/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RF 600 og 900
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 02-01-06 21:18

Er der nogen der kan fortælle mig om disse dele fra en RF 900 kan bruges på
en RF 600?

Forreste bremseskiver
Karburator

Godt nytår
Thomas
RF600R



 
 
Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 21:57


> Forreste bremseskiver
Nej 600 har 290mm og 900 har 310mm

> Karburator
Jeg mener de er ens ja. Det er vist mikuni BDST36 på dem begge



Moller (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-01-06 22:04

S.G wrote:
>> Forreste bremseskiver
> Nej 600 har 290mm og 900 har 310mm
>
>> Karburator
> Jeg mener de er ens ja. Det er vist mikuni BDST36 på dem begge

   sikker ? sider der ik 40mm på 900'eren ?


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 22:08


>>> Karburator
>> Jeg mener de er ens ja. Det er vist mikuni BDST36 på dem begge
>
> sikker ? sider der ik 40mm på 900'eren ?

Nu kommer jeg faktisk i tvivl! Men suzuki-rf.com siger 36 på begge, men de
kan have lavet en fejl jo!
Mon ikke der er en der kan sige det med 100% nøjagtighed.

Anyway hvis nu der sidder 40 på 900´eren, kunne det da give lidt mere power
at sætte dem på en 600´er! ligesom man vist kan lege lidt med
luftfilterkassen på 600´eren! :)



Armand (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-01-06 22:19

S.G wrote:
>>>>
>
> Anyway hvis nu der sidder 40 på 900´eren, kunne det da give lidt mere power
> at sætte dem på en 600´er! ligesom man vist kan lege lidt med
> luftfilterkassen på 600´eren! :)



Kunne det?
Der er 50% større volumen i en 900'cylinder og alene derfor skulle det
undre mig at der skulle være samme karbunadestørrelse på de to motorer.

Er der således monteret større karbunader på 900'eren vil det ikke være
ubetinge gunstigt at montere disse på den mindre motor - Kører
scooter/knallert hurtigere med en stor karbunade? Nej, dén er til for at
matche en større indsugningsdiamter (á "boring") :-|

--
Armand.

Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 22:27


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:tMguf.3830$Cl2.97806@news000.worldonline.dk...
> S.G wrote:
>>>>>
>>
>> Anyway hvis nu der sidder 40 på 900´eren, kunne det da give lidt mere
>> power at sætte dem på en 600´er! ligesom man vist kan lege lidt med
>> luftfilterkassen på 600´eren! :)
>
>
>
> Kunne det?

Dunno! Det er ikke altid teori og praksis holder :)
Men har aldrig selv afprøvet så skal ikke kunne sige det

> Der er 50% større volumen i en 900'cylinder og alene derfor skulle det
> undre mig at der skulle være samme karbunadestørrelse på de to motorer.

Er nu ret sikker på det er 36 i 900´eren! Det må vi lige kunne få
be/afkræftet på en eller anden måde

>
> Er der således monteret større karbunader på 900'eren vil det ikke være
> ubetinge gunstigt at montere disse på den mindre motor

Nop, men et forsøg værd for pilfingeren og for tankeeksperimentet. Bare det
ikke koster! :)





Squish (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 02-01-06 22:43

S.G wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

>>Der er 50% større volumen i en 900'cylinder og alene derfor skulle det
>>undre mig at der skulle være samme karbunadestørrelse på de to motorer.
>
>
> Er nu ret sikker på det er 36 i 900´eren! Det må vi lige kunne få
> be/afkræftet på en eller anden måde

MC-Revyen siger 36 på dem begge (for what it's worth..)

--
Squish
VFR750F
CB400F


MKS - 74 (02-01-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 02-01-06 22:37

On Mon, 02 Jan 2006 22:19:00 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Kunne det?
>Der er 50% større volumen i en 900'cylinder og alene derfor skulle det
>undre mig at der skulle være samme karbunadestørrelse på de to motorer.

<http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1995/Motorcykler_fra_A_til_Y/K-S/Suzuki__RF_600_R.jpg>
<http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1995/Motorcykler_fra_A_til_Y/K-S/Suzuki__RF_900_R-RS_2.jpg>

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Moller (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-01-06 22:19

S.G wrote:
>>>> Karburator
>>> Jeg mener de er ens ja. Det er vist mikuni BDST36 på dem begge
>> sikker ? sider der ik 40mm på 900'eren ?
>
> Nu kommer jeg faktisk i tvivl! Men suzuki-rf.com siger 36 på begge, men de
> kan have lavet en fejl jo!
> Mon ikke der er en der kan sige det med 100% nøjagtighed.
>
> Anyway hvis nu der sidder 40 på 900´eren, kunne det da give lidt mere power
> at sætte dem på en 600´er! ligesom man vist kan lege lidt med
> luftfilterkassen på 600´eren! :)

   Jeg ville aldrig sætte en 40mm på en 600 uden der er gjort noget
seriøst udover ;) for stor kaburator diameter kan ødelægge alt hvad der
heder bundtræk og mellemområde ;) og det vil være synd at ødelægge det
en RF600 nu engang har :)

   På den anden side, så tror jeg du har ret i 900 har en 36mm også, det
havde Gixxer 1100 også i starten, og Bandit motoren har også 36mm... og
RF900 er jo meget nært beslægtet med de to :) med visse dele.

   Jeg trode bare den havde 40mm lige som de senere Gixxere 1100'ere :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 22:24

> Jeg ville aldrig sætte en 40mm på en 600 uden der er gjort noget seriøst
> udover ;) for stor kaburator diameter kan ødelægge alt hvad der heder
> bundtræk og mellemområde ;) og det vil være synd at ødelægge det en RF600
> nu engang har :)

Jeps! Men det var nu også kun et tankeeksperiment! Legede ikke med det
dengang jeg selv havde RF600/900 selv det kunne have været sjovt at prøve
hvis ellers ikke det havde kostet noget :)


> På den anden side, så tror jeg du har ret i 900 har en 36mm også

Ja, men kom sq lidt i tvivl da du sagde det med 40!





Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 22:39


S.G skrev i meddelelsen <43b99624$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Nu kommer jeg faktisk i tvivl! Men suzuki-rf.com siger 36 på begge, men de
>kan have lavet en fejl jo!
>Mon ikke der er en der kan sige det med 100% nøjagtighed.


Under alle omstændigheder vil der være forskel på dyser, nåle, fjedre,
tomgangsdyser, og muligvis "cut-away" på cv-spjældet, såe.....

>Anyway hvis nu der sidder 40 på 900´eren, kunne det da give lidt mere power
>at sætte dem på en 600´er!

Næe :-/

mvh
Orla



Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 22:44


> Under alle omstændigheder vil der være forskel på dyser, nåle, fjedre,
> tomgangsdyser, og muligvis "cut-away" på cv-spjældet, såe.....
>
>>Anyway hvis nu der sidder 40 på 900´eren, kunne det da give lidt mere
>>power
>>at sætte dem på en 600´er!
>
> Næe :-/

Oev :(



Ukendt (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-06 18:21


S.G skrev i meddelelsen <43b99f32$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Oev



Nåeh hva', nu ér boringen jo ens på de to RF, men ellers nej, en "for stor"
karburator fungerer meget dårligt på grund af den kant luften møder ved
overgangen til topstykket, (overgangen fra stor diameter og til den mindre
diameter i toppen). Derfor skal der minimum foretages en portning, så
luftstrømmen kan forløbe uhindret gennem toppen, og så er der jo ligesom
ingen vej tilbage Så nej, det giver ingen mening at forsøge, det er,
som Lars også nævner, "the full monty".

mvh
Orla



Jens B. Rasmussen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 02-01-06 22:51


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:43b99db6$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> >Nu kommer jeg faktisk i tvivl! Men suzuki-rf.com siger 36 på begge, men
de
> >kan have lavet en fejl jo!
> >Mon ikke der er en der kan sige det med 100% nøjagtighed.
>
>
> Under alle omstændigheder vil der være forskel på dyser, nåle, fjedre,
> tomgangsdyser, og muligvis "cut-away" på cv-spjældet, såe.....
>
> >Anyway hvis nu der sidder 40 på 900´eren, kunne det da give lidt mere
power
> >at sætte dem på en 600´er!
>
> Næe :-/
>
> mvh
> Orla


Nu har jeg så tjekket i min service manual og den siger at der på en rf900
sidder mikuni BDST36 - med en størrelse på 36mm.

--

Jens B. Rasmussen
rf900 årgang 1994



Ukendt (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-06 06:17

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> wrote in
news:43b99624$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>
>>>> Karburator
>>> Jeg mener de er ens ja. Det er vist mikuni BDST36 på dem begge
>>
>> sikker ? sider der ik 40mm på 900'eren ?
>
> Nu kommer jeg faktisk i tvivl! Men suzuki-rf.com siger 36 på begge,
> men de kan have lavet en fejl jo!
> Mon ikke der er en der kan sige det med 100% nøjagtighed.
>
>

www.bikez.dk siger også 36 på dem begge !


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste