-UVP-199-95_W0QQitemZ4600678160QQcategoryZ14785QQtcZphotoQQrdZ1QQcmdZViewItem
Einzigartiger Helm mit aufwendigem Doppelscheibenvisier für absolut
beschlagfreie Sicht

Nogen der kender andre med dobbeltvisir ? (boss 4000 har også)
Min nolan med pinlock slider visirene istykker da de glider lidt mod
hinanden

Fra : Dr.Enduro

Dato : 03-01-06 20:28

Anders Majland wrote:

> [...]
>
> Nogen der kender andre med dobbeltvisir ? (boss 4000 har også)
> Min nolan med pinlock slider visirene istykker da de glider lidt mod

Jeg har en Boss 3000, det er en udmærket hjelm til fornuftige penge, som
tilmed har vundet en masse tests. 4000'eren er en nyere model, der
sikkert er bedre på en masse områder, men jeg har ikke set nogen tests
af den endnu.

--

Hilsen Jan

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 03-01-06 21:18

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43bab4bf$0$8860$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Nogen der kender andre med dobbeltvisir ? (boss 4000 har også)
> Min nolan med pinlock slider visirene istykker da de glider lidt mod

Uanset hvor mange dobbeltvisir der monteres, så kan de ikke holdes fri for
is udvendig, når der er tåget og samtidig frostvejr. Der skal tilsættes
ekstra varme som på en dugrude.
Hilsen Matthias

Fra : Anders Majland

Dato : 03-01-06 21:29

> Uanset hvor mange dobbeltvisir der monteres, så kan de ikke holdes fri for
> is udvendig, når der er tåget og samtidig frostvejr.

Klart - men det løser mange af året andre sigtproblemer - jeg har længe set
skibriller med dobbeltglas og undret mig over ikke at kunne finde det i en
full face hjelm... Men jeg skal nok lige holde mig i ro et par uge endnu med
mit trykkede ribben inden jeg skal ud og lege i sneen (eller køre på arbejde
på mc for den salgs skyld) - så vil være fint med mig med en isvinter.
Skodaen kunne komme igennem 40cm sne på markvejen (med tilløb) og ymahaen
kan sikkert sagtens klare meget mere (hvis det er frisk sne - sidste år
satte jeg den godt fast da jeg forsøgte at køre over en drive med iset
overflade - hjulene gik igennem og så er den tung at få videre)

/A

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 22:32

Anders Majland skrev i meddelelsen
<43bae2cf$0$8792$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
>satte jeg den godt fast da jeg forsøgte at køre over en drive med iset
>overflade - hjulene gik igennem og så er den tung at få videre)

Hvordan tror Du at en XS750 er at "trække fri" ? Utroligt hvad man går
igennem når man ikke har andet køretøj

mvh
Orla
VTR-Fie, særdeles uegnet til vinterkørsel.

Fra : Esther

Dato : 08-01-06 00:34

Til min Schubert Concept hjelm har jeg anskaffet mig et "elrude-visir". Det
fungerer upåklageligt. Da det åbenbart også afgiver en smule varme inde i
hjelmen har jeg endnu ikke haft behov for at tage hjelmhuen på. Dét sætter
jeg stor pris på
*G*

Eneste tidspunkt det dugger, er hvis jeg skal holde stille for længe (rødt
lys f.x.) -så må visiret lige "stå på klem" indtil jeg kan køre videre.

--
Esther
Yamaha XJ600S & Yamaha YBR125

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 11:03

Esther skrev i meddelelsen
<43c04ff8$0$8799$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>hjelmen har jeg endnu ikke haft behov for at tage hjelmhuen på. Dét sætter

Fin og dyr løsning, hvor dyr egentlig ? Og ledningsføringen ? hvordan er
den forbundet til visiret ? Det er en af de ting der stadig irreterer mig
ved min egen løsning, hvor ledningen er fæstnet på hagepartiet indvendigt.
Jeg savner et lille og solidt stik, som kunne indbygges i fronten af
hagestykket.

>Eneste tidspunkt det dugger, er hvis jeg skal holde stille for længe (rødt
>lys f.x.) -så må visiret lige "stå på klem" indtil jeg kan køre videre.

Sådan er naturlovene nu engang. Varme alene kan ikke fjerne dug, der skal
hele tiden tilføres frisk luft til at bære fugten væk. Så dér er der ingen
forskel de to løsninger, blot bruger jeg væsentlig mindre strøm til
opvarmning ved kun at opvarme luften, der passerer på indersiden af visiret.
Schuberth's løsning forsøger at opvarme dine omgivelser også. Hvordan
virker visiret i rimtåge ? Kan det holdes isfrit ?

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/schuberth

Fra : Esther

Dato : 13-01-06 00:04

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43c0e396$0$38624$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fin og dyr løsning, hvor dyr egentlig ? Og ledningsføringen ? hvordan er
> den forbundet til visiret ?

Fik den 4-500 kroner billigere end den normale salgspris, så måtte "kun"
af
med 800,- (men de er dælme givet godt ud).

Og bær så lige over med min totalt ikke-tekniske forklaring af det næste
*G*

Ledningen er monteret på batteriet og så sat fast med strips så stikket
sidder ved instrumentbrædtet lige til at "plugge det andet stik i".

Stikket til hjelmen sidder øverst ude i venstre side af visiret - udenpå.
Ledningen sidder konsekvent monteret på visiret, da jeg ikke gider bøvle
med
at sætte det fast hver gang jeg skal køre (det er temmelig stramt og så
mange fingerkræfter har jeg heller ikke *G*)

Hvordan
> virker visiret i rimtåge ? Kan det holdes isfrit ?

Har kun kørt i let rimtåge - endnu, men hvis ellers "viskeren" på min
handske var lidt bedre til at fjerne vådt sjap/dråber, så ville udsynet
være
helt fint. Ingen is overhovedet.

Håber det var svar nok??

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 18:09

Søren Jensen (9800) skrev i meddelelsen
<43baa397$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>Hej
>
>Er der nogen der har forslag til
>udvendig og samtidig kan holde det fri for dug indvendig..

Det kan Du ikke med den rimtåge vi er plaget med i nordjylland :-/ Jeg kunne
idag end ikke holde forruden i skodamobilet isfri, trods et fint tempereret
indre...

mvh
Orla, som holder dug stangen med
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/schuberth