Motorcykler
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
Fra : Harry Teicher

Dato : 31-12-05 10:13

....men det var nu bare min gamle MZ med motordefekt! Er der nogen der
gider oplyse, hvad jeg nu skal: afmeld forsikring (klar!), men hvad med
at afmælde vægtafgift, pladerne osv? På forhånd tak for
hjælpen.....braaah, hvor er Treo'erne.....

Harry

Fra : Ole Hansen

Dato : 31-12-05 11:28

Harry Teicher wrote:
> [...]
> at afmælde vægtafgift, pladerne osv? På forhånd tak for
> hjælpen.....braaah, hvor er Treo'erne.....

Hvis du afmelder den på motorkontoret, så sker resten af sig selv.
Forsikring afmeldes, og for meget betalt vægtafgift tilbagebetales..

--
Ole Hansen

Fra : Moller

Dato : 31-12-05 11:36

Ole Hansen wrote:

> Hvis du afmelder den på motorkontoret, så sker resten af sig selv.
> Forsikring afmeldes, og for meget betalt vægtafgift tilbagebetales..

   Kun hvis han aflevere nummerpladen, ellers skal han betale vægtafgift
indtil den nye ejer omegistere den, eller aflevere pladen :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ole Hansen

Dato : 31-12-05 11:45

Moller wrote:

> Kun hvis han aflevere nummerpladen, ellers skal han betale
> vægtafgift indtil den nye ejer omegistere den, eller aflevere pladen :)

I min verden er afmelde = aflevere nummerpladen..

--
Ole Hansen

Fra : Moller

Dato : 31-12-05 13:03

Ole Hansen wrote:

> I min verden er afmelde = aflevere nummerpladen..

   Tjaaa... :) det er det groft sagt, men mange glemmer at aflevering af
plader er med i det, og derved kun for afmeldt så forsikringen
stopper... og den nye ejer køre glad rundt med pladen ;) men har ik
travlt med at omregistere den :)

   Men jo :

   Afmelde : plade afleveres og forsikring stopper.

   Omregistrerer : plade vidergives og forsikring stopper.

   Mellemtingen : pladevidergives, forsikring stopper, men vægtafgift
fortsætter og man for et brev fra politiet om at de henter ens plader
ca. ½ år efter :)

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 31-12-05 11:35

"Harry Teicher" <harry_teicher@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis ikke motorcyklen skal ud at køre igen, så pil nummerpladen af og
aflever den på motorkontoret. Sålænge du har pladen kan du ikke slippe for
vægtafgift og ansvarsforsikring.
Skal den ud at køre igen, så skal den måske til syn og omregistreres.
Hilsen Matthias

Fra : Moller

Dato : 31-12-05 11:38

Harry Teicher wrote:
> [...]
> at afmælde vægtafgift, pladerne osv? På forhånd tak for
> hjælpen.....braaah, hvor er Treo'erne.....

   hmmmm, er det en ny trend i år ? MZ'ere bruges som gaver til fester ???
vandt selv en på et træf i sommers ;) så kan man altid vudere om det er
hadegaver eller ;)

Fra : KubikH

Dato : 31-12-05 12:03

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> hmmmm, er det en ny trend i år ? MZ'ere bruges som gaver til fester ???
> vandt selv en på et træf i sommers ;) så kan man altid vudere om det er

HAHA ...... HA .......Hvad tror du selv

Godt nytår til alle, ogsåmodtagere og givere af "Hadegaver"

Mvh
Niels

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 31-12-05 12:34

> [...]
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

He he Lars... det er da 10-kroners rafle gaver såen en M-spjæt

MVH

Jon Larsen

Fra : Moller

Dato : 31-12-05 13:07

Jon&Ann-Rikka wrote:

> He he Lars... det er da 10-kroners rafle gaver såen en M-spjæt

   Så er det sgu en dyr transport at få en 10kroners gave med hjem :)

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-12-05 12:48

On 31 Dec 2005 01:12:44 -0800, "Harry Teicher"
<harry_teicher@yahoo.com> wrote:

Hej Harry.

>.braaah, hvor er Treo'erne.....

Hvis man reagerer på alkohol ved at forære sin MC væk, er det på tide
at blive afholdsmand

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-12-05 13:01

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev > >
> Hvis man reagerer på alkohol ved at forære sin MC væk, er det på tide
> at blive afholdsmand

Da ikke hvis man først får sin sunde fornuft ved at drikke....

Iøvrigt, hvis man har køberens identitet (og den er rigtig), så bliver
betalingen ikke hængende på sælger, selvom nummerpladen er på. Og afmelding
af forsikring udløser også at pladerne hentes (forsøges hentet) af Politiet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Moller

Dato : 31-12-05 13:05

Steen Gruby wrote:
> [...]
> <harry_teicher@yahoo.com> wrote:
>

> Hej Harry.

> Hvis man reagerer på alkohol ved at forære sin MC væk, er det på tide

   Det er da afhængigt af mærkede ;) ku være han sku drikke sig mod til at
sige han ejede en MZ før han ku skaffe sig af med den igen ;)

   P.S. Jeg er ædru, og stolt ejer af 2 stks. MZ'ere :)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-12-05 13:28

"Moller" <news@molnit.com> skrev
> ku være han sku drikke sig mod til at
> sige han ejede en MZ før han ku skaffe sig af med den igen ;)

Jeg giver hermed rådet videre til skabsbøsserne......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Harry Teicher

Dato : 31-12-05 14:06

Tak til d'herrer Hansen og Møller for godt råd!

mvh
Harry